Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De mishandler, hjernevasker og fordummer barna sine med religiøst pølsevev. Det er også et velkjent faktum at de fleste religiøse mennesker har lav IQ, er mer voldelige enn andre og oftere har psykiske lidelser. Burde religiøse mennesker fratas barna sine?

Anonymkode: 0a743...5bc

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, nå er det visst leggetid... Dummeste jeg har hørt :tongue: 

• Liker 11
Skrevet

For noe vås. Gå og legg deg.

Anonymkode: 8d81b...414

• Liker 7
Skrevet

Nei. Ditt syn på religiøse mennesker bør ikke være grunnlag for å frata noen foreldreretten. Religiøse mennesker er like forskjellige som ikke-religiøse. De er egne individer med eget tankesett og egne meninger og holdninger, og om de er gode foreldre eller ei er helt individuelt uavhengig av religion. 

• Liker 9
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De mishandler, hjernevasker og fordummer barna sine med religiøst pølsevev. Det er også et velkjent faktum at de fleste religiøse mennesker har lav IQ, er mer voldelige enn andre og oftere har psykiske lidelser. Burde religiøse mennesker fratas barna sine?

Her har du laget en god lappskaus, av grupperinger med mennekser. Er det meg eller du som ikke forstår noe vesentlig i denne lappskausen? 

Anonymkode: 50d27...ad0

• Liker 3
Skrevet

Med tanke på hvor mange ateister som er voldelige, nedsettende, frekke burde de fratas foreldreretten? Mange ateister har også psykiske lidelser!

Anonymkode: 982d7...164

• Liker 7
Skrevet

Både jeg og mannen har religiøse foreldre på begge sider, men ingen av oss er hjernevasket. Jeg valgte 100% selv og bli praktiserende kristen, mannen min tror på Gud og Jesus men er ikke praktiserende kristen som meg. 

• Liker 3
Skrevet

Forstår at du overdriver, men absurd nok så skal religiøsitet anses som en styrke/ et pluss hos barnevernet når vi oppsummerer risiko og beskyttelsesfaktorer i et barns liv...! Akkurat det er jeg svært uenig i.

Anonymkode: 480f6...826

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare hvis de lar religionen gå utover barna sine. Det er mange religiøse som er flotte foreldre!

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha, det hadde vært noe...Da hadde alle alle barn bodd på barnehjem da, jeg kjenner nesten ingen som ikke tror på ett eller annet som er teit enten det er religion eller spøkelser, karma you name it...omsorgsevne definers absolutt ikke av intelligens.

men faktisk I enkelte tilfeller ja. Der hvor foreldre nekter barna tilgjengelig livreddende medisinsk behandling på bakgrunn av religiøs overbevisning så synes jeg faktisk det. Er vel mest Jehovas vitner jeg kjenner til I Norge som driver med sånt...også forsåvidt de som kjønnslemlester barna sine og kapper av fungerende deler uten grunn burde jo settes under lupen ja...

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Bare om de er totalt ute av stand til å ta seg av sitt\sine barn. Det samme gjelder selvsagt for ateister

Og si at man skal miste foreldreretten bare fordi man er religiøs er så idiotisk at det ikke finnes ord til å beskrive hvor idiotisk det er.

Og det er nok av ikke religiøse mennesker som misshandler barna sine. Og bare så det er sagt de fleste religiøse misshandler ikke sine barn. 

Gjest førstedamen
Skrevet

Ja dette var teit. Religiøs betyr vel egentlig bare at du TROR på noe. Og det gjr faktisk de aller fleste selvom de ikke følger noen spesifikk religion. Så da må isåfall de fleste familier splittes. 

Skrevet

Det er vel det du gjør og ikke hva du tror på som avgjør hvorvidt du er egnet som forelder :)

• Liker 2
Skrevet

Ja, hvor går grensen for religiøs hjernevasking? Omskjæring? Religiøse skoler? Klesstil? Nekte å feire jul, bursdager etc? Nei til å drikke te?

Mange barn blir traumatisk av de blir nektet å gjøre det andre ikke religiøse barn for lov til. Senere i livet lærer de sine barn samme galskap. I verste tilfelle havner de hos pedofile prester som virkelig ødelegger dem for resten av livet.

Anonymkode: 6700a...d76

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvor går grensen for religiøs hjernevasking? Omskjæring? Religiøse skoler? Klesstil? Nekte å feire jul, bursdager etc? Nei til å drikke te?

Mange barn blir traumatisk av de blir nektet å gjøre det andre ikke religiøse barn for lov til. Senere i livet lærer de sine barn samme galskap. I verste tilfelle havner de hos pedofile prester som virkelig ødelegger dem for resten av livet.

Så hvem synes du burde få beholde sitt barn 

Et religiøst par som ikke lar barna feire jul?

Eller et ateistisk par som voldtar sine barn?

Hvem her vil du si er de verste foreldrene ?

Skrevet

Har tenkt det samme selv, riktignok ikke så ekstremt som deg, men likevel.

De lærer jo barna sine at om de ikke gjør det foreldrene og bibelen sier, så kommer de til å brenne i helvete. Slutter de å tro på gud, så ender de opp i helvete. Skremmer jo selvstendig tenking rett ut av hodet på dem. Og om eg trodde på gud og ungen min sa han ikke gjorde det så ville jeg satt himmel og jord i bevegelse for å tvinge ham til å tro igjen, hva slags forelder lener seg bare tilbake og med viten og vilje lar ungen sende seg selv til helvete. Man vil jo beskytte barna sine.

Skumle greier.

Anonymkode: 53c7d...a78

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har tenkt det samme selv, riktignok ikke så ekstremt som deg, men likevel.

De lærer jo barna sine at om de ikke gjør det foreldrene og bibelen sier, så kommer de til å brenne i helvete. Slutter de å tro på gud, så ender de opp i helvete. Skremmer jo selvstendig tenking rett ut av hodet på dem. Og om eg trodde på gud og ungen min sa han ikke gjorde det så ville jeg satt himmel og jord i bevegelse for å tvinge ham til å tro igjen, hva slags forelder lener seg bare tilbake og med viten og vilje lar ungen sende seg selv til helvete. Man vil jo beskytte barna sine.

Skumle greier.

Ja for alle religiøse foreldre er selvfølgelig slikt. 

Man sier at religiøse mennesker er flink til å dømme andre. Men det ser ut som ateister er like flinke til det

Anonymkode: fdb81...5b2

• Liker 1
Skrevet

Lei av tullinger som blander seg inn i andres liv ungen er ikke din kommer aldri til å bli din er kun moren sin.

Anonymkode: 3363b...f0d

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor blir barn selvmordsbombere? Fordi foreldrene ikke hjernevasker dem?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja for alle religiøse foreldre er selvfølgelig slikt. 

Man sier at religiøse mennesker er flink til å dømme andre. Men det ser ut som ateister er like flinke til det

Anonymkode: fdb81...5b2

Alle dømmer alle.

Hvis det finnes en himmel finnes også et helvete, kommer man ikke til himmelen så kommer man til helvete. Til og med unger klarer å komme til den konklusjonen på egenhånd. Foreldrene trenger ikke fortelle dem det. Forteller foreldrene om himmelen, forteller de indirekte om helvete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...