Gå til innhold

Er det noen som vet hvor jeg kan få ett billig lån sånn ca på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kontoen er helt tom skjønner dere og får tidligst lønning om 14 dager.

Anonymkode: f79dd...6ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg kontaktet banken. Godt mulig de kan la deg overtrekke kontoen med et par tusenlapper, jeg har iallefall gjort dette en gang i tiden å da ble bare kontoen satt i minus frem til det kom inn penger igjen. Ellers er jo forbrukslån, sms lån og slike lån en rask måte å få penger på, men det blir veldig dyrt hvis du ikke betaler tilbake hele summen med en gang du får inn penger igjen. Er det mye penger du trenger å låne så vil jeg iallefall anbefale deg en tur i banken. Har du med nødvendig dokumentasjon på inntekt kan det godt hende du får et lån på dagen der:) 

Skrevet
3 minutter siden, Tinuwiel skrev:

Hadde jeg vært deg ville jeg kontaktet banken. Godt mulig de kan la deg overtrekke kontoen med et par tusenlapper, jeg har iallefall gjort dette en gang i tiden å da ble bare kontoen satt i minus frem til det kom inn penger igjen. Ellers er jo forbrukslån, sms lån og slike lån en rask måte å få penger på, men det blir veldig dyrt hvis du ikke betaler tilbake hele summen med en gang du får inn penger igjen. Er det mye penger du trenger å låne så vil jeg iallefall anbefale deg en tur i banken. Har du med nødvendig dokumentasjon på inntekt kan det godt hende du får et lån på dagen der:) 

Ok, det tenkte jeg ikke, akkuratt nå er kontoen helt i 0 nemlig. Er snakk om en 2000-3000 bare så jeg er sikker på at jeg har penger. Hva slags dokumentasjon er det snakk om da?

Skrevet

Det finnes ikke billige lån på dagen, hvis du da ikke får et rentefritt lån av dine foreldre. Det du kan gjøre, er å kontakte banken og be om en brukskontokreditt. Det er ikke gratis, men da låner du på en måte fra deg selv. Med en brukskontokreditt på 10.000,- kan du overtrekke kontoen med inntil 10.000,- kroner. Da betaler du renter når kontoen er overtrukket. 

Anonymkode: 57a17...718

• Liker 6
Skrevet

Alternativt snakker du med lønningskontoret på jobben din om du kan få 2000 - 3000 i forskudd.

- om du får det så er det ingen renter og ikke noe behandlingsgebyr. Du får bare forskudsssummen trukket fra første lønnsutbetaling.

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Alternativt snakker du med lønningskontoret på jobben din om du kan få 2000 - 3000 i forskudd.

- om du får det så er det ingen renter og ikke noe behandlingsgebyr. Du får bare forskudsssummen trukket fra første lønnsutbetaling.

Pr idag så er ikke det mulig. Uten og ville si noe mer. Tingen er den at jeg har noe sykepenger til gode som jeg (trodde) kom nå på fredag den 29. MEN så har det seg sånn at arbeidsgiver har glemt og sende inn skjemaene, så de har med andre ord ligget på kontoret hennes i 2 uker uten at ting er gjort. Har greid meg hittil og alle regninger er betalt, men jeg må ha mat.

Skrevet

Du trenger ikke 2000-3000 til mat på to uker med mindre du er Molly Weasley og skal fore en haug med sønner. 

Anonymkode: 50814...ba7

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke 2000-3000 til mat på to uker med mindre du er Molly Weasley og skal fore en haug med sønner. 

Er snakk om en 2000-3000 bare så jeg er sikker på at jeg har penger. Er bedre og ha litt for mye og heller betale tilbake, enn og ha litt for lite og ergre seg. Hvem er Molly Weasley?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er snakk om en 2000-3000 bare så jeg er sikker på at jeg har penger. Er bedre og ha litt for mye og heller betale tilbake, enn og ha litt for lite og ergre seg. Hvem er Molly Weasley?

Har du ingenting? Jeg spiser for ca 1000 kr i mnd. Du og skulle kunne klare deg med en 500-lapp når det er nød, selv om du kanskje ikke spiser så billig til vanlig. Jeg mener det er tull å ta opp ekstra mye penger i lån "bare for sikkerhets skyld" i alle fall. Da ender du opp med å bruke mer enn du trengte også, og mindre blir spart. Det er større summer å spare på å faktisk ha mindre til rådighet og innfinne seg med at nå blir det havregryn til morgen og kvelds, i alle fall.

Men du gjør som du vil. Jeg personlig er ikke glad i å bruke penger jeg ikke har, og må jeg så går jeg får så små beløp som overhode mulig.

Anonymkode: eb758...c13

• Liker 5
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du ingenting? Jeg spiser for ca 1000 kr i mnd. Du og skulle kunne klare deg med en 500-lapp når det er nød, selv om du kanskje ikke spiser så billig til vanlig. Jeg mener det er tull å ta opp ekstra mye penger i lån "bare for sikkerhets skyld" i alle fall. Da ender du opp med å bruke mer enn du trengte også, og mindre blir spart. Det er større summer å spare på å faktisk ha mindre til rådighet og innfinne seg med at nå blir det havregryn til morgen og kvelds, i alle fall.

Men du gjør som du vil. Jeg personlig er ikke glad i å bruke penger jeg ikke har, og må jeg så går jeg får så små beløp som overhode mulig.

"Har du ingenting" siktet til mat, ikke penger altså. Bruk det du har i skap og fryser før du går ut og handler mer mao.

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Tinuwiel skrev:

Da må h*n betale overtrekksrente. Dette kan være veldig kostbart, og vil derfor anbefale deg å heller få tak i et lån hvor renten først begynner å løpe én måned senere.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er lånte penger, så uansett hvor mye du har, har du ikke penger. Det er ikke dine penger. 

Det er definitivt bedre å ha lite lånte penger enn mye lånte penger. Du burde ikke ha noe eierskap til pengene på kontoen. De er ikke dine- og alt må betales tilbake. Mye lånte penger gjør at du har mindre penger når faktisk -dine- penger kommer på konto. 

Problemet ditt er ikke at du er blakk. Problemet ditt er at du har et skrudd forhold til penger.

molly Weasley er en litterær referanse; hun er moren til ron weasley- som er bestevennen til Harry Potter. 

• Liker 4
Gjest canacas
Skrevet

Du kan få kontokreditt på brukskontoen din i banken. Ikke sikkert noe alle kan få, men vet at DNB og Sparebank1 har dette. Kortsiktig løsning, men bedre enn kredittkort og forbrukslån. 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pr idag så er ikke det mulig. Uten og ville si noe mer. Tingen er den at jeg har noe sykepenger til gode som jeg (trodde) kom nå på fredag den 29. MEN så har det seg sånn at arbeidsgiver har glemt og sende inn skjemaene, så de har med andre ord ligget på kontoret hennes i 2 uker uten at ting er gjort. Har greid meg hittil og alle regninger er betalt, men jeg må ha mat.

Betyr det at du ikke har en krone på hverken sparekonto eller en bufferkonto nå?

Jeg tenker 'hvilken garanti har du for at du får sykepengene dine på den datoen du nå tror du skal få dem'?

- og hvis de ikke kommer, hva da?

• Liker 1
Skrevet

Å få kontokreditt med så sårbar økonomi er ikke sannsynlig. Dyre forbrukslån kan du få på dagen. Men jeg ville heller levd på det jeg hadde i skapet

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er lånte penger, så uansett hvor mye du har, har du ikke penger. Det er ikke dine penger. 

Det er definitivt bedre å ha lite lånte penger enn mye lånte penger. Du burde ikke ha noe eierskap til pengene på kontoen. De er ikke dine- og alt må betales tilbake. Mye lånte penger gjør at du har mindre penger når faktisk -dine- penger kommer på konto. 

Problemet ditt er ikke at du er blakk. Problemet ditt er at du har et skrudd forhold til penger.

molly Weasley er en litterær referanse; hun er moren til ron weasley- som er bestevennen til Harry Potter. 

Hvordan vet du om jeg har et skrudd forhold til penger? Du vet forsåvift ingenting om hvordan jeg har havnet i denne saken.

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Har du ingenting" siktet til mat, ikke penger altså. Bruk det du har i skap og fryser før du går ut og handler mer mao.

Har ikke fryser, og lever zero waste.

Skrevet
6 timer siden, Mis(s)Understood skrev:

Betyr det at du ikke har en krone på hverken sparekonto eller en bufferkonto nå?

Jeg tenker 'hvilken garanti har du for at du får sykepengene dine på den datoen du nå tror du skal få dem'?

- og hvis de ikke kommer, hva da?

Vel, hadde arbeidsgiver gjort jobben sin skikkelig, så hadde jeg hatt sykepengene i slutten av desember. Så nå når jeg får de i februar er de 2 måneder forsinket, slikt har en tendens til og tære på de oppsparte midlene.

Hvordan jeg vet at de kommer tidsnok neste gang? Det er bare og se til at arbeidsgiver gjør det hun skal, slik at jeg slipper og havne i slike problemer.

Og lønnen kommer forsåvidt om 2 uker.

Skrevet
1 time siden, Sissan1 skrev:

Å få kontokreditt med så sårbar økonomi er ikke sannsynlig. Dyre forbrukslån kan du få på dagen. Men jeg ville heller levd på det jeg hadde i skapet

Sårbar økonomi? hvordan vet du hva slags økonomi jeg har? Jeg har levd på oppsparte midler i 2 måneder. Alt av regninger er forsåvidt betalt.

Skrevet

Hvorfor vil du bare ha ett billig lån? Hvorfor ikke to? :biggrin:

Anonymkode: 139a8...09c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...