AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #1 Del Skrevet 26. januar 2016 La oss si du har en god venninne - du har kjent henne lenge og i voksen alder tilbringer dere mye tid sammen. Dere prater godt sammen og setter pris på hverandre, noe dere begge har uttrykket. Men sakte men sikkert merker du at hun ikke er like selvsikker og trygg som hun gir uttrykk for. Hun er ikke helt på ditt lag hele tiden. Det virker ikke som om hun vil ditt beste og du legger merke til et mønster av litt tvilsom oppførsel der det ser ut til at hun stikker kjepper i hjulene for deg. Kanskje liker hun fyren du dater, til tross for at hun selv har kjæreste, og klarer ikke å støtte dette. Eller hun liker generelt dårlig at du får oppmerksomhet fra gutter i hennes krets. Hvordan takler du situasjonen? Det åpenbare svaret er ofte "snakk sammen". Men hvordan kan dette på noen måte angripes på en måte som faller i god jord? Av alle følelser et menneske kan ha, er sjalusi det mest skamfulle og det siste noen vedkjenner seg. Dersom vedkommende tydelig konkurrerer med deg er det jo ingen sjans for at de hadde tatt slike anklager med godt mot. De blir heller defensive og vondt blir verre. Jeg har en venninne jeg egentlig setter veldig stor pris på og er nå uendelig trist over hvordan hun ekskluderer meg fra visse samlinger der hun ikke vil ha meg til stede. Det er også tydelig at jeg ikke kan stole på henne mht. informasjon. Vi har kjent hverandre siden barneskolen og dette gjør faktisk veldig vondt - ikke bare å miste vennskapet, men potensielt forholdet til fyren jeg treffer (en felles venn) også. Har noen erfaringer de vil dele? Eller synspunkt? Anonymkode: 0221d...9e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå