Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har startet på skole og trenger tydeligvis Word på macen min. Har en Macbook air og dermed ingen cd-rom. Hvordan får jeg Word da? trenger en utgave som gjør at lærern får åpnet dokumentet på sin pc. Ser det finnes noen i App store, men hvilken skal jeg velge?

Anonymkode: 9c8e5...c16

Skrevet (endret)

I disse dager lastes programvare normalt ned fra nettet. Man kjøper de ikke lenger fysisk i en butikk. Skal man kjøre CD-er og DVD-er på en Mac må man kjøpe en ekstern DVD-spiller som kobles til via USB.

Tekstredigeringsprogrammet som følger med Mac OS X heter TextEdit. Det er bare et helt enkelt program med veldig begrenset funksjonalitet ala NotePad på Windows.

Microsoft Word er, som kjent, kongen på haugen innen tekstredigeringsprogrammer. Word inngår i pakken Office 365. Da får du tilgang til Word i en Internett-versjon og en lokal skrivebordsversjon som du kan laste ned fra nettet.

Apples eget alternativ til Word heter Apple Pages som koster kr 189 i Mac App Store.

Hvis man helst ønsker å spare summen Word koster, er gratisprogrammene OpenOffice eller LibreOffice de beste alternativene. Sistnevnte er basert på førstnevnte. Begge er gode, velkjente alternativer til Word, og brukes av veldig mange.

Endret av Klossmajor
Skrevet

Jeg har Word på Mac og jeg lastet det ned fra hjemmesiden til Office. Betaler en liten sum hver mnd. 

Jeg har prøvd programmene Klossmajor nevner og Word er absolutt det beste - syntes jeg.

Skrevet (endret)

Det er mange skoler/universiteteter/høyskoler som gir gratis tilgang på Microsoft Word fra Office 365-pakken. Så jeg ville sjekket opp det først. Det er det jeg selv bruker på min Macbook Air, og jeg synest faktisk det fungerer bedre en Word for Mac som jeg kjøpte i CD-format til min gamle mac. Så jeg ville gått for Microsoft Word.

Endret av lillsunshine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...