Gå til innhold

Ond sirkel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem. Det jeg ønsker meg er en sånn passe kjekk mann som er snill og morsom og smart og som liker meg, men jeg føler meg aldri bra nok for noen jeg liker. Selvtilliten svikter, føler at de fortjener bedre enn meg, i hvert fall penere og tynnere enn meg. Klarer ikke å tro at noen kan bli interessert i meg, føler at jeg bare kan være god nok som venn. De dumme tankene mine ødelegger for meg, tror jeg er så overbevist om at jeg ikke kan være kjærestemateriale at jeg ikke klarer å signalisere noe annet enn vennskap. Er redd for å være plagsom og bli oppfattet som hun stygge som ikke skjønner at hun ikke burde prøve seg, for det er ingen som vil ha oppmerksomhet fra ei sånn ei. Skjønner at det ikke er så ille som jeg tror, for alle slags mennesker har kjærester, men jeg føler meg uansett ikke god nok. Hvordan skal jeg komme meg ut av dette mønsteret?

Anonymkode: 3a53f...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobb med deg selv. Gå gjerne til en selvtillittscoach eller livscoach , begynn på yoga, stell deg oftere i speilet som en slags hobby og finn sider av deg selv du kan like og være fornøyd med og påpek disse sidene til deg selv hver eneste dag. Kjenner meg godt igjen men har blitt mye bedre nå.

Anonymkode: 8a812...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med ab over her. Du må jobbe med deg selv. Gjerne hos psykolog eller coach. 

Og i mellomtiden er det nyttig med speilet. Smil til deg selv i speilet og si til deg selv at du er vakker. Du vil sikkert føle deg superteit i begynnelsen, kanskje til og med lenge... men, etterhvert vil du merke det på selvtillitten.

"Jeg er vakker"

"Jeg er unik, jeg er verdt å elske" 

Det bør du bruke som mantra hver gang du ser deg i speilet. Og smil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Coach eller psykolog blir for dyrt, dessuten er jeg ikke syk, vil ikke ta plassen fra noen som trenger psykolog på ordentlig.

Jeg pleier å synes at jeg ser ok ut i speilet, får prøve å pep talke litt også. Men det kommer nok til å ta litt tid før jeg blir komfortabel med det. Jeg er helt ordinær, men ikke verdiløs. (Har faktisk litt problem med at alle skal være så unike hele tiden, assosierer det mest med ungdommer som vil jobbe med "noe med media" og som stiller opp på Idol...)

Anonymkode: 3a53f...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...