AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #1 Skrevet 26. januar 2016 Hei! Hvordan er det å reise 1 uke på ferie med en 5 måneder gammel valp i forhold til barnevakt? Kan hunden være borte fra eieren sin 1 uke? Anonymkode: eb78f...9ad
Gjest førstedamen Skrevet 26. januar 2016 #3 Skrevet 26. januar 2016 Dette er jo den perfekte tiden i valpestadiet og lære hunden og reise! Min valp på litt over to år har nå flydd fire ganger. Er så glad jeg tok han med når jeg reiste å han var liten. Men Ja jeg mener at en valp fint klarer seg uten eier en uke. Men hvem skal passe valpen? Det er vel det viktigste? Er dette en som klarer å holde rutinene til hunden, og føler seg trygg på hund osv, så ser jeg ikke problemet med en ferie. Skal gifte meg til neste år og har liksom ikke planlagt å ha med meg en 45 kg hund på bryllupsreise så da blir det barnevakt
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #4 Skrevet 26. januar 2016 Et øyeblikk siden, førstedamen skrev: Dette er jo den perfekte tiden i valpestadiet og lære hunden og reise! Min valp på litt over to år har nå flydd fire ganger. Er så glad jeg tok han med når jeg reiste å han var liten. Men Ja jeg mener at en valp fint klarer seg uten eier en uke. Men hvem skal passe valpen? Det er vel det viktigste? Er dette en som klarer å holde rutinene til hunden, og føler seg trygg på hund osv, så ser jeg ikke problemet med en ferie. Skal gifte meg til neste år og har liksom ikke planlagt å ha med meg en 45 kg hund på bryllupsreise så da blir det barnevakt Tror jeg lar hunden slippe 35+ grader, for å være helt ærlig! Personen som eventuelt skal passe valpen er kjempeflink med dyr, så stoler på at det vil gå veldig bra! Lykke til med bryllupet, og gratulerer! Anonymkode: eb78f...9ad
Gjest førstedamen Skrevet 26. januar 2016 #5 Skrevet 26. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg lar hunden slippe 35+ grader, for å være helt ærlig! Personen som eventuelt skal passe valpen er kjempeflink med dyr, så stoler på at det vil gå veldig bra! Lykke til med bryllupet, og gratulerer! Anonymkode: eb78f...9ad Da skjønner jeg. Også burde man aldri reise for langt med valper heller, for de skal jo tisse så ofte. Så lurt å starte med kortere tur. Vi begynte med å reise fra Finnmark til Lofoten med fly, og nå har han vært i både Tromsø, Oslo og Svergie. Skjønner utifra temperaturen at du skal utenlands. Så lenge du er trygg på hundepasseren ville jeg ikke bekymret meg
Hectine Skrevet 26. januar 2016 #6 Skrevet 26. januar 2016 Vi hadde pass til vår i sommer, da var han 5,5 mnd. Og han storkoste seg i 2,5 uker! Han pep ikke engang da de kom og hentet han. Men jeg anbefaler deg å kanskje be om å få tilsendt til bilder av hundepasser, for man savner disse valpene skrekkelig mye på ferie
Gjest førstedamen Skrevet 26. januar 2016 #7 Skrevet 26. januar 2016 35 minutter siden, Hectine skrev: Vi hadde pass til vår i sommer, da var han 5,5 mnd. Og han storkoste seg i 2,5 uker! Han pep ikke engang da de kom og hentet han. Men jeg anbefaler deg å kanskje be om å få tilsendt til bilder av hundepasser, for man savner disse valpene skrekkelig mye på ferie Hadde hundepasser til min tre dager på nyttår fordi jeg og samboer skulle i bryllup. Var min eks kjæreste som passet han. Spurte om han kunne sende bilder og da fik jeg dette svaret: Tøvkjærring, du har nå sikkert 1000 bilder av det dyret på mobilen din? Du klarer jo å vente tre netter med å se han vel.. Haha... Ja man savner de bra mye hvis man er vandt å ha de rundt seg her dag.
Elefantenirommet Skrevet 26. januar 2016 #8 Skrevet 26. januar 2016 Jeg synes det er dårlig planlagt å reise på ferie akkurat i den korte valpeperioden. Men nei, hunden dør ikke av å være borte fra deg. Det går jo bra. Men dumt ifht oppdragelse, læring, rutiner, trygghet, osv, osv. Egoistisk og korttenkt, rett og slett. 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #9 Skrevet 26. januar 2016 Ser ikke noe problem i å reise bort fra hunde i en uke Finn en hundepasser du kjenner, og kos deg på ferie Hunden min kommer sikkert til å kose seg den å Anonymkode: 6d59d...b09
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #10 Skrevet 26. januar 2016 Jeg passet en fire måneder gammel valp en uke (eier hadde ingen planer om å reise i valpetiden, men noe kom opp som valp ikke kunne være med på). Det gikk veldig bra det Den var under opplæring for å bli husren, og den fikk god oppfølging. Jeg var heldigvis sykemeldt og hjemme også, så det passet bra. Men det var ikke noe moro å levere tilbake valpen når eieren kom hjem igjen Jeg prøvde desperat å gjemme den i klesskapet men eieren ga seg ikke... Anonymkode: 7f563...f81
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #11 Skrevet 26. januar 2016 Dette skulle du tenkt på lenge før du fikk deg valp. Man reiser ikke bare fra ungen sin !!!!! En hund er ikke en dokke som kan være der bare når du vil, den må du ta vare på hele tiden og det kreves ofte store omlegginger av livet og fremtiden, for eksempel at man ikke kan dra på ferie på en stund. Anonymkode: f365d...7d3 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #12 Skrevet 27. januar 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette skulle du tenkt på lenge før du fikk deg valp. Man reiser ikke bare fra ungen sin !!!!! En hund er ikke en dokke som kan være der bare når du vil, den må du ta vare på hele tiden og det kreves ofte store omlegginger av livet og fremtiden, for eksempel at man ikke kan dra på ferie på en stund. Anonymkode: f365d...7d3 Det er nettopp det jeg gjør, for jeg har ikke valp enda. Vær forsiktig med å forhåndsdømme, du Ts Anonymkode: eb78f...9ad 2
Hectine Skrevet 27. januar 2016 #13 Skrevet 27. januar 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette skulle du tenkt på lenge før du fikk deg valp. Man reiser ikke bare fra ungen sin !!!!! En hund er ikke en dokke som kan være der bare når du vil, den må du ta vare på hele tiden og det kreves ofte store omlegginger av livet og fremtiden, for eksempel at man ikke kan dra på ferie på en stund. Anonymkode: f365d...7d3 Det gjør man såklart ikke. Men så er ikke en hund en unge Det er ikke optimalt å reise fra valpen i denne tiden, men jeg tviler på at hunden blir så veldig skadelidende av dette altså 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #14 Skrevet 27. januar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nettopp det jeg gjør, for jeg har ikke valp enda. Vær forsiktig med å forhåndsdømme, du Ts Anonymkode: eb78f...9ad Det var et hypotetisk spørsmål? Anonymkode: 4e691...321
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #15 Skrevet 27. januar 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette skulle du tenkt på lenge før du fikk deg valp. Man reiser ikke bare fra ungen sin !!!!! En hund er ikke en dokke som kan være der bare når du vil, den må du ta vare på hele tiden og det kreves ofte store omlegginger av livet og fremtiden, for eksempel at man ikke kan dra på ferie på en stund. Anonymkode: f365d...7d3 hva tror du folk med barn gjør da? burer seg inne?? barn er hos besteforeldre, tanter, onkler osv osv uten at de tar skade av det. Anonymkode: dd6fc...876
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #16 Skrevet 27. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det var et hypotetisk spørsmål? Anonymkode: 4e691...321 Da bør du formulere deg annerledes. Anonymkode: 1f3e6...a44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå