Gå til innhold

Når du kan hjelpe noen til å få full foreldrerett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..ville du gjort det?

Jeg sitter på ganske mye informasjon, som kan gjøre at noen i min omkrets kan få full omsorg (som ønsket), og ikke 50% som nå. Det er ikke snakk om overgrep eller noe slikt (bare så det er sagt).

Ingen av foreldrene vet det enda...

Anonymkode: 19808...8ee

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er best for barnet ville jeg spurt meg selv.

• Liker 7
Skrevet
Et øyeblikk siden, Cashbah skrev:

Hva er best for barnet ville jeg spurt meg selv.

Best for barna er antagelig at jeg gjør det, men det betyr at jeg må vitne mot noen jeg er glad i.... 

• Liker 2
Skrevet

Utrolig vanskelig å mene noe om uten å vite mye mer om forholdene rundt.

Med denne infoen tror jeg du selv vet mye bedre en oss forumbrukere som bare har en brøkdel av helhetsbildet. Finnes ikke noen måte du kan få informasjonen frem uten å måtte angi/vitne og bare la prosessen gå av seg selv?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Er du villig til å ofre et eller flere barns oppvekst bare for å gjøre det komfortabelt for deg selv? Siden du sier det beste for barna er at du gjør dette. Jeg håper virkelig ikke det. Voksne har et valg, barn ikke. 

Endret av livmor
  • Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Best for barna er antagelig at jeg gjør det, men det betyr at jeg må vitne mot noen jeg er glad i.... 

Men det blir veldig vanskelig å svare om vi ikke har hele historien. Er den ene forelderen direkte slem mot barna? Er det sånn informasjon du sitter på?

• Liker 2
Skrevet

Barnet har rett til omsorg fra begge sine foreldre, og det ville jeg hjulpet barnet å få, såfremt det ikke var snakk om at barnet hadde vært utsatt for overgrep fra den ene forelderen.

Anonymkode: 589c5...d96

• Liker 1
Skrevet

Ts her.

Skal prøve å forklare litt:

Barna opplever en ustabil hverdag hos den ene parten. Mye aggresjon og sinne , kjefting og smelling i dørene, samt at for meg virker de som de er "redd" vedkommende. Jeg har også vært vitne til fysisk "dra i armen" håndtering. Det er lite rutiner på mat, og få eller ingen regler som opprettholdes.

Samtidig som denne forelderen kan være "verdens beste", så kan det også bli "verdens verste", om dere forstår. 

Jeg legger også merke til en del adferdsproblemer hos barna, dette er nok tett opptil adferden hos den voksne, og dette tar de selvsagt etter. 

Jeg vet og tror de ville fått en mye roligere hverdag, med harmoni hos den andre..

(Dette er bare små eksempler, det er selvsagt mer, men jeg kan ikke utdype veldig her)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Skal prøve å forklare litt:

Barna opplever en ustabil hverdag hos den ene parten. Mye aggresjon og sinne , kjefting og smelling i dørene, samt at for meg virker de som de er "redd" vedkommende. Jeg har også vært vitne til fysisk "dra i armen" håndtering. Det er lite rutiner på mat, og få eller ingen regler som opprettholdes.

Samtidig som denne forelderen kan være "verdens beste", så kan det også bli "verdens verste", om dere forstår. 

Jeg legger også merke til en del adferdsproblemer hos barna, dette er nok tett opptil adferden hos den voksne, og dette tar de selvsagt etter. 

Jeg vet og tror de ville fått en mye roligere hverdag, med harmoni hos den andre..

(Dette er bare små eksempler, det er selvsagt mer, men jeg kan ikke utdype veldig her)

Jeg står ved mitt forrige svar. Føles det ok å la være å gjøre noe i denne situasjonen, selv om du da vet hvordan barna har det? Jeg håper ikke det. Kanskje kan dette bli en oppvekker for denne forelderen også slik at barna kan få det bedre der også. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, livmor skrev:

Jeg står ved mitt forrige svar. Føles det ok å la være å gjøre noe i denne situasjonen, selv om du da vet hvordan barna har det? Jeg håper ikke det. Kanskje kan dette bli en oppvekker for denne forelderen også slik at barna kan få det bedre der også. 

Jeg er veldig i tankeboksen. Det får STORE ringvirkninger for meg og mange i nær omkrets om jeg gjør dette. Jeg mister alle jeg er glade i. Det er for meg en utrolig vanskelig avgjørelse, for å være helt ærlig! 

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil tro at det du beskriver ikke holder for at den ene foreldrene skal få omsorgen 100%. 

Men melder du ifra så vil nok foreldren få veiledning og hjelp.Uansett, hva er barnets beste? Kanskje bra om du melder ifra slik at de får hjelp. 

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig i tankeboksen. Det får STORE ringvirkninger for meg og mange i nær omkrets om jeg gjør dette. Jeg mister alle jeg er glade i. Det er for meg en utrolig vanskelig avgjørelse, for å være helt ærlig! 

Hva slags mennesker er dette da, som heller står ved en voksen som behandler barna sine dårlig enn å ta barnas parti? Skremmende! Forstår at det ikke er lett for deg når situasjonen er slik, men jeg håper virkelog at du kan være den ene voksne i disse barnas liv som står opp for DEM. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du sette deg selv over barnet på den måten? Det er forstyrre! Kan du i det minste sende en bekymringsmelding i håp om at de for hjelp?

Anonymkode: 494e9...8f1

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så denne forelderen er i nær familie med deg? Siden du risikerer å miste de du er glad i? Er det absolutt ingen andre i familien som reagerer på hvordan denne forelderen er som mor/far? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg skulle på mange måter ønske for din egen del at du ikke hadde lagt ut dette på kg. Du vil ikke kunne få noen gode svar uansett. Det kreves stor innsikt i en slik sak for å kunne si noe som kan være til hjelp for deg.

Det er et utrolig stort skritt å ta som vil få ringvirkninger ikke bare på barna med på en familie og ikke minst deg selv. 
Har du en profesjonell du kan snakke med? Jeg ville ikke ha tatt noen avgjørelse uten å konferert med en jeg stolte på og som hadde taushetsplikt ovenfor både deg og saken. 

Føler med deg, tenk deg godt om. 

Anonymkode: 3d49e...099

• Liker 2
Skrevet

Ts her.

Jeg takker for alle innspill, og det kan godt hende jeg absolutt burde gjøre dette. Dette gjelder en person med mye innflytelse i mitt liv, venner, familie.. Det meste.

Hevnen jeg kommer til å få, vil ødelegge mitt liv.

Men dere og jeg vet jo at for BARNA burde jeg gjøre det.. Problemet er at jeg har barn selv, som også blir skadelidende..

Skrevet

Foreldreansvaret får du ikke gjort noe med (heldigvis). 

Anonymkode: a24f1...629

Skrevet

Det at vedkommende er villig til å ta hevn er også en indikasjon på at dette ikke er en person som har skikkelig selvinnsikt...

I tillegg vil vedkommende få "hjelp" av barnevernet før de gjør noe som helst annet. 

Det kan være, eller BØR være veldig bra for h*n og familien. 

Hva sier den andre parten til dette, h*n vet vel om det? :)

Jeg er selv der at jeg i siste perioden nå har vært unødvendig sint i ny og ned, har slengt med en dør og to osv. Det er langt i fra greit, jeg plages med skam og dårlig samvittighet! :(

Ting har vært tøft den siste perioden, men jobber daglig med dette. Prater med barnet og jeg skjønner det selv når jeg har overreagert. 

Jeg hadde jo selvsagt blitt irritert om noen meldte meg, uten å prate med meg. Da jeg har familieveiledere på speeddail eller hva jeg skal si og jobber aktivt med dette. Det blir bedre så snart man blir klar over problemet. 

Tror du vedkommende sEr at det h*n gjør er galt og langt i fra bra?

Vil h*n ta i mot hjelp, eller sette seg på bakbeina ovenfor barnevernet? 

Kan forstå det ikke er lett, men forklar situasjonen til barnevernet, de vil jo først og fremst hjelpe. Og ikke minst at barna har begge foreldrene ... Med mindre det er noe skikkelig alvorlig da selvsagt.

Lykke til, tenk på barna foran alt. Det går jo kanskje an å ringe anonymt til enten barnevernet eller en annen hjelpetelefon og få råd i det minste :)

Anonymkode: de1a8...150

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...