Gå til innhold

Hvordan klarer å folk å være på så mye nett og samtidig jobbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg følger litt med på nettet, både facebook, istagram og andre ting. Det er en ting som jeg fatter ikke hvordan går ann, hvordan klarer folk å skrive og legge ut bilder både det ene og andre, og samtidig som jobber? Jeg forstår ikke hvordan folk får tid til det. De trykker liker, legger ut oppdatereringer, tekst osv. som en skulle tro at de hadde ikke noe å gjøre i det helt tatt. Det må være mye "død" arbeidskraft som går med  til dette. Er det noen som har gjort seg tanker rundt dette. Vil høre hva du mener/tenker rundt dette??

Anonymkode: c8ddc...dd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet som eneste ansatt på bensinstasjon som er veldig lite besøkt i vinterhalvåret, da mener jeg 1 kunde pr time +-. Så da var det mye dautid til tv-serier, facebook og chat ja

Anonymkode: 5efde...585

• Liker 2
Skrevet

Kanskje de har en jobb som meg. Jeg sitter på en og samme plass hele arb.tiden og gjør ikke noe som helst hvis det ikke kommer noen jeg skal hjelpe. 

Mine kolleger leser bøker, strikker, studerer og spiller dataspill hele dagen lang. 

Da følger vi jo selvfølgelig med på Facebook og andre ting 😊

Skrevet

Jeg blir ikke sjokkert over det.

Noen sitter kanksje på pcen når de spiser frokost, så logger de innpå telefonen på jobb i pausen, når de kommer hjem, på kveldene ja...

Anonymkode: b4b71...85a

• Liker 1
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Det er feil bruk av ressurser på arbeid. Folk er ikke så effektive.Mange er på nettet for å få de 8 timene til å gå. Jeg tror det hadde vært bedre med 6-timers dager, og mer effektive rutiner.

Skrevet

Surfer litt i lunchen, eller under kjedelige telefonkonferanser.

Anonymkode: 4ffb1...657

• Liker 1
Skrevet

Jeg har i hvertfall nesten sluttet helt med Instagram og Snapchat etter at jeg begynte å jobbe som lærer. Legger sjeldent noe ut på Facebook også. Sist var i jula. Men stikker innom om morgenen/kveld og liker og chatter litt da. 

Men jeg ser jo at det er annerledes andre steder. Jobbet på bensinstasjon under studiene, og som en skrev over her, kan det være mye dødtid iblant. Da drev jeg gjerne med mobilen. Man tar jo ikke med seg jobben hjem i det hele tatt heller i sånne jobber, (Med mindre man har noe ekstra ansvar?) så fokus på fritiden er jo alt annet enn jobb. 

Anonymkode: cb8ff...318

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i hvertfall nesten sluttet helt med Instagram og Snapchat etter at jeg begynte å jobbe som lærer. Legger sjeldent noe ut på Facebook også. Sist var i jula. Men stikker innom om morgenen/kveld og liker og chatter litt da. 

Men jeg ser jo at det er annerledes andre steder. Jobbet på bensinstasjon under studiene, og som en skrev over her, kan det være mye dødtid iblant. Da drev jeg gjerne med mobilen. Man tar jo ikke med seg jobben hjem i det hele tatt heller i sånne jobber, (Med mindre man har noe ekstra ansvar?) så fokus på fritiden er jo alt annet enn jobb. 

Anonymkode: cb8ff...318

Ville ikke sitere deg, men får det ikke bort igjen. Når det er lite kunder har jeg ikke mye å gjøre på jobb, og da sitter jeg på nettet. 

Anonymkode: 33830...fd4

Skrevet
13 timer siden, Bossa Nova skrev:

Det er feil bruk av ressurser på arbeid. Folk er ikke så effektive.Mange er på nettet for å få de 8 timene til å gå. Jeg tror det hadde vært bedre med 6-timers dager, og mer effektive rutiner.

Jeg har en jobb med en viss frihet, og det stemmer så visst ikke at man ikke er effektive, men mange har endret måten å jobbe på. Nå er det jo slik at vi i kreative/tekniske/økonomiske yrker ikke nødvendigvis jobber bare mellom 08-16, jobber ofte også både til 20 og 24 når det behøves, så dette går nok mer enn opp i opp i favør av arbeidsgiver. At det i perioder er roligere med lavere aktivitet er jo bare å forvente. 

Generelt har yrkesaktive i Norge høyere effektivitet enn arbeidstakere i svært mange andre land, og mange jobber i praksis døgnet rundt, selv om det nødvendigvis ikke er like mye å gjøre hele tiden (tilgjengelighet er viktig i mange yrker). 

Anonymkode: a9e36...f1a

Skrevet

Det kommer jo an på hvilken jobb man har. Er man renholder eller snekker, er det ikke bare, bare å bruke Facebook. Jobber man derimot på kontor eller i en rolig butikk, er det fullt mulig.

Jeg er på jobb akkurat nå, og det er SÅ rolig. Så jeg er her for å drepe tid. Fryktelig kjedelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...