Mann 42 Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 (endret) Dere har sikkert erfart den deilige følelsen av stive muskler dagen etter en styrketreningsøkt, særlig i begynnelsen av et treningsregime. Mens man enda er myk og fet, et pågående prosjekt. Endelig kommer dagen da man pakker gymbagen og går på treningsstudio, og gjenopptar sine ritualer, litt forsiktig, for man vet av erfaring at det er fort gjort å gå på en smell og skade seg. Men det blir likevel en drøy time med romaskiner, pushups, pulldowns, ab crunces og whatnot, og når man går i dusjen er det med en god følelse av at man er i gang for alvor. Og dagen derpå.... For hver eneste dagligdagse bevegelse, kjenner man muskelgrupper som flekser og tøyer seg, det er ømt men ikke en smertefull ømhet. Det er en sensuell ømhet og kroppen kjennes litt hardere og fastere enn før. Man har en herlig følelse av å være rippa. Så ser man seg i et speil og illusjonen knuses, men deilig er det likevel. Endret 27. januar 2016 av Mann 42 6
Amens Skrevet 27. januar 2016 #3 Skrevet 27. januar 2016 Jeg aner konturene av muskler! haHAH! Men ja, litt kjipt å kjenne det OVERALT også er det stadig like mange cellulitter på rompa. 1
Mann 42 Skrevet 27. januar 2016 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2016 1 time siden, Amens skrev: Jeg aner konturene av muskler! haHAH! Men ja, litt kjipt å kjenne det OVERALT også er det stadig like mange cellulitter på rompa. Som sagt, illusjonen sprekker foran speilet. Men godt er det, lell.
Puny Skrevet 27. januar 2016 #5 Skrevet 27. januar 2016 4 timer siden, Mann 42 skrev: Dere har sikkert erfart den deilige følelsen av stive muskler dagen etter en styrketreningsøkt, særlig i begynnelsen av et treningsregime. Mens man enda er myk og fet, et pågående prosjekt. Endelig kommer dagen da man pakker gymbagen og går på treningsstudio, og gjenopptar sine ritualer, litt forsiktig, for man vet av erfaring at det er fort gjort å gå på en smell og skade seg. Men det blir likevel en drøy time med romaskiner, pushups, pulldowns, ab crunces og whatnot, og når man går i dusjen er det med en god følelse av at man er i gang for alvor. Og dagen derpå.... For hver eneste dagligdagse bevegelse, kjenner man muskelgrupper som flekser og tøyer seg, det er ømt men ikke en smertefull ømhet. Det er en sensuell ømhet og kroppen kjennes litt hardere og fastere enn før. Man har en herlig følelse av å være rippa. Så ser man seg i et speil og illusjonen knuses, men deilig er det likevel. tja... noen ganger er det slik og andre ganger er det sånn at jeg detter de siste cm.ene ned på doringen fordi musklene rett og slett gir etter av tanken på nok en knebøy, eller at det å gå ned trappene er så smertefullt at jeg klamrer meg til gelenderet
Mann 42 Skrevet 27. januar 2016 Forfatter #7 Skrevet 27. januar 2016 (endret) 1 time siden, Puny skrev: tja... noen ganger er det slik og andre ganger er det sånn at jeg detter de siste cm.ene ned på doringen fordi musklene rett og slett gir etter av tanken på nok en knebøy, eller at det å gå ned trappene er så smertefullt at jeg klamrer meg til gelenderet Det er vel sånne anledninger mottoet "Pain is just weakness leaving your body" er ment for. Endret 27. januar 2016 av Mann 42 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #8 Skrevet 27. januar 2016 Ja, den følelsen kjenner jeg igjen, og folk rundt meg ler når de ser at jeg kommer gående med kinesologi-tape over hele kroppen for i det hele tatt å klare gå trapper eller sette med ned. Da vet de at jeg har økt vektene, eller blitt litt for ivrig. Anonymkode: 29eab...01c
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #9 Skrevet 27. januar 2016 Deilig å føle at man har brukt kroppen Og etter en kort stund, så ser man også forskjellen. Og er man flink, så tar man progresjonsbilder (alene hjemme - ikke i speilet på gymmen ). Og når den ene buksa brått blir trang over baken fordi man har fått mer muskler, så kan man hoppe av glede. Eller da man brått blir oppmerksom på at skuldrene har fått definerte muskler og at man begynner å ane en v-formet rygg. Men da er det lett å bli hekta på enda mer sprettrumpe, enda mer vinkel på v-ryggen, og enda mer definert mage da er det på tide med en liten pause. Anonymkode: 7b859...f9c
Puny Skrevet 27. januar 2016 #10 Skrevet 27. januar 2016 2 timer siden, Mann 42 skrev: Det er vel sånne anledninger mottoet "Pain is just weakness leaving your body" er ment for. Haha, den likte jeg!
Raven Emerald Skrevet 27. januar 2016 #11 Skrevet 27. januar 2016 (endret) 2 timer siden, Mann 42 skrev: Det er vel sånne anledninger mottoet "Pain is just weakness leaving your body" er ment for. Mhm. Helt til man sitter i sofaen foran KG, med kneet høyt på grunn av overbelastning... *sukk* Hadde det bare vært svakhet som forlot kroppen, så hadde det vært verdt det. =P Endret 27. januar 2016 av Raven Emerald
MinnisMus Skrevet 27. januar 2016 #12 Skrevet 27. januar 2016 Tja, er ikke nødvendigvis bare en illusjon. Hard styrketrening fører jo til en inflammatorisk respons som igjen kan føre til opphovning av muskelaturen. Jeg har selv målt overarmen 1-2 dager etter styrketrening og har målt opptil 2cm forskjell fra før treningsøkten, uten pump selfølgelig. Fettet selfølgelig er jo fortsatt der, men muskelaturen kan ha midlertidig blitt merkbart større.
Gjest Plastic Heart Skrevet 27. januar 2016 #13 Skrevet 27. januar 2016 På senteret jeg trener er lyset såpass hyggelig at når du sitter foran speilene i frivektsavdelingen, blir skyggene av fiskebollene veldig tydelige. Så jeg sitter der og løfter i den tro at jeg har greid å bygge litt muskler, iallfall helt til jeg går i garderoben... Vet ikke helt om jeg er glad eller lei for at gangsperren går bort etterhvert som kroppen venner seg til belastningen, det er selvsagt fint å kunne fungere som et normalt menneske dagen etter en treningsøkt, men det føles litt teit å ha kjørt på med hip thrusts og knebøy og utfall til beina er gelé og rumpa har tatt fyr for deretter å uten problemer kunne sette seg på do dagen derpå...
Mann 42 Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #14 Skrevet 28. januar 2016 (endret) 4 timer siden, Puny skrev: Haha, den likte jeg! Det er en sånn gung ho! greie som militærets instruktører skriker til rekruttene sine. Soak it up, you mama's boys! PAIN is just WEAKNESS leaving your BODDEEE! Hut two, hut two, I love the marine corps! Endret 28. januar 2016 av Mann 42 2
Mann 42 Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #15 Skrevet 28. januar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Deilig å føle at man har brukt kroppen Og etter en kort stund, så ser man også forskjellen. Og er man flink, så tar man progresjonsbilder (alene hjemme - ikke i speilet på gymmen ). Og når den ene buksa brått blir trang over baken fordi man har fått mer muskler, så kan man hoppe av glede. Eller da man brått blir oppmerksom på at skuldrene har fått definerte muskler og at man begynner å ane en v-formet rygg. Men da er det lett å bli hekta på enda mer sprettrumpe, enda mer vinkel på v-ryggen, og enda mer definert mage da er det på tide med en liten pause. Anonymkode: 7b859...f9c Sist jeg var i den sonen endte det med assorterte senefestebetennelser.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #16 Skrevet 28. januar 2016 3 timer siden, Mann 42 skrev: Sist jeg var i den sonen endte det med assorterte senefestebetennelser. Akkurat. Da er det på tide med pause Anonymkode: 7b859...f9c
Mann 42 Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #17 Skrevet 28. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Akkurat. Da er det på tide med pause Anonymkode: 7b859...f9c Jeg hadde en lang pause. Da ble jeg slapp og fet, men nå som jeg er smertefri og ingen ledd krangler, så har jeg havna på kjøret igjen Men sikkert litt mer forsiktig denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå