Gjest incognita Skrevet 26. januar 2016 #1 Skrevet 26. januar 2016 Jeg har lyst (gyldent) blondt hår, har både stripet og helfarget før, både med farge og blondering. Jeg har nå sånn ca en halvmeter ettervekst, men for grunner jeg ikke ønsker å gå inn på får jeg ikke fysisk vært hos en frisør for tiden, så jeg lurer på å gjøre noe hjemme. Det jeg tenkte da er å kanskje kjøre på med denne: Dette er da en toner (tror jeg?) som ikke er så "hard" for håret. Jeg lurer bare på, fordi etterveksten min er min naturlige hårfarge (tenk "oppvaskvann"), og håret er litt forskjellig (men jevnt over blondt da), vil det egentlig kunne bli noenlunde jevnt? Skal jeg ta den i hele håret eller bare i etterveksten? Noen som har noen bedre forslag? Takker for alle gode råd og erfaringer.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #2 Skrevet 26. januar 2016 Mulig du kan dra det utover i håret slik at det blir en litt penere overgang. Da gjør det heller ikke noe at fargen ikke matcher 100% med din naturlige hårfarge. Det er også veldig pent med litt ulike fargenyanser på blondt hår. Dette gjør hvertfall frisøren min når hun skal farge håret mitt. Hun tar først etterveksten og lar det stå i over en tid. Deretter drar hun det utover i håret og lar det virke i en kort periode. Anonymkode: 5d08e...557
Gjest incognita Skrevet 26. januar 2016 #3 Skrevet 26. januar 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig du kan dra det utover i håret slik at det blir en litt penere overgang. Da gjør det heller ikke noe at fargen ikke matcher 100% med din naturlige hårfarge. Det er også veldig pent med litt ulike fargenyanser på blondt hår. Dette gjør hvertfall frisøren min når hun skal farge håret mitt. Hun tar først etterveksten og lar det stå i over en tid. Deretter drar hun det utover i håret og lar det virke i en kort periode. Anonymkode: 5d08e...557 Jeg skal selvsagt dra det utover litt forbi etterveksten. Men skal jeg kanskje dra det ut hele lengden ja? Hmm. Takk for innspill. Men det jeg egentlig lurer på er, det er vel ikke noe med denne som skal gi noen sjokkforandring i håret mitt? Selv om jeg altså både har farget og stripet tidligere?
Gjest førstedamen Skrevet 26. januar 2016 #4 Skrevet 26. januar 2016 10 minutter siden, incognita skrev: Jeg skal selvsagt dra det utover litt forbi etterveksten. Men skal jeg kanskje dra det ut hele lengden ja? Hmm. Takk for innspill. Men det jeg egentlig lurer på er, det er vel ikke noe med denne som skal gi noen sjokkforandring i håret mitt? Selv om jeg altså både har farget og stripet tidligere? Hjemmefarging gir ALLTID sjokkforandring når du prøver en ny farge. Selvom det står på pakken at det er nesten lik din farge, så er det ikke sikkert den reagerer slik på akkurat ditt hår, å kan da bli veldig gul, eller mye hvitere eller kanskje gråere, enn planlagt. Jeg har alltid farget håret hjemme, og ved hjelp av en veninne er dette både gøy og blir også fint når man får prøvd seg fram. Men nå går jeg bare til frisør. De tester tross alt fargen først for å se hvordan ditt hår reagerer. Du får pengene tilbake om du ikke blir fornøyd. PLUSS at frisørfarge er så mye bedre for håret. Valig hårfarge ødelegger jo håret etter bare en farging. Mens frisørfarge kan du farge flere ganger oppå og det blir ikke like slitt som vanlig farge. Nå går jeg alltid til frisøren, og må bruke produkter i dyre dommer for å styrke det igjen. Å jeg har tykt hår som ikke lett blir slitt.
Gjest incognita Skrevet 26. januar 2016 #5 Skrevet 26. januar 2016 21 minutter siden, førstedamen skrev: Hjemmefarging gir ALLTID sjokkforandring når du prøver en ny farge. Selvom det står på pakken at det er nesten lik din farge, så er det ikke sikkert den reagerer slik på akkurat ditt hår, å kan da bli veldig gul, eller mye hvitere eller kanskje gråere, enn planlagt. Jeg har alltid farget håret hjemme, og ved hjelp av en veninne er dette både gøy og blir også fint når man får prøvd seg fram. Men nå går jeg bare til frisør. De tester tross alt fargen først for å se hvordan ditt hår reagerer. Du får pengene tilbake om du ikke blir fornøyd. PLUSS at frisørfarge er så mye bedre for håret. Valig hårfarge ødelegger jo håret etter bare en farging. Mens frisørfarge kan du farge flere ganger oppå og det blir ikke like slitt som vanlig farge. Nå går jeg alltid til frisøren, og må bruke produkter i dyre dommer for å styrke det igjen. Å jeg har tykt hår som ikke lett blir slitt. Med fare for å gjenta meg selv, så har jeg ikke mulighet til å gå til frisør akkurat nå. Jeg har alltid farget og stripet håret hos frisør, aldri hjemme.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #6 Skrevet 26. januar 2016 2 timer siden, førstedamen skrev: Hjemmefarging gir ALLTID sjokkforandring når du prøver en ny farge. Selvom det står på pakken at det er nesten lik din farge, så er det ikke sikkert den reagerer slik på akkurat ditt hår, å kan da bli veldig gul, eller mye hvitere eller kanskje gråere, enn planlagt. Jeg har alltid farget håret hjemme, og ved hjelp av en veninne er dette både gøy og blir også fint når man får prøvd seg fram. Men nå går jeg bare til frisør. De tester tross alt fargen først for å se hvordan ditt hår reagerer. Du får pengene tilbake om du ikke blir fornøyd. PLUSS at frisørfarge er så mye bedre for håret. Valig hårfarge ødelegger jo håret etter bare en farging. Mens frisørfarge kan du farge flere ganger oppå og det blir ikke like slitt som vanlig farge. Nå går jeg alltid til frisøren, og må bruke produkter i dyre dommer for å styrke det igjen. Å jeg har tykt hår som ikke lett blir slitt. Får MYE mer sjokk hos frisører jeg, de klarer jo hvertfall ikke farge mitt hår tydeligvis, prøvd mange ganger før jeg ga opp, selv har jeg vett til å ikke la fargen sitte så lenge som det står da der virkelig ikke går på meg. Anonymkode: ca03e...aac 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #7 Skrevet 26. januar 2016 anbefaler hjemmelagde hårmasker hvis masken blir for hard for porøst hår. Anonymkode: 265db...952
Antlers Skrevet 27. januar 2016 #8 Skrevet 27. januar 2016 Jeg synes ikke den serien gir noe fint resultat, med mindre det du skal farge allerede er veldig likt fargen på esken. Synes heller ikke de blonde nyansene ser særlig naturlige ut (av de jeg har prøvd). Denne serien har mye finere blonde nyanser: Om du bare vil ha hårfargen jevnere og få litt mer glans, anbefaler jeg wella color touch eller color fresh. De sliter overhodet ikke på håret, og er også supre for mer naturlige nyanser. Disse vaskes gradvis helt ut av håret, men de lysner altså ikke opp etterveksten: http://www.shopping4net.com/no/Skjoennhet/For-henne/Haar/Haarfarge/Color-Touch.htm http://www.shopping4net.com/no/Skjoennhet/For-henne/Haar/Haarfarge/Color-Fresh-Acid-Line.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå