AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #1 Skrevet 26. januar 2016 Bryllupet ser ut til å bli dyrere enn forventet. Derfor vil jeg kutte utgiftene der det er mulig. Har tenkt på å lage bryllupskaken selv. Samboeren er skeptisk til det. Ikke på grunn av mine ferdigheter (jeg lagde den samme kaka for ham å se i går), men fordi han er opptatt av hva gjestene kommer til å tenke om bryllupet vårt. Eller noe sånt. Jeg fikk ikke en ordentlig forklaring. Så hva tenker dere om en sjokoladekake pyntet med frosting, to etasjes og greier. Blir bare ikke med marsipan, men er jo helt lik innvendig og smaksmessig. Sparer 2000 kr på å bake selv. Anonymkode: e6e0a...fc8 1
Frida Skrevet 26. januar 2016 #2 Skrevet 26. januar 2016 Høres lurt ut, synes jeg. Hvis kaken ser flott ut og smaker godt så tror jeg gjestene blir veldig fornøyde og ikke minst imponerte over at du har laget kaken selv. Lykke til! 4
Sheherasade Skrevet 26. januar 2016 #3 Skrevet 26. januar 2016 Høres helt flott ut. Så lenge det ikke skaper stress for deg, skjønner jeg ikke hvorfor du ikke skal kunne gjøre det.
Gjest lipgloss Skrevet 26. januar 2016 #4 Skrevet 26. januar 2016 Jeg syns og det høres veldig fint ut,det at du lager kaken selv er jo bare et stort pluss 😊 ønsker deg masse lykke til 😘 Ronja
Mollie Skrevet 26. januar 2016 #5 Skrevet 26. januar 2016 Jeg hadde blitt skikkelig imponert over en hjemmelaget bryllupskake jeg! Originalt og personlig. Og det behøver ikke være marsipankake! Vi hadde en bryllupskake som het "hvis sjokolademousse kake", nyyydelig :-)
Bokdamen Skrevet 26. januar 2016 #6 Skrevet 26. januar 2016 Jeg har bakt bryllupskaken til flere bryllup jeg har vært i og det har en venninne av meg også. I mitt hode er det helt innenfor med hjemmelaget kake; de kan være skikkelig lekre, man får favorittkaken sin og det blir mye billigere. Eneste er at jeg ikke vil gjort det i mitt eget bryllup. Litt avhengig av hvordan den skal pyntes, bør pynte komme på ganske tett opp mot at kakebordet skal frem og jeg har stått med glasur både på nesen og kjolen når klokken gikk litt for fort. Kjedelig å måtte tenke på det i sitt eget bryllup. Men hvis du kan bake kaken i god tid (og f.eks. fryse den) og har en god veninne som kan bistå med pynting, da sier jeg go for it! 1
Kvinnenmedmann Skrevet 27. januar 2016 #7 Skrevet 27. januar 2016 Jeg bakte vår, men da som ostekake, jeg laget i 4 etg og det var 2 på bunnen. Men du bør teste ut flere ganger slik at du vet at den sitter
Hu i byen Skrevet 27. januar 2016 #8 Skrevet 27. januar 2016 Hadde ikke reagert på hjemmelaget kake, ei heller om det var marsipankake eller ikke, så føler du deg komfortabel med det så sier jeg - kjør på Jeg hadde andre ting å tenke på som brud, så jeg hadde aldri verden fått til å bake bryllupskaka før bryllupet om jeg så hadde evnene, rett og slett fordi jeg prøvde å stresse minst mulig, det var nok å holde styr på alikevel 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #9 Skrevet 27. januar 2016 Ser ikke problemet i det hele tatt? Som gjest har det da aldri falt meg inn å reagere negativt på at kaken var hjemmelaget, så lenge den var god. Og jeg synes som regel hjemmelaget er bedre enn kjøpekaker, jeg da.. Anonymkode: 43858...c72 2
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 27. januar 2016 #10 Skrevet 27. januar 2016 Gjør det selv! Det gjorde vi! Det finnes mange utstikkere for eksempel som gjør at man kan lagre omtrent proffe marsipanroser (kan jo også bruke sukkerpasta som kjøpes ferdig) og lignende selv nå også! Har ikke hørt noe negativt om kaka vi hadde i alle fall. Smaken kommer alltid først!
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #11 Skrevet 27. januar 2016 Hadde synes det var kult,og ville blitt imponert. Hjemmekaker smaker bedre enn kjøpekaker også. Anonymkode: 6293c...c7f 1
Frida Skrevet 27. januar 2016 #12 Skrevet 27. januar 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg synes som regel hjemmelaget er bedre enn kjøpekaker, jeg da.. Anonymkode: 43858...c72 Signerer denne. I desember var vi i et bryllup med kjøpekake, og den var ikke god. Brudeparet var selvfølgelig veldig skuffet!
Poserose Skrevet 28. januar 2016 #13 Skrevet 28. januar 2016 Ville aldri falt meg inn å reagere negativt på hjemmelaget kake, tvert imot! Tenker bare at det blir stress å lage den selv, du har sikkert mye annet å gjøre den dagen Men hvis du har en plan på det så kjør på! 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #14 Skrevet 28. januar 2016 Ingen vil vel reagere negativt på hjemmelaget bryllupskake? Jeg tenker heller på om det ikke blir vel mye stress at bruden står for egen bryllupskake. Bakte selv to kaker til eget bryllup og anbefaler det ikke. Har du ingen andre som kan bidra med kakebakst? Og er det ingen som evt er såpass flinke at du tør å overlate ansvar for bryllupskaken til dem? Anonymkode: 7c7fd...a27 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #15 Skrevet 28. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen vil vel reagere negativt på hjemmelaget bryllupskake? Jeg tenker heller på om det ikke blir vel mye stress at bruden står for egen bryllupskake. Bakte selv to kaker til eget bryllup og anbefaler det ikke. Har du ingen andre som kan bidra med kakebakst? Og er det ingen som evt er såpass flinke at du tør å overlate ansvar for bryllupskaken til dem? Anonymkode: 7c7fd...a27 Om man har kaker av slaget som kan fryses slipper man stress, selv om man baker selv Sjokoladekakevariant, uten krem og marsipan, er jo glimrende til å fryse. Anonymkode: 43858...c72
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #16 Skrevet 28. januar 2016 Jeg har ingen verdens ting imot hjemmelagde bryllupskaker, men aldri i verden om jeg ville bakt min egen. Du kommer til å ha hundre andre ting å tenke på på bryllupsdagen, og du ikke i tillegg skal bekymre deg for om opptiningen av kaken går bra. Cluet for å få en hyggelig bryllupsdag er å delegere bort oppgaver slik at det blir minst mulig stress på deg. Hvis du ikke har anledning til å få noen andre til å bake den ville jeg heller ha kuttet kostnader andre steder, på områder som ikke skaper merarbeid akkurat på selve bryllupsdagen. Anonymkode: ec6cd...7ea 1
Gjest Haaploes Skrevet 28. januar 2016 #17 Skrevet 28. januar 2016 Jeg vil mye, mye heller ha en hjemmelaget kake full av kjærlighet og sjel enn enda et samlebåndeksemplar som smaker sukker og krem. Som andre her ville jeg heller tenkt nøye gjennom om du fikser å måtte tenke på det også Alt ettersom hva slags kake du ser for deg, så kan du spare noen hundrelapper på å ikke si at den er til et bryllup når du ringer konditoriet.
Sølvrosen Skrevet 28. januar 2016 #18 Skrevet 28. januar 2016 Hvis bryllupet er tidlig på dagen er det ikke sikkert du har tid, men hvis det er litt senere slik som mitt kan det være det er godt å ha noe å gjøre. Jeg lagde ikke selve bryllupskaken selv, men jeg og mamma pyntet minst 10 kaker morgenen bryllupsdagen. Mye var ferdig på forhånd, blant annet var de fleste kakene ferdiglagd, og mye av pynten var også lagd på forhånd. Det eneste som gjenstod var å lage et par kaker til, piske krem og sjokoladekrem, lage glasurer og smørkremer, kjevle marsipanlokk og få alle kakene over på fine fat og pynte dem. Jeg fikk likevel alt for god tid til å sitte og skravle nervøst med forloveren min før vi skulle til kirka.
Hadena Skrevet 29. januar 2016 #19 Skrevet 29. januar 2016 Synes du fint kan lage bryllupskaken din selv. Bare det ikke blir et stressmoment på selve dagen/dagene før. Jeg hadde vært stolt, og tenk så mye penger en sparer! :-)
lotti__s Skrevet 29. januar 2016 #20 Skrevet 29. januar 2016 Den 26.01.2016 at 17.40, AnonymBruker skrev: Bryllupet ser ut til å bli dyrere enn forventet. Derfor vil jeg kutte utgiftene der det er mulig. Har tenkt på å lage bryllupskaken selv. Samboeren er skeptisk til det. Ikke på grunn av mine ferdigheter (jeg lagde den samme kaka for ham å se i går), men fordi han er opptatt av hva gjestene kommer til å tenke om bryllupet vårt. Eller noe sånt. Jeg fikk ikke en ordentlig forklaring. Så hva tenker dere om en sjokoladekake pyntet med frosting, to etasjes og greier. Blir bare ikke med marsipan, men er jo helt lik innvendig og smaksmessig. Sparer 2000 kr på å bake selv. Anonymkode: e6e0a...fc8 Lurt:) hadde tenkt på det samme selv. Men så kom svigermor og ville bet for kaken hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå