AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #1 Skrevet 26. januar 2016 Jeg har fått innvilget AAP og omskolering. Har vedtak på 3 årig skole og at NAV skal betale skolepenger. Dette gikk fint første året, men tredje semester uteblir betalingen. I hele høst var jeg lovet at alt skulle ordne seg, men i januar i år fikk jeg oppsigelse fra skolen pga manglende betaling fra NAV. Hva gjør jeg? Jeg har en fiende i livet, et menneske som vil meg alt vondt, dette menneske jobber i forvaltningen der jeg tilhører. Tidligere har mine sykemeldinger "forsvunnet" der. Da fant jeg ut at dersom jeg ikke sendte de inn til riktig tid, gikk det bedre. I fjor så jeg at vedkommende ikke var på jobb, og da gikk alt bra med NAV og betalinger igjen. Denne høsten har dette menneske vært på jobb igjen, og dermed "forsvinner" mine papirer bare. Nå tar ingen på mitt lokale NAV kontor heller kontakt med meg. Jeg har ringt, lagt igjen beskjeder og mailer, men ingenting skjer. (Det skal sant sies at jeg er så sliten at jeg ikke akkurat nå er i stand til å stå på kontoret og hevde min rett, jeg er rett og slett litt langt ned i kjelleren.) Det virker som de unngår meg fordi hele saken er ubehagelig? Hva gjør jeg? Kan jeg anmelde NAV, og anmelde dette vedkommende på mistanke (jeg har jo ikke bevis på at det er dette menneske), kan jeg forlange erstatning for tapt utdannelse, jeg tok studielån ved siden av også. Litt fortvilet her... Anonymkode: dfef4...9a2 1
Gjest førstedamen Skrevet 26. januar 2016 #2 Skrevet 26. januar 2016 Før du kan anmelde NAV som etat eller noen som jobber der må du skrive en generell klage om hele saken din til nav. Du finner sjema på nav.no. Når klagen din er behandlet og det ikke bedrer seg, da kan du selvfølgelig anmelde. Noe erstatning for tapt skolegang blir du ikke å få med mindre de har hidret deg i mange mange år og virkelig ødelagt for deg. Jeg fikk ikke søke skole fordi de ikke hadde tid å behandle saken min (6mnd siden) så fikk ikke begynt og studere pga det. Veldig kjipt....Har opplevd det samme som deg bare at det var i helsevesenet og ikke på nav. Dette med papirer som blir borte og noen som ødelegger for deg. Tok rett og slett og leverte alt på kontoret (omså i luken) for så å be den som tok immot det å skrive under på papirer jeg lagde for å vite og kunne bevise for legen min at det var levert. Lykke til !
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #3 Skrevet 26. januar 2016 Er så mye ondskap der ute, dette kan du ikke finne deg i. Du har sikkert krav på fri rettshjelp- hvorfor ikke bruke det? Anonymkode: 427e5...3cc 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #4 Skrevet 26. januar 2016 NAV Forvaltning har jo ingenting med hverken utbetaling av skolepenger, registrering av sykemeldinger eller generell saksbehandling å gjøre, så du må nok lete etter en annen syndebukk en personen du har bestemt deg for å mislike som er ansatt i NAV Forvaltning. Anonymkode: 563ac...2bc 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #5 Skrevet 27. januar 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: NAV Forvaltning har jo ingenting med hverken utbetaling av skolepenger, registrering av sykemeldinger eller generell saksbehandling å gjøre, så du må nok lete etter en annen syndebukk en personen du har bestemt deg for å mislike som er ansatt i NAV Forvaltning. Anonymkode: 563ac...2bc Ææ, jo. Det er de som forvalter pengene.... Ingenting blir betalt ut fra lokalkontoret. Anonymkode: dfef4...9a2 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #6 Skrevet 27. januar 2016 18 timer siden, førstedamen skrev: Før du kan anmelde NAV som etat eller noen som jobber der må du skrive en generell klage om hele saken din til nav. Du finner sjema på nav.no. Når klagen din er behandlet og det ikke bedrer seg, da kan du selvfølgelig anmelde. Noe erstatning for tapt skolegang blir du ikke å få med mindre de har hidret deg i mange mange år og virkelig ødelagt for deg. Jeg fikk ikke søke skole fordi de ikke hadde tid å behandle saken min (6mnd siden) så fikk ikke begynt og studere pga det. Veldig kjipt....Har opplevd det samme som deg bare at det var i helsevesenet og ikke på nav. Dette med papirer som blir borte og noen som ødelegger for deg. Tok rett og slett og leverte alt på kontoret (omså i luken) for så å be den som tok immot det å skrive under på papirer jeg lagde for å vite og kunne bevise for legen min at det var levert. Lykke til ! Tusen takk, da begynner jeg der Anonymkode: dfef4...9a2
runi Skrevet 27. januar 2016 #7 Skrevet 27. januar 2016 Går du til nav med ett problem, går du ut med 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #8 Skrevet 27. januar 2016 4 minutter siden, runi skrev: Går du til nav med ett problem, går du ut med 3 Urp, ja du kan så si . Jeg hadde aldri trodd jeg skulle vært innom NAV i det hele tatt, men så fail kan man ta. Og det er helt rett som det sies om at bunnen er ikke nådd, NAV drar oss ubegrenset lengre ned Anonymkode: dfef4...9a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå