AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #1 Skrevet 27. januar 2016 Vet ikke hvor jeg skal legge denne tråden. Takk til alle som orker å lese! Jeg er 27 år gammel, har tatt en utdanning hvor jeg ikke får meg jobb, og jobber nå i en restaurant. I fjor endte jeg et langt forhold, og står nå på helt egne ben for første gang på 10 år. Jeg har så utrolig lyst til å si opp hybelen, jobben og reise. LENGE. Reise og jobbe samtidig i noen år. Jeg har en mulighet til hvordan jeg kan klare meg godt i utlandet økonomisk. Det er ikke muligheter til å spare penger, men det har jeg egentlig ikke nå per dags dato heller. Er jeg helt teit som tenker sånn? Har en stemme i hodet som sier at jeg må slutte å drømme og jobbe for et stabilt liv her hjemme isteden for. Men jeg har HATT et stabilt liv lenge, og jeg er lei. Noen med erfaringer? Tanker? Jente Anonymkode: c01df...53e
Anim92 Skrevet 27. januar 2016 #3 Skrevet 27. januar 2016 (endret) Ikke mange tør å ta sjansen, jeg ville definitvt reist! Edit: så lenge du ikke pådrar deg gjeld eller lignende pga ønsket om å oppleve ting. Det er vel det eneste jeg kan komme på Endret 27. januar 2016 av Anim92 1
Serafina. Skrevet 27. januar 2016 #4 Skrevet 27. januar 2016 Så lenge du klarer deg økonomisk synes jeg du skal reise og kose deg. Det er lettere å gjøre det nå før du får lån, fast jobb og eventuelle andre forpliktelser. Lev drømmen så sant du kan. 1
RC Skrevet 27. januar 2016 #5 Skrevet 27. januar 2016 Det er et stort steg å dra fra det trygge og bare reise ut i verden på ubestemt dato. Det største "problemet" er vel i grunn om du har et slags støttenett hjemme dersom det skjer noe der ute, pengene forsvinner eller du plutselig bestemmer deg for å reise hjem. Da burde det jo være greit å vite at man ikke står helt på bar bakke når man returnerer til Norge. Hvis du har det, og ingenting stopper deg, så ville jeg bare pakket sekken og dratt. Livet er for kort til å bare gjøre andre til lags. Jeg holder litt på sånn som deg, og er et par år eldre. Jeg reiser MYE og jobber ekstra når jeg er hjemme, dessuten er jeg heldig som bor svært billig. I tillegg studerer jeg (har studert ganske mye), så tar meg kanskje litt mer frihet enn hva jeg burde noenganger, men likevel.. Du er jo fortsatt ung! Prøv dette livet du drømmer om et par år, og dersom det ikke funker for deg eller at du etter en stund føler deg mettet, så har du i alle fall fått det ut av systemet. Det verste er jo å gå rundt og tenke på "hva som kunne vært..".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå