Gå til innhold

Drømmekjolen. Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg giftet meg for 1 år siden i min drømmekjole.

Jeg fikk ikke tak i den her i Norge (til grei pris og rett farge), så mannen min overrasket meg med at han hadde kjøpt den til meg i utlandet (dit vi skulle på ferie), så vi hadde bare å plukke den opp på brudesalongen der :)

Vi giftet oss i utlandet også, bare jeg og han. Og fikk mange fine bilder tatt både under vielsen og etterpå.

Noen måneder senere hadde vi en liten fest med nærmeste familie, så jeg har jo fått brukt kjolen 2 ganger.

Ser ikke for meg at jeg noen gang vil ta den på meg igjen (er en stor kjole, som jeg trenger hjelp for å få av og på). Så nå henger den der "til pynt".

Jeg fikk den jo i gave og mannen min sier at jeg kan ta vare på den, eller selge den om vil det.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: e79c4...570

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke trenger selge den av økonomiske hensyn og har plass til den, hvorfor ikke beholde den? En bekjent har sin på walkinclosetet sitt, på en utstillingsdukke av stål uten hode. Veldig stilig 

• Liker 4
Skrevet

Hvis du er glad i den og har plass, hvorfor ikke ta vare på den?

• Liker 2
Skrevet

Vi har jo plass, men hva skal jeg med den? Det er koselig å se på den av og til og det verker i kroppen når jeg tenker på at jeg skal selge den.

Men på den andre siden, så hadde det vært fint med litt ekstra penger som vi enten kan sette på sparekontoen vår, eller bruke til en ferie i fremtiden.

Blir så usikker. Mannen min sier at dette bestemmer jeg selv. Men jeg vet jo ikke hva jeg vil...

Skrevet

Tenker dere å få barn? Det kan jo være hyggelig å spare den til dem?

• Liker 2
Skrevet

dere liker samme mann, en som er gift? nei vennskapet går først, og jeg kunne seriøst aldri sunket så lavt. det er åpenbart at hjertet hans ligger hos conny, nei... kona.

Anonymkode: ff61d...740

Skrevet

Jeg kommer til å selge min eller gi den til noen som ikke har så god råd. Hva skal man med den ellers? Har du stor walk in med plass til å ha den på utstilling, så kan jo det være tøft, men for min del vil den henge i en kjolepose, og det synes jeg bare er trist. Hadde jeg kunne sy så ville jeg kanskje laget noe. En pute eller noe sånt.

Skrevet

Ts her.

Joda, vi har en sønn og snart en datter også :)

Spørs om hun synes kjolen er så vakker om 30 år?

Skrevet

Jeg hadde solgt.

Skrevet

Jeg hadde helt klart solgt den. Jeg er ikke tilhenger av å ha masse ting bare for å ha dem. Jeg synes heller noen andre kan få glede av tingen. Det er for mye bruk og kast som det er, og synd om alle er nødt til å kjøpe en helt ny kjole fremfor å kunne gjenbruke noen andres kjole. 

Og å spare til et evt barn skal gifte seg ville jeg ihvertfall ikke gjort. Hvor stor sannsynlighet er det for at du ville brukt din mors brudekjole? Jeg vil ihvertfall ikke bruke min mor sin, den er så 70-talls som man kan få dem, i tillegg til at hun har helt annen fasong og høyde enn meg. 

Anonymkode: d8d54...17d

Skrevet

Du kan jo spare den i tilfelle datteren din eller en mulig svigerdatter vil bruke den? Evt spare den nå og selge den senere hvis det trengs/føles lettere da.

Skrevet

Hvis du er glad i den bør du beholde den. Er det verdt å angre på salget om noen år bare for noen tusenlapper i dag?

Skrevet
Den 26. januar 2016 at 22.40, AnonymBruker skrev:

dere liker samme mann, en som er gift? nei vennskapet går først, og jeg kunne seriøst aldri sunket så lavt. det er åpenbart at hjertet hans ligger hos conny, nei... kona.

Anonymkode: ff61d...740

Tror du har skrevet i feil tråd? 

Men, ts. Jeg har spart på ballkjolen min som også er stor og tar masse plass, men som jeg neppe kommer til å ta på meg igjen. Det er ikke helt sammenlignbart, men det er det eneste jeg eier som jeg kan prøve å sammenligne. Denne ville jeg på død og liv beholde og aldri selge, men nå 5 år senere kunne jeg godt solgt den. Du må jo bestemme selv hva du føler er greit. Men du kommer nok neppe til å bruke den igjen, men kanskje datter /svigerdatter eventuelt ville brukt den som de sier over? Jeg ville nok solgt. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...