AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #1 Skrevet 26. januar 2016 Hvor mange W (LED) bør man ha til soveroms-leselys over senga? Anonymkode: d4502...f8d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #2 Skrevet 26. januar 2016 Jeg har ca 150 lumen. Det leser jeg supert i - stort skarpere og jeg blir liggende å myse mot boksidene. Hva du liker blir jo noe annet. Trenger du mye lys for å lese så trenger du rundt 250 lumen. Anonymkode: 0f22b...120
Snadder Skrevet 26. januar 2016 #3 Skrevet 26. januar 2016 Når det gjelder leselys så har det mye å si hvordan lampen er. altså om det er sentrert lys, spres lyset i rommet og hvor stort område ønsker du at lampen skal lyse. I er mørkt rom mener jeg at disse 1 w pærene med e14 sokkel er det beste alternativet.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #4 Skrevet 27. januar 2016 Led lys måles ikke i watt men i lumen. Hvilke lamper du velger er og avgjørende. Men hvorfor led lys til leselys? Der sparer du lite på å bruke led og taper mht leselyskvalitet. (Unntaket er dersom du kjøper typiske leselamper.) Anonymkode: 4becf...464
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå