Gå til innhold

Trenger kattepass to uker i sommer.

Anbefalte innlegg

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Hvordan gjør dere andre dyreeiere det? Jeg trenger det i to uker, og helst at noen kommer og fyller opp matskåla og koser litt og småprater med de en gang om dagen (eller to, alt ettersom) 

Jeg har to katter, den ene er innekatt, den andre trives inne i lengre perioder, men kan også være noe ute på dagen. Kattehotell blir for dyrt. Finnes det andre løsninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venner, naboer eller Passpus. Sistnevnte blir ikke billigere enn pensjonat, men mindre styr for katten.

• Liker 1
Skrevet

Legg ut annonse på finn småjobber? Mine flytter hjem til venner når vi reiser bort.

• Liker 1
Skrevet

Finnes en gruppe på facebook som heter matmor trenger en hjelpende hånd. Prøv der :)

Gjest MadameDeRosa
Skrevet
1 time siden, chomonbabe skrev:

Finnes en gruppe på facebook som heter matmor trenger en hjelpende hånd. Prøv der :)

Takk!

Skrevet

Du kan også henvende deg til din lokale dyrebeskyttelse. Kanskje har de noen frivillige som kan se til katten din,

Skrevet
1 time siden, chomonbabe skrev:

Syns det høres tvilsomt ut. Jeg hadde aldri latt noen random folk fra FB låse seg inn I mitt hus og ikke minst ha ansvaret for mine dyr.  Familie eller venner må til.  Ellers katte-hotell eller velkjent dyreorganisasjon. Selvfølgelig må du betale sistnevnte.   Har ikke TS råd må hun bli hjemme,  så enkelt er det. 

Anonymkode: d1679...76c

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker venner eller familie, vi brukte kattehotell en gang men det er like greit å få familie til å passe dersom de vil det. 

Skrevet

Jeg belager meg på å ikke dra på ferie før jeg er ca 38 år. Fikk kattene når jeg var 24. Angrer litt på at jeg ikke sa nei til å ta de imot men samtidig kunne jeg ikke la være. Og er jo veldig glad i de. 

Men jeg tenkte at jeg kanskje skulle henge opp lapp på butikken eller noe sånt, der jeg spør om f.eks det finnes en ung jente eller gutt som har lyst på en ukes sommerjobb. Der jeg møter barnet/ungdommen og en av foreldrene, og han/hun kommer å hilser på kattene noen ganger på forhånd. Er jo mange i den alderen (10-15?) som er glad i dyr men ikke kan ha det. 

Hva synes dere om den løsningen? Og er det 13 år man må være for å kunne jobbe? Eller er det en elendig ide å la et barn/ungdom være ansvarlig for to katter over flere dager, selv med foreldre som passer på? Nå som jeg har skrevet innlegget ser jeg jo helt klart at det er det siste. Tenk om det skulle skje noe? Et barn/en ungdom verken kan eller bør være ansvarlig for levende vesener på den måten. Kanskje spesielt om de ikke har hatt særlig kontakt med dyr fra før. Jaja. Neste ferie om 10 år da. Pfff...

Anonymkode: 60fc4...3b6

Gjest Haaploes
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg belager meg på å ikke dra på ferie før jeg er ca 38 år. Fikk kattene når jeg var 24. Angrer litt på at jeg ikke sa nei til å ta de imot men samtidig kunne jeg ikke la være. Og er jo veldig glad i de. 

Men jeg tenkte at jeg kanskje skulle henge opp lapp på butikken eller noe sånt, der jeg spør om f.eks det finnes en ung jente eller gutt som har lyst på en ukes sommerjobb. Der jeg møter barnet/ungdommen og en av foreldrene, og han/hun kommer å hilser på kattene noen ganger på forhånd. Er jo mange i den alderen (10-15?) som er glad i dyr men ikke kan ha det. 

Hva synes dere om den løsningen? Og er det 13 år man må være for å kunne jobbe? Eller er det en elendig ide å la et barn/ungdom være ansvarlig for to katter over flere dager, selv med foreldre som passer på? Nå som jeg har skrevet innlegget ser jeg jo helt klart at det er det siste. Tenk om det skulle skje noe? Et barn/en ungdom verken kan eller bør være ansvarlig for levende vesener på den måten. Kanskje spesielt om de ikke har hatt særlig kontakt med dyr fra før. Jaja. Neste ferie om 10 år da. Pfff...

Anonymkode: 60fc4...3b6

Jeg passet nabokattene da jeg var sånn 14-15. Ikke noe problem :)

Skrevet

Jeg passet kattene til ei venninne fra jeg var 9, hver sommer i en måneds tid. Skulle bare gi mat og vann, og kose. Hadde et nummer jeg kunne ringe hvis noe sjedde, syk katt ol. 

Anonymkode: 39042...a5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...