Gå til innhold

Dere med normal inntekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med normal inntekt, hvor mye brukte dere på bryllupet? Da inkludert ringer og kjole/dress og alt annet. Gjerne skriv hvor mye dere brukte på kjolen og dressen og ringene og hvor mange gjester dere hadde.

Jeg ønsker å vite hva en del bruker normalt sett for å vite hva vi bør ha av penger. :) Jeg har rett og slett ikke peiling på hva vi bør ha av penger.

Anonymkode: d15d2...2ff

Videoannonse
Annonse
Gjest førstedamen
Skrevet

Sliter med akkurat samme problemet. Hvor mange gjester skal du ha? For det er vel den største variablen i regnestykket tenker jeg. Skal lage mye selv, som f.eks designe min egen kjole, lage bordkort og invitasjoner selv. Men hva selve bryllupet blir å koste har jeg ikke anelse om. 

Har derimot begynt å spare penger i veldig god tid. Og refinansiert all gjeld og lignende før vi gifter oss. 

Skrevet

Hvor mye bryllup koster vil du nok finne flere tråder og mange ulike meninger om.

Det kan i tillegg til hvor mye folk tjener være mye som påvirker hvor mye de bruker:

• Hvor stor familie/vennegruppe de har
  • Hvor nøye de er på ting
  • Hvor mye penger de har spart fra før
  • Hvilken støtte de får
  • Hvor viktig denne dagen er for dem (3 dagers til ende eller de nærmeste på tinghuset)

Så her tror jeg det finnes like mange svar som folk.

Vi hadde grei inntekt, men brukte av sparepenger og fikk støtte da vi giftet oss. Jeg tror det gikk i overkant av 100 000 og regningen ble delt på ca 3 mellom hennes og mine foreldre og oss. Det kom litt i tillegg på våre del med ting vi hadde brukt penger på fra før (våre klær + div som ikke kom inn i regnskapet).

Kjolen ble kjøp utenlands, kostet rundt 10 000, smoking og utenlands, rundt 5000. (dette var ikke med i de 100 000 )
Ringene var vel rundt 10 000 til sammen, men de var kjøpt 1.5 år tidligere da vi forlovet oss.
Vi hadde ca. 65 gjester

Det er ca 7 år siden.

Skrevet

Kjole med tilbehør (sko, smykke, jakke) - 7000 kr, kjøpt brukt

Dress, kjorte, slips -- 2500 kr

Ringene - 4000 kr, kjøpt i utlandet

40 gjester. Totale utgifter: 52 000 kr.

Anonymkode: 895f3...964

Gjest førstedamen
Skrevet

Ja det er vel mest det her med gjester og hva det koster, og det er jo veldig individuelt. Jeg regner med mange ikke kommer i mitt bryllup fordi det er langt oppi gokk i finnmark.

Skrevet

Hva legger du i normal inntekt?

Anonymkode: c1eed...2f9

Skrevet

Vet ikke hva du tenker er normal inntekt da. Men her i heimen har vi ca 1,2 mill i året. Bryllupet kom på ca 120 000 kr. Vi betalte det meste selv, men svigers sponset oss med 25 000 som bryllupsgave. 80 gjester, alle til middag, vin til maten og kognac/likør til kaffe. Bryllupet var på et hotell. Kjolen min kostet 7000. Leide antrekk til mannen og sønnen, ca 3000. Ringene fikk vi når vi forlovet oss, 8 mnd før bryllupet, de kostet ca 7000. Fotograf i kirken og fotosession etter kirken, når jeg inkluderer de bildene vi fikk forstørret og sånn i etterkant, kom det på ca 20 000. 

Anonymkode: c95ea...891

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...