Gå til innhold

Er jeg så overfladisk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater en fyr, og blir ikke helt klok på mine følelser. Vi er veldig like, og han er snill og morsom, men jeg vet ikke om vi kan bli mer enn venner. Så tar jeg meg selv i å spør: Hadde jeg hatt mer følelser dersom han var veldig kjekk? Jeg tror kanskje svaret er ja. Og jeg liker ikke at jeg er så overfladisk :icon_frown:

Noen som har vært i lignende situasjon, datet noen som de ikke syns var kjekke utseendemessig? Og fått følelser etter hvert? Tips til hvordan jeg kan bli mindre overfladisk? 

Anonymkode: 268b3...9a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud ja. 

Jeg var kjempeforelska i typen min "mentalt" i mange år, men ikke fysisk (før vi ble sammen altså) . Jeg skammet meg så forferdelig over å være så overfladisk. Ikke at han ikke var kjekk eller fin å se på, han dro damer som bare det. Men han var ikke helt min type. 

Så møttes vi igjen etter noen år, og jeg falt som en gal. Aner ikke hva jeg holdt på med den gangen, men det var sikkert helt greit at vi ikke ble samme  så tidlig uansett :fnise:

Skrevet

Ja, han jeg hang med i nesten 3 år var ALT annet enn hva jeg kunne drømme om.

Jeg ville ikke engang ha klem av han, han tiltalte meg overhode ikke.

Etterhvert som vi ble kjent så likte jeg han bedre og bedre. Endte opp som skikkelig forelsket i han, drømmer om han osv.

Til slutt sitter jeg her med knust hjerte fordi han ikke ville være kjæreste.

Så JA, det er mulig :)

Skrevet

Dessverre er det best for forholdet skyld at du tenner på han(les: har følelser for han). Ellers ender du opp med å avsky å ha sex med han etterhvert og søker til andre menn for å få de rette "følelsene" (altså at du blir kåt)".

Anonymkode: 3a2ac...aac

• Liker 1
Skrevet

Ja. Første gang jeg møtte eksen min, sank hjertet ned i skoene, for han var overhodet ikke min smak, utseendemessig. Jeg ga det en sjanse likevel, og ble helt sjokkert over hvordan gnistene fløy mellom oss! Vi var en veldig god match, og holdt sammen i nesten seks år.

Anonymkode: 17410...3b5

Skrevet

Ts her.

Det dere skriver bekrefter det jeg tenkte, følelser rundt utseende kan komme etter hvert. Er bare usikker hvor mye tid jeg skal gi det. Vi har ikke felles venner, så om jeg bestemmer meg for å gi han opp så ser jeg han aldri mer igjen. Ikke slik som dere som skriver at etter mange år fikk dere følelser...

Skrevet

Ja jeg var en gang med en fyr som overhodet ikke var min type utseendemessig.
Vi bare kom utrolig godt overens, og siden vi var rundt hverandre mye (på instutisjon) så ble vi mer og mer trygge på og glad i hverandre. Vipps så var jeg stormforelsket og kunne ikke se for meg noen kjekkere fyr enn han!

Anonymkode: 3e6fb...ade

Skrevet

Det er foreløpig bare jenter som har bekreftet at dette skjer. Jeg har også opplevd at gutter jeg først ikke syntes var noe spesielt etterhvert blir veldig kjekke når jeg har blitt kjent med dem, men skjer det samme for gutter? Jeg trodde det, men blir litt usikker, for jeg har sett mange gutter som skriver at de må synes at jenta er fysisk attraktiv for å kunne bli interessert. 

Anonymkode: 34467...cb7

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror gutter som er såpass mye mer visuelle kanskje føler mer på en umiddelbar tiltrekning. Selv har jeg likt mange gutter jeg ved første øyekast ikke la noe særlig merke til. Hvis en fyr er interessant og snill så blir han automatisk litt finere i mine øyne.

Når det er sagt så tror jeg faktisk jeg kan dømme en del på stil, fordi jeg syns det viser mye om hva slags person han er. For å sette det på spissen kunne jeg nok ikke falt for en veldig snobbete fyr, da det er langt unna mine verdier. 

Hvor lenge har dere datet da, TS? Hvis det er snakk om mange uker ville jeg nok innsett at kjemien manglet. Er det snakk om et par dates så kan du gi det litt mer tid, forutsett at du trives i selskapet hans.

Anonymkode: ebec0...7d3

• Liker 1
Skrevet

nei vet ikke, men i de andre trådene her så står det at han er homofil, men jeg svarte som sagt at det ikke er greit å skrive det hvis du mener han er hetrofil.

Anonymkode: 8a180...937

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er foreløpig bare jenter som har bekreftet at dette skjer. Jeg har også opplevd at gutter jeg først ikke syntes var noe spesielt etterhvert blir veldig kjekke når jeg har blitt kjent med dem, men skjer det samme for gutter? Jeg trodde det, men blir litt usikker, for jeg har sett mange gutter som skriver at de må synes at jenta er fysisk attraktiv for å kunne bli interessert. 

Anonymkode: 34467...cb7

Ja, da. Jeg falt for ei jente som ikke var min type fysisk da jeg traff henne, men så ble vi bedre kjent og hun ble mer og mer tiltrekkende :Nikke: 

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

nei vet ikke, men i de andre trådene her så står det at han er homofil, men jeg svarte som sagt at det ikke er greit å skrive det hvis du mener han er hetrofil.

Anonymkode: 8a180...937

Dette må vel være feil tråd???

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror gutter som er såpass mye mer visuelle kanskje føler mer på en umiddelbar tiltrekning. Selv har jeg likt mange gutter jeg ved første øyekast ikke la noe særlig merke til. Hvis en fyr er interessant og snill så blir han automatisk litt finere i mine øyne.

Når det er sagt så tror jeg faktisk jeg kan dømme en del på stil, fordi jeg syns det viser mye om hva slags person han er. For å sette det på spissen kunne jeg nok ikke falt for en veldig snobbete fyr, da det er langt unna mine verdier. 

Hvor lenge har dere datet da, TS? Hvis det er snakk om mange uker ville jeg nok innsett at kjemien manglet. Er det snakk om et par dates så kan du gi det litt mer tid, forutsett at du trives i selskapet hans.

Litt midt i mellom "et par dates" og "mange uker". Jeg trives veldig i hans selskap, problemet er vel bare om jeg har lyst å kysse, pluss pluss...

Gjest PetterPanne
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt midt i mellom "et par dates" og "mange uker". Jeg trives veldig i hans selskap, problemet er vel bare om jeg har lyst å kysse, pluss pluss...

Hvis du er i tvil om du skal bli fysisk med fyren, så er ikke fyren den rette for deg.

Du sparer dere for mye unødvendige problemer i fremtiden. Finn heller en som gir deg lyst til å bli intim.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har dere i det hele tatt kysset? Kanskje du bare må kline til og se hvordan det er.

Skrevet
Den 26.1.2016 at 19.15, AnonymBruker skrev:

Jeg dater en fyr, og blir ikke helt klok på mine følelser. Vi er veldig like, og han er snill og morsom, men jeg vet ikke om vi kan bli mer enn venner. Så tar jeg meg selv i å spør: Hadde jeg hatt mer følelser dersom han var veldig kjekk? Jeg tror kanskje svaret er ja. Og jeg liker ikke at jeg er så overfladisk :icon_frown:

Noen som har vært i lignende situasjon, datet noen som de ikke syns var kjekke utseendemessig? Og fått følelser etter hvert? Tips til hvordan jeg kan bli mindre overfladisk? 

Handler ikke om å være overfladisk, men å finne en som tiltrekker deg både fysisk og personlighetsmessig. Du kan ikke være sammen med en person som du BARE liker personligheten til, eller BARE liker utseendet til. Begge deler må være på plass. Hvis ikke så er det oppskriften på et dårlig forhold som neppe varer noe lenge. Du skal ikke tvinge deg selv til å like noen verken den ene eller andre veien.

Keep in mind at det DU synes er et kjekt utseende ikke nødvendigvis er det alle andre synes er kjekt. Vi har alle våre preferanser, og det er lov å være ærlig om det man foretrekker uten at man stemples som overfladisk eller annet.

Anonymkode: d2c89...014

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere i det hele tatt kysset? Kanskje du bare må kline til og se hvordan det er.

Synes det er dårlig idé å oppfordre til å kline/være intim med en person man egentlig ikke føler NOE fysisk tiltrekning til.

Skal man liksom få klapp på skuldren fordi man tvinger frem noe som ikke er der? Høres feil ut.

Anonymkode: d2c89...014

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Fint å høre forskjellige synspunkt, men jeg er like forvirret :P 

Det er vel lov å være kresen når det gjelder eventuelle kjærester? Samtidig begynner jeg å bli gammel, og utvalget av ledige menn er ikke så stort lenger...

Får vel gi han en sjanse til å se hva som skjer. 

Gjest PetterPanne
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen. Fint å høre forskjellige synspunkt, men jeg er like forvirret :P 

Det er vel lov å være kresen når det gjelder eventuelle kjærester? Samtidig begynner jeg å bli gammel, og utvalget av ledige menn er ikke så stort lenger...

Får vel gi han en sjanse til å se hva som skjer. 

Dette er dødsdommen for dere begge. Ikke dra han inn i et forhold hvor du kun er med han fordi du ikke har noe valg. Før eller senere stikker du, eller gjør han frustrert fordi du ikke vil være intim med han. Vær heller alene. La han få være med noen som faktisk tenner på han og ser på han med begjær.

Skrevet

Oppdatering fra ts: Jeg har dumpet fyren. Det var synd det ikke funket. Men jeg oppdaget på siste daten at det var ikke utseendet hans som var problemet, men mangel på kjemi. Så det var jo for så vidt bra da, jeg var faktisk ikke så overfladisk. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...