Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Forbannet i bil

Anbefalte innlegg

Gjest Bilisten
Skrevet

Tror jeg med sikkerhet kan si at jeg har et temprement problem når det gjeller bilkjøring. Jeg blir så vanvittig forbanna på billister som ikkje kjører som jeg skulle ønske at dei hadde gjordt. Bare det å ligge bak en bil som nøler i en rundkjøring får sinnet til å koke over, jeg banner og skjeller ,slår i rattet , tuter og da nøler dei bare enda mer og det er rett før jeg eksploderer.

En gang kjørte jeg inn i en rundkjøring, helt etter boka med tanke på fart, da jeg er mer enn midt i stikker det en pappskalle ut rett foran meg , som atpåtil må stoppe fordi han ikke kommer lenger pga biler i mitt motgående felt. Han stopper opp midt i rundkjøringa, og jeg tilter helt, fyker opp i sinnet , ruller ned viduet og kjefter og smeller , han svarer med samme mynt og jeg fyker ut av bilen, på vei bort løsner trafikken for han og han spinner av gårde. Og jeg flyforbannet tilbake i min bil og spinner avgårde etter han. Men jeg ble hindre i å ta han igjen, heldigvis for han for jeg hadde nok gitt han grisebank dersom jeg hadde fått tak i han.

Og folk som ikke blinker som skal inn på veien jeg er på vei ut fra opplever jeg daglig, da blir jeg også skikkelig fornbannet fordi dersom han/hun hadde blinket kunne jeg kjørt 3sek før og sluppet å vente. Selv blinker jeg ikke når jeg er i motsatt situasjon, da ler jeg bare av dustene som må stå 3sek lenger fordi dei ikke ser at jeg skal svinge inn før dei.

Men mitt værste klikk kommer nok nå jeg blir forbikjørt av noen andre råkjører, da klikker jeg totalt, girer ned og gir meg ALDRI før jeg har passert dem igjen.

Her en dag tok jeg meg selv i nakken da jeg sette meg inn i bilen for å kjøre til jobb, tenkte jeg skulle se hvor lenge jeg klarte å holde meg uten å hisse meg opp over andre billister, startet tidstakeren på mobilen og ja det gikk 1min30sek. før jeg satt og bannet og kjeftet og slo i rattet. Må nesten le litt av meg selv. Men jeg har da virkelig et problem i bil innser jeg. På alle andre plan skal det mye , veldig mye , til før at jeg hisser meg opp over noe.

Jeg har iallfall innsett problemet mitt i trafikken. Lurer på om andre også har det sånn eller noe liknende som meg når dei er ute å kjøre bil.

Gjest Anonymous
Skrevet

vil ikke si at jeg blir irritert nei, men får et lite konkurranseisnstinkt når noen prøve rå ta meg igjen eller noe slikt. det å bli irritert er bare tull, det ødlegger for deg selv og kan i værste fall være med på å ødlegge for andre.. bare tenkt ved forbikjøring eller noe annet "det er ike ditt førerkort de tar eller din lommebok" ikke hiss deg opp, bare tull!

Skrevet

Du høres jo ikke helt god ut (svært lite pedagogisk sagt - jeg er klar over det) - er det noe annet du er opprørt over som du lar få utløp i trafikken?

Skrevet

Gå til psykolog eller ta bussen. Sånne som deg trenger vi ikke i trafikken.

Skrevet

Sikker på at du ikke har andre problemer du har som får utløp i bilkjøringen? Virker som du seriøst har store problemer. Alle kan bli irriterte i trafikken, det er nok av tullinger som ikke kan trafikkreglene. Men prøv å heve deg over det, slapp av, det er vel ikke liv om å gjøre. Ordne opp i andre problemer før du setter deg i bilen, sett på en avslappende CD og len deg tilbake. God tur! :)

Gjest Sjåførskrekk
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg blir veldig utrygg når jeg sitter på med sjåfører som anser alle andre sjåfører som idioter og som hele tiden sitter og småkjefter og småhugger på gassen. :evil:

Jeg har opplevd at selv noen av de mest oppegående mennesker jeg kjenner forvandler seg når de havner bak rattet, Dr. Jekyll og Mr. Hyde syndromet (ellr var det omvendt, husker aldri hvem som er hvem, men nok om det). :sinnatagg:

Jeg har ikke lappen selv, og er spent på om jeg også transformeres til en bilpsycho når jeg får lappen og kommer bak et ratt. :hår:

Skrevet

Må si jeg kjenner meg litt igjen. Da jeg hadde bil var begeret litt fullere enn ellers. Jeg har aldri hatt lyst til å banke opp noen, men så er jo jeg jente også da. Til vanlig banner jeg aldri, men i bilen rant de styggeste ord ut av min munn, ord jeg ikke visste jeg kunne engang. Jeg kjørte riktignok i utlandet, har ikke for vane å oppføre meg slik i Norge.

Skrevet

jeg blir også en del når jeg kjører bil.

mot folk som ikke tar hensyn eller er frekke

Skrevet

Håper du har et blodtrykk som tåler bilkjøringa di, Bilisten....

Skrevet

Jeg syns det du skriver virker ganske skremmende, men jeg kan kjenne meg igjen i det å bli eitrende forbanna når jeg kjører bil.

Jeg er veldig utålmodig i trafikken, og banner og sverter ganske ofte. Men jeg tuter aldri, og gjør heller ingen tegn som viser at jeg er forbanna overfor den andre bilisten. Det er jo jeg som er problemet, ikke denne andre! :wink:

Irriterer meg over folk som ikke bruker blinklys, folk som ikke holder fartsgrenser, folk som gjør skumle forbikjøringer, som sniker osv, osv - men jeg har aldri hatt behov for å banke opp noen eller å forfølge dem!

Søstra mi derimot...hun er HISSIG i trafikken! :sjokk: Hun kjører folk religiøse! :ler:

K

Skrevet

Jeg blir også forbanna over folk som f.eks. foretar livsfarlige forbikjøringer i trafikken, men det virker ikke som om det er slike problemer denne fyren/dama har - det virker mer generelt, og over hodet ikke fornuftig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Spørs om du har noe i bilen å gjøre?

slike bilister som deg er farligere enn noe annet.

du nedvurderer andres bilkjøring og tror du selv kjører perfekt.

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg kan blir veldig irritert når jeg kjører, men Bilisten....så IDIOT som deg kommer jeg aldri til å bli....det der med den forbikjøringen din er jo HELT på trynet og at du koser deg fordi andre må vente lenger når du selv blir sinna om du må.....tror det er no GALT med det hodet ditt, jeg!!

Annonse
Skrevet

Tar meg friheten til å le litt av deg...... :ler:

Hvordan ville du ha likt "å møte deg selv" i trafikken??

Jeg må innrømme at jeg noen ganger kjører litt stygt, og da hender det at jeg tenker: Jeg håper at jeg ikke møter noen som kjører slik som jeg gjør nå. og mer skal det ikke til, da roer jeg meg. En idiot mindre i veien...... :roll:

Men sint blir jeg sjeldent i trafikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...