Gå til innhold

Kan jeg spise denne gryteretten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant en pakke med meksikansk gryterett langt inni skapet. Datoen er falmet bort så jeg aner ikke når den gikk ut på dato, fot alt det jeg vet kan den være flere år gammel. Er det allikevel trygt og spise den? Ville ikke bli syk og dårlig..

Anonymkode: 5ef23...0be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det skal være så farlig. Det er jo bare pulver og tørr ris, er det ikke?

Skrevet

Jepp bare pulver og ris

Anonymkode: 5ef23...0be

Skrevet

Verste som kan skje med tørrvarer er at de mister litt næringsstoffer :-) er det noe med mye fett i, som feks paideig blanding kan den smake harskt.

Skrevet

Ris trekker til seg giftstoffer over tid. Spesielt fra poser som har sånn "metall" på innsiden. Ville kastet den sporenstreks. Aller helst brent den i peisen.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Kjøttdeig skrev:

Ris trekker til seg giftstoffer over tid. Spesielt fra poser som har sånn "metall" på innsiden. Ville kastet den sporenstreks. Aller helst brent den i peisen.

Noen som er ganske hysterisk her :fnise: 

Anonymkode: 01e5e...27c

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Kjøttdeig skrev:

Om ts brenner posen i ovnen kan jeg garantere deg at ts (og resten av nabolaget) får i seg giftstoffer av en helt annen størrelse enn ved å spise den. Du ville blitt mørkredd om du visste hvilke stoffer som ble dannet når plast brennes på lav varme.

Jeg håper derfor du glemte ironiflagget? :sprettoy:

Og: ris har giftstofer i seg rett fra åkeren. Litt mer eller mindre: pytt pytt. ;) 

Anonymkode: 01b8e...106

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...