AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #1 Skrevet 26. januar 2016 Jeg er ei 21 år gammel jente, som trener styrke fire ganger i uka (firesplitt-program), og kondisjon to-tre ganger i uka. Styrkeøktene er på ca. 30-40 min. Trener som regel to langkjøringer per uke, en joggeøkt og en ellipseøkt, hver på 45-60 min. Noen uker blir det i tillegg en økt med 4x4 intervaller. Siden jeg trener en del, ønsker jeg å spise riktig slik at jeg får mest mulig utbytte, og får i meg det jeg trenger. Har satt opp en typisk matdag for meg, og håper noen kan si hva de mener om den! Kom gjerne med forslag til endringer. Jeg er helt grønn på kosthold, og bruker bare å spise "maten jeg liker", men aner jo ikke om det er riktig mat for meg. Frokost: To grove brødskiver med leverpostei og gulost, én Zero Gomorgen-yoghurt, banan, melk og kaffe. Mellommåltid: En neve nøtter og en proteinbar. Hvis jeg trener før lunsj blir det også gjerne en banan/eple og sjokolademelk i tillegg. Lunsj: Tre speltlomper med gulost og skinke, litt grønnsaker, og ca. 100-200 gram cottage cheese med kanel og en neve nøtter. Middag: Varierer mye, men blir ofte kjøttdeig, kyllingfilet eller fisk. Grønnsaker, fullkorspasta/ris, og ofte egg. Av og til blir det mer kosemat som pizza, taco, lasagne osv (men ikke for ofte). Kveldsmat: To grove brødskiver med egg, en skyr med en neve nøtter, og eventuelt litt frukt. Anonymkode: 224ae...854
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #2 Skrevet 26. januar 2016 For å kunne foreslå evt. endringer må du nesten si noe om hva som er målene dine og hva du ønsker å oppnå - hvilket "utbytte" tenker du på? Opp i vekt, ned i vekt, redusere fettprosent, bygge muskler, bli sterkere osv. Og hva slags type brød er "brødskive"? Hvorfor trener du firesplitt? Anonymkode: 06327...45b
Gjest førstedamen Skrevet 26. januar 2016 #3 Skrevet 26. januar 2016 Jeg satser på tine youghurt dietten. Bare spise tine youghurt
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #4 Skrevet 26. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: For å kunne foreslå evt. endringer må du nesten si noe om hva som er målene dine og hva du ønsker å oppnå - hvilket "utbytte" tenker du på? Opp i vekt, ned i vekt, redusere fettprosent, bygge muskler, bli sterkere osv. Og hva slags type brød er "brødskive"? Hvorfor trener du firesplitt? Anonymkode: 06327...45b Målet mitt er bare å holde meg i form, få overskudd, og gjerne en trent kropp. Trener firesplitt fordi jeg ønsker å trene styrke flere maks tre ganger i uken, og da må jeg dele opp slik at jeg ikke trener helkropp hver gang. Har en svoger som er personlig trener, og han anbefalte meg å prøve dette. Tidligere trente jeg tresplitt fire ganger i uken (altså én av øktene to ganger), men det er greit å variere litt Bruker litt ulike typer brød, men kjøper grovbrød i butikken. Velger alltid et med minst tre av fire stykker på grovhetsskalaen Anonymkode: 224ae...854
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå