Gå til innhold

Hvordan finne kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann på 25 år som aldri har vært i et kjæresteforhold. Har fundert mye på om jeg gjør noe galt eller om jeg bare har hatt uflaks. Jeg har vært forelsket to ganger og ble avvist begge gangene.

Vanligvis bruker jeg en del tid på å bli komfortabel med nye mennesker. Kanskje derfor jeg i liten gard er motivert for å sjekke fremmede damer på byen, eller benytte meg av nettdating. Profiler på nette blir liksom så sjelløse. Må også nevne at jeg kan være sjenert rundt nye mennesker, men blir ganske utadvendt etter jeg blir kjent med folk.

Jeg liker best å bli kjent med kvinner igjennom vanlige sosiale kontekster, som utdanning, jobb organisasjonsliv eller felles bekjente. På denne måten blir jeg litt kjent med henne før jeg eventuelt forsøker meg.

Problemet med å sjekke opp kvinner igjennom egen omgangskrets er jo at terskelen for å vise interesse blir høyere. Det er kleint å bli avvist av en kvinne som du møter med jevne mellomrom. Det er ikke bare å bytte studie fordi din medstudent avviste ditt romantiske fremstøt. For at jeg skal sjekke opp en kvinne i min omgangskrets, må det være følelser inne i bilde. Om hun «bare» er pen og grei, er det på en måte ikke verd risikoen.

Samtidig tror jeg det kan være lurt å date mennesker som du ikke nødvendigvis har følelser for. Følelser er viktig, men om mye annet klaffer er det vel greit å gi det et forsøk i en periode. Problemet er vel at jeg ikke ønsker å risikere ett vennskap eller en relasjon, for å vise interesse i en kvinne som jeg ikke en gang har følelser for. Men om jeg ikke viser klar interesse finner jeg kanskje ikke ut om det muligens kunne blitt noe mellom oss.

Det er mulig at jeg er en vanskelig person som er for passiv og som overanalyserer. Kanskje jeg i større grad burde gi blaffen og bli mer åpen for å invitere ut kvinner som jeg ikke føler noe for? Selv om det kan skape kleine relasjoner. Bør jeg oppsøke nye arenaer?  Føler livet står litt fast for tiden, og savner litt mer spenning.

Hvor fant du kjæreste? Og i hvilken grad har du datet personer som du ikke har følelser for?

Håper dette ga litt mening ;) 

Anonymkode: dfda7...5d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor så ille å bli avvist at du tenker du må bytte studie om studievenninen avviser deg? Hva med å heller bare tenke "ok, jeg prøvde, det gikk ikke, vi later som ingenting og move on som vanlig"

De fleste syns det er voksent og hyggelig å bli bedt ut på date, og ingen hater deg i ettertid selvom de skulle takke nei til daten.
Et vennskap som har vart i mange år skjønner jeg at du ikke vil risikere å ødelegge, men er det en bekjent du bare møter av og til eller på skolen og ellers ikke har så mye omgang med så er det ingenting i veien for å prøve å ta vennskapet/bekjentskapet til next level.
For meg høres du altfor passiv ut ja, og bør helt klart gi mere blaffen i hva som kan skje hvis dersomatte og hvis ikke dersomatte, vi lever bare en gang og det er viktig å følge de følelsene man har og ikke ha så mange sperrer og begrensninger for noe som kan bli bra kun av frykt for at det ikke skal gå som man håpet på.

Jeg fant min første kjæreste på pub, og min nåværende kjæreste på Tinder og har aldri datet noen jeg ikke hadde følelser for.
Altså, følelser utvikler seg jo med tiden, og jeg har gått på et par dater med noen jeg har vært nysgjerrig på for å se om følelser kan oppstå, men aldri datet noen over tid som jeg ikke har fått følelser for. Det ville vært feil for meg selv og ikke minst ovenfor den andre som da blir mer eller mindre lurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...