Gå til innhold

EU-kontrollen kostnad

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bilen min skal EU-godkjennes for første gang etter fem år. Jeg er derfor spent på hva verkstedregningen kommer til å bli. Jeg ønsker å kunne sammenligne litt med andre brukere med deres erfaringer knyttet til hvilke mangler som ble funnet og hva dette kostet. (Til alle KG-troll, jeg ber ikke om en fasit, men det er interessant å sammenligne andres erfaring)

Premisser som må legges til grunn for at jeg skal få noen konkrete svar

1. Jeg er ute etter førstegangs EU-godkjenning. Det er ikke interessant hvilke mangler som ble funnet på en Nissan Sunny fra 1983 på den 10. godkjenningen

2. Bilen som er godkjent må være mellom 4-6 år gammel

3. For å kunne sammenligne, er det også nødvendig å vite bilprodusent

Anonymkode: c1c40...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På en så ny bil så tror jeg ikke du vil støte på noen problemer, om du har overholdt service intervalene på bilen din, og har passet på vedlikehold etc. Om du har gjort det, så skulle det overraske meg stort om du får noen feil og mangler på bilen din. Annet enn en pære eller noe slikt. Men en pære er sjeldent en stor kostnad. 

1) Jeg er litt usikker på hva en PKK (periodisk kjøretøy  kontroll, også kjent som EU kontroll) koster nå. Det ble nye endringer sommeren 2014 på dette da den inneholder en del mer kontrollpunkter, og tar noe lenger tid. Men tror den koster oppunder 800,-

2) På de bilene jeg har hatt som har hatt førstegangs PKK (EU kontroll), så har de gått igjennom uten noen anmerkninger. Men bilene har vært godt fulgt opp med servicer og normalt vedlikehold.

3) jeg har hatt audi, mercedes, bmw, volkswagen og toyota som har hatt første gangs PKK (eu-kontroll)

Uansett, om du får feil og mangler du stusser på står du fritt til og få bilen sjekket på de nevnte punktene av ett annet verksted. Du er ikke pliktig til og ta etter kontroll og etter godkjenning hos samme verksted som tester bilen første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...