EliseAngelica Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Jeg har alltid spist litt mindre enn normalt og då mener jeg rundt 12-1400 kalorier om dagen, men så begynte jeg å trene for to uker siden , og har trent nesten hver dag og kostholdet har vært helt likt hver dag og ( likt kaloriinnhold) , men så har jeg gått opp 1kg i vekt… Er det faktisk mulig at jeg har gått opp i muskelmasse? Tror kansje jeg venter mensen og, men vet ikke…. Trener bare kondisjon…. Noen erfaring?
Zzyzx Skrevet 27. januar 2016 #2 Skrevet 27. januar 2016 Når du begynner å trene så binder kroppen litt mer vann enn vanlig. Og hvis du venter mensen straks så har det en del å si. Det er veldig usannsynlig at du har lagt på deg et kilo muskler på to uker ved å bare drive kondisjonstrening. Min vekt kan variere veldig mye fra dag til dag, så jeg ser aldri på ett veiepunkt for å avgjøre om jeg går opp eller ned i vekt, jeg ser på en trendkurve. Om jeg veier 2 kilo mer i dag enn jeg gjorde for tre dager siden så er det ikke sannsynlig at jeg har lagt på meg verken fett eller muskler, det er bare naturlige svingninger. 1
Gjest Sisti Skrevet 27. januar 2016 #3 Skrevet 27. januar 2016 Sier egentlig det samme som vedkommende over: Du kan ikke legge på deg 1 kg muskler på 2 uker. Styrketrening binder mye vann til kroppen, så det er nok vannvekt + naturlig vektvariasjon.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #4 Skrevet 27. januar 2016 1 time siden, EliseAngelica skrev: Jeg har alltid spist litt mindre enn normalt og då mener jeg rundt 12-1400 kalorier om dagen, men så begynte jeg å trene for to uker siden , og har trent nesten hver dag og kostholdet har vært helt likt hver dag og ( likt kaloriinnhold) , men så har jeg gått opp 1kg i vekt… Er det faktisk mulig at jeg har gått opp i muskelmasse? Tror kansje jeg venter mensen og, men vet ikke…. Trener bare kondisjon…. Noen erfaring? Det er ikke mulig å øke 1 kg muskelmasse på to uker. Om du har økt er det mest væske, men 1 kg er langt innenfor kroppens naturlige svingninger. En så liten endring er det ikke noe å bry seg om. Anonymkode: 2fabb...e4d 2
Mann 42 Skrevet 27. januar 2016 #5 Skrevet 27. januar 2016 Hva med den andre delen av spørsmålet til TS? Er det mulig å øke i muskelmasse med såpass lavt kalori-inntak? Mao, vil det være noe særlig igjen til å bygge muskler av når de essensielle behovene er dekket?
Silfen Skrevet 27. januar 2016 #6 Skrevet 27. januar 2016 4 minutter siden, Mann 42 skrev: Hva med den andre delen av spørsmålet til TS? Er det mulig å øke i muskelmasse med såpass lavt kalori-inntak? Mao, vil det være noe særlig igjen til å bygge muskler av når de essensielle behovene er dekket? Seff. Men det må jo jobbes for det. Det er jo derfor man må trene ganske hardt,
Ciara Skrevet 27. januar 2016 #7 Skrevet 27. januar 2016 1 time siden, Mann 42 skrev: Hva med den andre delen av spørsmålet til TS? Er det mulig å øke i muskelmasse med såpass lavt kalori-inntak? Mao, vil det være noe særlig igjen til å bygge muskler av når de essensielle behovene er dekket? Jeg tviler sterkt på at man kan bygge muskler med et kaloriinntak på 1200-1400.
Zzyzx Skrevet 27. januar 2016 #8 Skrevet 27. januar 2016 Det går, men det er avhengig av høyt proteininntak, skikkelig styrketrening for å stimulere til muskelbygging, og ikke minst at kroppen har noe å ta av for å gjøre opp for lavt kaloriinntak. Det vil uansett bare gå for en periode, på ett eller annet punkt vil det ikke fungere lengre.
King in the North Skrevet 27. januar 2016 #9 Skrevet 27. januar 2016 9 timer siden, EliseAngelica skrev: Jeg har alltid spist litt mindre enn normalt og då mener jeg rundt 12-1400 kalorier om dagen, men så begynte jeg å trene for to uker siden , og har trent nesten hver dag og kostholdet har vært helt likt hver dag og ( likt kaloriinnhold) , men så har jeg gått opp 1kg i vekt… Er det faktisk mulig at jeg har gått opp i muskelmasse? Tror kansje jeg venter mensen og, men vet ikke…. Trener bare kondisjon…. Noen erfaring? Nei, ikke i ditt tilfelle
King in the North Skrevet 27. januar 2016 #10 Skrevet 27. januar 2016 2 timer siden, Mann 42 skrev: Hva med den andre delen av spørsmålet til TS? Er det mulig å øke i muskelmasse med såpass lavt kalori-inntak? Mao, vil det være noe særlig igjen til å bygge muskler av når de essensielle behovene er dekket? For å gå opp i muskelmasse må man ligge i overskudd på kalorisiden, så da må ts nærmest være sengeliggende, være 50kg tung, og trene styrke som nesten eneste aktivitet. Basalforbrenning ligger gjerne over det kalorinivået ts gir oss.. 2 timer siden, Silfen skrev: Seff. Men det må jo jobbes for det. Det er jo derfor man må trene ganske hardt, Trener man "ganske hardt" på 1200 kalorier daglig, vil man gå på tidenes smell. Så det er et farlig tips du gir der.
Mann 42 Skrevet 27. januar 2016 #11 Skrevet 27. januar 2016 Så det vi kan si til TS er, for å sammenfatte: Nei, det er ikke muskler, det er en kilo vann. Og hvis du vil ha en kilo muskler, så bør du begynne å spise mer?
julia83 Skrevet 27. januar 2016 #12 Skrevet 27. januar 2016 Du kan ikke bygge muskler om du har kaloriinntak lavere en forbruk. Om noen hevder det motsatte er det nok fordi de har hatt noen dager med høyt kaloriforbruk. Du kan ha lavt forbruk en uke for så å ha høyt neste uke. 12-1400 kalorier er veldig lavt, da orker du ikke så mye kardio.
listefyll Skrevet 27. januar 2016 #13 Skrevet 27. januar 2016 1. Du spiser for lite. Helt vilt lite. En kvinne skal normalt ligge på rundt 2000. Du trenger minst 1800. 2. Kondisjonstrening gir ikke muskelmasse. Det har mange andre helse fordeler, men muskler får du ikke. Har du sett hvordan maratonløpere ser ut? Spis mer mat for helsa di. Løp for glede og bedre hjerte. Løft vekter for muskler. Slutt å veie deg.
Silfen Skrevet 28. januar 2016 #14 Skrevet 28. januar 2016 21 timer siden, King in the North skrev: Trener man "ganske hardt" på 1200 kalorier daglig, vil man gå på tidenes smell. Så det er et farlig tips du gir der. Uhm, det er ikke et råd. Det er fakta. At man må trene ganske hardt må man jo. Sier jo ikke at man SKAL det.
King in the North Skrevet 28. januar 2016 #15 Skrevet 28. januar 2016 1 time siden, Silfen skrev: Uhm, det er ikke et råd. Det er fakta. At man må trene ganske hardt må man jo. Sier jo ikke at man SKAL det. Som sagt, trener ts hardt med de andre variablene konstante, er det et farlig råd du gir. Det er fakta
Mann 42 Skrevet 28. januar 2016 #16 Skrevet 28. januar 2016 (endret) Med all respekt å melde: Det er ikke mulig å bygge muskler hvis man går på en diett med 1200 kalorier om dagen. For da brenner man jo opp såpass mye under treninga at det ikke blir noe igjen til å bygge noe som helst. Man vil snarer gå ned i vekt og miste muskelmasse. Innlegget er blitt ryddet for et fjernet sitat Nikee, mod. Endret 29. januar 2016 av Nikee
Suppemann Skrevet 28. januar 2016 #17 Skrevet 28. januar 2016 (endret) Det er selfølgelig fullt mulig med tanke på at det er dette kaloriinntaket du har ligget på hele tiden. Vi kan derfor anta at det kaloriinntaket du nå ligger på sånn ca er vedlikeholdt på den vekten du nå har og helt utrente individer som begynner å trene vil kunne øke i muskelmasse selvom de ligger i kaloriunderskudd. Dette er det en rekke faglitteratur som underbygger. Og ettersom du ikke nødvendigvis ligger i underskudd, og i ytterste konsekvens ligger i et lite kaloriunderskudd så er det ingenting som tilsier at det ikke skal være mulig å bygge muskler til tross for hva enkelte andre i denne tråden påstår. Når det er sagt så vil kaloriinntaket være en kraftig begrensende faktor på hvor mye muskelmasse du kan gå opp selfølgelig. Endret 28. januar 2016 av Suppemann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå