Gå til innhold

Online dating og misvisende bilder. Dine skrekkhistorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på en date denne helga med ei jeg har skrevet med i 2 uker. Vi "klikket" veldig godt over skrivinga, så jeg så jo fram til daten. Vi bestemte oss for å møtes på en kafé, da det ville være nøytralt. Møter opp, og venter i 10 min...var veldig folksomt der, men hadde jo ledig bord. Så kommer det ei ganske stor dame og spør etter navnet mitt...jeg blir helt paff. 

Kvinnfolket så 10 år eldre ut enn på bildet, og hadde tydeligvis glattet ut huden med photoshop. Helt annen hårfarge hadde hun, og veide MINST 25 kg mer enn på bildene. Tenker fra første min. at jeg har lyst å komme meg vekk, men gir da henne 30 min. Over meldinger var hun jævlig pratsom, men veldig stille i person. Fisker opp en plausibel unnskyldning, betaler for begge, og drar min vei. Skriver at dette ikke ville fungert, og sletter/blokker henne fra alle dating platform/sosiale medier. 

Jeg skjønner bare ikke logikken. Hvorfor bruke så mye tid og energi på dette, og samtidig gå så hardt inn for å være misvisende? 

Anonymkode: 31620...038

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Totalt mangel på selvinnsikt, er hun virkelig så dum at hun trodde du ikke ville legge merke til det? Forstår behovet for å velge bilder som viser henne frem fra hennes beste side, men 10 år og 25 kilo blir jo bare for dumt...

Veldig uredelig er det og, og det er jo generelt et karaktertrekk som ikke settes så veldig høyt... 

Anonymkode: fc14b...ac3

• Liker 7
Skrevet

Har gått på en smell eller to selv med de berømte "ovenfra og ned"-selfiene, kombinert med bilder som kun viser dama fra livet og opp.

Klok av skade treffer jeg nå kun damer som viser bilder av hele kroppen.

Anonymkode: 7aa47...402

• Liker 4
Skrevet

En som hadde litt blurry bilder, men virket ok. Fikk tidenes sjokk da jeg traff han. Han var en lang tynn strek, med så mye kviser at jeg fikk vondt i ansiktet av å se på han. Og langt fett hår klistret inntil hodebunnen.

en annen hadde også 10 år gamle bilder av seg selv. Møtte på en "gæmlis" med måne og ølmage. Neitakk!

• Liker 5
Skrevet

Haha, i de tider jeg gjorde sånt, traff jeg en som hadde sendt et typisk "Sydenbilde" av seg selv, ungdommelig, brun og flott i solnedgangen. Da jeg traff han, så var han liksom alt annet; gammel, hårløs, mage og ikke hyggelig heller. Off.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har også blitt lurt av misvisende bilder. Han jeg traff hadde bilder som var minst ti år gamle. Han må ha vært nærmere 40 når jeg traff ham. Jeg var vel da 23 år. Bildene hans var fra avstand og forestilte en gutt/ mann på 25. Det kan ha vært ham. Det lignet, men likevel hadde han endret seg påfallende mye, så vet ikke jeg. Jeg husker jeg bare "er du (...)???" :ohmy: Han kommenterte det ikke, bare begynte å snakke om andre ting. Jeg ble helt satt ut. Var med ham en time, så unnskyldte jeg meg og sa at jeg ikke var i form. Det er råttent gjort altså! Hvem tror at de kommer noe sted med det? :angry: 

Anonymkode: 6e496...0fb

• Liker 5
Skrevet

Møtte en med kulemage.Han hadde bilder der man ikke kunne se magen,så jeg fikk sjokk da jeg møtte han.Forsåvidt en grei fyr,men jeg ble litt skuffet.

Skrevet

Jeg kom iprat med en dame fra bygda som var veldig gira en gang. Hun sendte meg nakenbilder fra dusjen og masse ovenfra-og-ned bilder. Jeg må være ærlig å innrømme at jeg tenkte med feil hode. Plutselig skulle hun ha meg på besøk. Jeg kom på besøk og forventet ikke stort for å være ærlig, men der møtte jeg en skikkelig dundre i døråpningen og fikk totalt bakoversveis. Hun gikk med verdens minste genser, en slags kreasjon som rakk knapt til under armhulene og med livet som innsats kneppet sammen foran. Jeg var hyggelig og grei, men jeg ble sjarmert da hun hadde skrevet et langt brev om meg med alle mine detaljer, full haberdashery med hjerter over alle i-er. Men da jeg dagen etter fortalte at videre kontakt var helt uaktuelt ble hun rasende. Faktisk fly forbannet. Skjelte meg ut og fortalte at alle menn er som meg. Hun hadde åpenbart vært gjennom mer enn en håndfull og var lut lei av resultatene. 

I etterkant har jeg stilt meg selv et par spørsmål om hvorfor hun i det hele tatt var så investert i noen hun ikke kjente, og hva hun egentlig forventet skulle skje når hun åpenbart ikke var den hun reklamerte for å være. 

Anonymkode: 93951...201

• Liker 3
Skrevet

Tror det er en ond sirkel matet av desperasjon, dårlig selvtillit og frykten for å bli avvist. 

Du vet du kanskje er vel over/undervektig (som oftest over), og kanskje ikke tar like godt vare på deg selv som før. Ingen har jo lyst å være alene eller bli avvist, slik at man begynner å fikse litt på bildene. Kanskje det først begynner med selektive vinkler og belysning, så går det over til redigerte bilder og andre virkemidler. Endelig biter noe på, og alt ser ut til å gå bra der (internet/tlf). Plutselig vil h*n ha snap og/eller facebook, og det blir tyngre å være kreativ (typisk her er at 100% av bildene er opp-ned, aldri noen bilde av kropp). Nå har det gått så langt at man enten dropper møte (forblir alene), eller går inn for det og håper på det beste. 

For min del varer ærlighet lengst. Har aldri tenkt "Jaja, så var h*n 20 kg tyngre og 5 år eldre enn på bildet, men jeg er desperat så gi dette en sjanse", og kommer aldri til å gjøre det.  

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har gått på en smell eller to selv med de berømte "ovenfra og ned"-selfiene, kombinert med bilder som kun viser dama fra livet og opp.

Har tidligere hørt snakk om dette "ovenfra og ned"-begrepet, men skjønner det ikke helt. Blir den slags bilder gjerne misvisende...?

Skrevet
5 minutter siden, Nevian skrev:

Har tidligere hørt snakk om dette "ovenfra og ned"-begrepet, men skjønner det ikke helt. Blir den slags bilder gjerne misvisende...?

ja! jeg ser iallefall 20  kg lettere ut når jeg tar bilder ovenfra og ned. ville nok ikke brukt det på en datingside eller sånt da, da lurer man jo bare andre.

• Liker 2
Skrevet

Mye overfladiske folk her. Trist verden vi lever i. Og så sa om de ikke var fine og slanke nok. Kan vel være hyggelig mot de fordet. Er dere selv et fruktfat kanskje?

Anonymkode: 3f2cf...f6a

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, Nevian skrev:

selfie.jpg.jpg

se her f.eks.

• Liker 6
Skrevet

Typisk slike bilder: 

16d2a39fef162b7c95bbbf514575f22b6b5340f3

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye overfladiske folk her. Trist verden vi lever i. Og så sa om de ikke var fine og slanke nok. Kan vel være hyggelig mot de fordet. Er dere selv et fruktfat kanskje?

Det handler vel ikke bare om at de hadde mange kg ekstra eller er litt eldre, men at de har løyet. Mer overfladisk å vise seg selv i en helt annen versjon enn man egentlig er for å lure andre. 

Har aldri opplevd å få misvisende bilder selv, men har uansett bare møtt en- to personer fra nettet så da er vel ikke sjansen så stor

• Liker 4
Gjest Trollkarlen
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er også overfladisk, men det vet jo du selv. Men det er jo så gøy å sitte anonymt og klage på andre hvor overfladiske de er. Faen meg det flaueste.

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klok av skade treffer jeg nå kun damer som viser bilder av hele kroppen.

Vel, til info går risikerer du å gå glipp av en del bra damer som ikke nødvendigvis legger ut spesielt mange bilder av seg selv i helfigur. Selv har jeg få bilder og velger heller ikke ut de som fremstiller meg på det beste. Dette er bevisst fra min side. Tenker at jeg ønsker å finne noen som verdsetter mer enn dt fysiske, men som heller kan bli positivt overrasket i tillegg. Det finnes faktisk enkelte der ute som ikke ønsker å bli vurdert såpass mye ut fra utseendet. Det betyr ikke at man ser ut som et takras av den grunn, men at man ønsker at andre ting skal bli verdatt også!

Anonymkode: 00135...a09

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger vil man også bli lurt fordi man er kåt. Verste tilfelle var den gangen jeg snakket med en dame som kun hadde et bilde i profilen, nemlig kløfta. Klok av skade fra tidligere blinddate så nektet jeg å møte kvinnfolket før jeg fikk se mer. Det var ikke lett og det kom mange unnskyldninger fra denne hun-kjønnet. Men etter en stund så kapitulerte vedkommende og sende inn et normalt bilde. Det var et STOOORT kvinnfolk skjult bak den kløfta ja..

Anonymkode: b9061...6d5

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flotte honnør-ord, men jeg tviler på at du er noe bedre sjæl.

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom iprat med en dame fra bygda som var veldig gira en gang. Hun sendte meg nakenbilder fra dusjen og masse ovenfra-og-ned bilder. Jeg må være ærlig å innrømme at jeg tenkte med feil hode. Plutselig skulle hun ha meg på besøk. Jeg kom på besøk og forventet ikke stort for å være ærlig, men der møtte jeg en skikkelig dundre i døråpningen og fikk totalt bakoversveis. Hun gikk med verdens minste genser, en slags kreasjon som rakk knapt til under armhulene og med livet som innsats kneppet sammen foran. Jeg var hyggelig og grei, men jeg ble sjarmert da hun hadde skrevet et langt brev om meg med alle mine detaljer, full haberdashery med hjerter over alle i-er. Men da jeg dagen etter fortalte at videre kontakt var helt uaktuelt ble hun rasende. Faktisk fly forbannet. Skjelte meg ut og fortalte at alle menn er som meg. Hun hadde åpenbart vært gjennom mer enn en håndfull og var lut lei av resultatene. 

I etterkant har jeg stilt meg selv et par spørsmål om hvorfor hun i det hele tatt var så investert i noen hun ikke kjente, og hva hun egentlig forventet skulle skje når hun åpenbart ikke var den hun reklamerte for å være. 

Anonymkode: 93951...201

Kanskje det var Cowboy-Lotte? ;) (Og før noen får trusa i krøll, det var en spøk).

Jeg møtte en som enten hadde lagt ut et 25 år gammelt bilde av seg, eller rett og slett lagt ut bilde av noen som ikke var han selv. På bildet var det en slank, mørk mann med brune øyne. Kjekk, og kanskje rundt 30 år gammel. Den som møter meg på date, er en minst 50 år gammel mann med hentesveis, manglende tenner, og vasne blå øyne. Herregud.

En annen gang ble jeg lurt av et ovenfra og ned-bilde. Da jeg møtte han i virkeligheten, så han 50 kilo tyngre ut - jeg tør vedde på at det var lenge siden han hadde sett pikken sin. Hadde det ikke vært for at han hadde sett bilde av meg, og kjente meg igjen, hadde jeg gått rett forbi han. Kjente han overhodet ikke igjen. 

Folk må jo være tette i pappen, som tror at en lar noe sånn passere.

Anonymkode: c5789...309

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...