AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Og det hele gjør han uprovosert. Dvs han kan finne på å sparke/slå voksne han engang ikke kjenner så godt. Har til og med sett han gjøre det mot vilt fremmede barn og voksne, feks på butikken. Han bare ler når han blir tilsnakket, evt hylgriner hvis han blir snakket hardt til. Dette er et barn i vår omgangskrets. Jeg tror kanskje foreldrene ikke tar nok tak i dette, men jeg er litt usikker. Skal ikke dømme dem. Men hvor normalt er det at en 4 åring oppfører seg slik? Må legge til at dette skjer temmelig regelmessig, og stort sett hver gang jeg ser han. Anonymkode: d55cc...f3f
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #2 Skrevet 27. januar 2016 Nei det er ikke normalt. Og det er en direkte konsekvens av at foreldrene ikke har oppdratt han. Anonymkode: 6d7c1...f7a 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #3 Skrevet 27. januar 2016 Eller så er han skikkelig inne i en trassperiode. Min 4-åring kan også finne på å slå hvis hun ikke får det som hun vil, dog ikke fremmede. Her har vi slått hardt ned på reaktiv slåing, men hun slår enda når hun blir skikkelig sinna. Anonymkode: 90cc5...9e7
kisskissbangbang Skrevet 27. januar 2016 #4 Skrevet 27. januar 2016 Ikke normalt, og høres egentlig ikke ut som bare manglende oppdragelse heller. Høres ut som noe som bør følges med på av noen med kompetanse på området. Hvordan er barnet ellers? 5
Raven Emerald Skrevet 27. januar 2016 #5 Skrevet 27. januar 2016 Ryddet for hets og svar til dette. Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #6 Skrevet 27. januar 2016 hvordan er språket hans? Unger kan bli slik om de har lite utviklet språk og dårlig hørsel. Det blir frustrert og tyr til slike ting for å få oppmerksomhet. Det kan også være trass eller at barnet har fått lite oppmerksomhet hos foreldre ved gode ting. Vist han bare får oppmerksomhet når han gjør "dumme" ting vil han gjerne fortsette med det. Men også vist det ikke er konsekvenser eller at de holder på konsekvensene for slik oppførsel vil det også gjøre at han holder på. Det kan være en diagnose eller bare mangel på oppdragelse. De fleste 4 åringer vil ikke gjøre dette hele tiden og vertfall ikke mot fremmende. Anonymkode: 1df7b...456 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #7 Skrevet 27. januar 2016 Antisosial personlighetsfortyrrelse in making. Godt hjulpet av foreldre som ikke lærer barnet at vold er galt. Anonymkode: b00b7...98b
atropos Skrevet 27. januar 2016 #8 Skrevet 27. januar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Antisosial personlighetsfortyrrelse in making. Godt hjulpet av foreldre som ikke lærer barnet at vold er galt. Anonymkode: b00b7...98b Hvordan kan du si det? Har du møtt foreldrene til denne gutten? Jeg er utdannet barnehagelærer, og kan si at denne oppførselen er ikke så vanlig, men det forekommer. Jeg vil tro at barnehagen og evnt andre instanser er koblet inn rundt dette barnet og at det jobbes med løsninger. Du som er i "omgangskretsen" vil nok ikke nødvendigvis vite om dette. Noen barn er grenseløse og mangler konsekvenstenkning. Det betyr ikke at foreldrene er hverken ettergivende eller lite kompetente. Jeg kan ikke si om det er tilfelle her, men man bør være forsiktig med å dømme andre. 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #9 Skrevet 28. januar 2016 Mitt yngste barn bet mye i den alderen. Det var siste utvei for henne ofte. Det nyttet ikke hvor mye vi snakket til henne om dette. Til slutt ble jeg så lei av den bitingen at jeg bet igjen. Bet ikke hardt, men bet henne i underarmen så hun kjente det littegrann. Fra da av sluttet hun helt med det. Samme fremgangsmåte brukte jeg på sparking og slåing også. Etter det var det aldri noen form for "vold" fra hennes side. Hun husker det den dag i dag og ler når vi snakker om det. Iflg henne så er hun enig i at hun lærte mye av å få igjen. Nå er jeg vel stemplet som en dårlig mamma og det kan jeg fint leve med. Jeg synes det er uhørt at foreldre ikke skal få ta igjen med barn med samme mynt. Jeg trur de lærer mer av det enn gjentatte tilsnakk. Anonymkode: cf792...dcf 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #10 Skrevet 28. januar 2016 TS her. Han virker forøvrig normal på meg, det er mulig å snakke med han osv. Han bruker fortsatt bleie, det er vel det eneste jeg også synes er litt rart. Denne atferden har foregått siden han var omkring 1 1/2 år, så det er ikke noe midlertidig trass. Foreldrene hans er egentlig oppegående mennesker, så jeg finner det hele litt rart at de bare lar han holde på. Jeg synes det nå er så ille at jeg begynner å vegre meg for å slippe mine barn av syne sammen med han. Det ender stort sett opp med et merke av noe slag. Anonymkode: d55cc...f3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå