Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp til å finne ut hva jeg skal bli! (Skal prøve å være kortfattet)

Hvis jeg skal beskrive personligheten min vil det se slik ut: Innadvendt, idealistisk, følsom, empatisk, tålmodig, fleksibel, spontan, liker ikke konflikt, takler stress dårlig og svært emosjonell. Jeg har personlighetstype INFP, for de som kjenner til MBTI. 

Føler at personligheten min gjør det vanskelig å finne noe jeg vil trives med, samtidig som det er MANGE ting jeg aldri kunne tenke meg å jobbe med (f. eks tradisjonelle yrker som sykepleier og lærer).  Når det gjelder interesserer er jeg glad i historie, lesing/litteratur, kultur og reising. Har derfor vurdert å studere historie, kulturhistorie eller noe lignende, men det er kanskje ikke så lurt hvis jeg ikke vil bli lærer? Åpen for forslag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har aldri foreslått det til noen før men hva med arkivering? Det høres egentlig ganske passende ut siden du er tålmodig og du er kanskje ganske nøyaktig også. Evnt noe programmering, IT, regnskapsføring, togfører, div yrker/fag hvor du kan drive med forskning(det er ofte da bare alene eller med en eller få partnere), statistikkføring, astronomi, geologi. Tror det er alt jeg kommer opp med. 

Edit: sjekket på UiO og du kan nok ta en kombinert historie- og arkivkunnskapbachelor.

Endret av funginger
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...