AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #1 Del Skrevet 25. januar 2016 Kan man bytte xenonly/frontlys på Touran selv? Jeg tok en titt, men syntes det var litt vanskelig å komme til og trodde jeg kunne finne framgangsmåte på nett/YouTube, siden dette er noe man ofte finner, men der var det lite å hente? Det virker surt å skulle betale flere tusen kroner for å få verksted til å gjøre det. Er det virkelig eneste mulighet? Anonymkode: 34c9f...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 25. januar 2016 #2 Del Skrevet 25. januar 2016 Instruksjonsbok...... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #3 Del Skrevet 25. januar 2016 Der står det ingenting annet enn at man bør få det utført på verksted, men det antar jeg ikke trenger å være sant. Anonymkode: 34c9f...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #4 Del Skrevet 25. januar 2016 Lys eller pære? Pærebytte skal vel være greit, skal du bytte lykta står det vel kanskje ikke noe mer i instruksjonsboka heller. Anonymkode: 67e79...8fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 26. januar 2016 #5 Del Skrevet 26. januar 2016 Nå har du ikke nevt årsmodell osv, men xenonpæra på litt eldre Touran er veldig knotete å bytte om du ikke har gjort det før, så vil ikke anbefale du gjør det selv. Om du alikevel velger å prøve; -Vri tenneren til venstre for å løsne den, ta av kontakta å legg bort tenneren. -Vri låseringen inne i lykta mot venstre og ta den ut. -Ta ut pæra. -Sett pæra på plass, den passer kun en vei. -Sett forsiktig inn låseringen og vri den i lås. -Sett på tenneren og vri den i lås. -Sett på kontakten på tenneren. (viktig at du setter på kontakta helt til slutt, ellers får du ikke låst fast tenneren) Nyere Touran har en annen type pære m/ ballast som er lettere å bytte, bare å vippe vekk en låsebøyle å ta ut pæra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gutt_Buskerud Skrevet 31. januar 2016 #6 Del Skrevet 31. januar 2016 Ja, du kan bytte den selv. Det kan være litt knot, og du må være litt forsiktig når du gjør det. Det går ekstremt mye strøm igjennom disse pærene. Det er også blandt annet derfor at produsenten ønsker og ha bilen på verkstedet. Jeg har selv byttet xenon pærer på slik bil du nevner her, og uavhengig av årsmodell, så anbefaler jeg deg og skru ut hele lykta. Det er omtrent like mye jobb som og bytte om pæra står i bilen, men det gjør hele jobben en del enklere for deg. Du trenger neppe noe justering av lys etterpå. Om det er originalt xenon lys i bilen så justerer den seg selv, samt de justeringsmuligheter som er på selve lykta røerer du ikek om du skrur ut lykta for of bytte pære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå