Gå til innhold

De parkerer på vår parkeringsplass..


-hild

Anbefalte innlegg

I gata vår er det trangt - og vi har brukt sommeren på å opparbeide og asfaltere parkeringsplass til våre biler og til leieboeren vår sin bil, slik at disse ikke skal stå i gata og sperre for søppelbilen og for snørydding når den tid kommer. I dag da jeg skulle kjøre avgårde var det (nok en gang) parkert biler på de to "ledige" plassene - min mann og han som bor nede er på jobb. Når jeg kom hjem igjen var de fortsatt der... Det er ikke fritt for at det irriterer meg at de tar seg sånn til rette... Og det var kjempefristende å bedrive litt hærverk (vi har sagt ifra på en pen måte tidligere. Mer enn en gang).. Og det var minst like fristende å ringe Falken... Kanskje jeg skulle ha parkert dem inn... Det hører med til historien at det er plass til disse bilene på naboens tomt - jeg antar at de er gjester der.

Hva hadde du gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde samme problem da vi bodde i Oslo sentrum. Forsøkte å få dem tauet, men da måtte visstnok en del ting være på plass:

-Skilt om at det er privat parkering, og at uvedkommende vil bli tauet for eiers regning.

-Fikk også beskjed om at vi måtte gi dem skriftlig melding om at vi kom til å taue dem (la lapp på vinduet)

-Vi fikk også høre at det måtte beregnes en 24-timers frist før de kunne taues...

Men det skal sies at vi ringte parkeringsvaktene (offentlige) og ikke direkte til Falken.

Endte opp med å legge på lapper, skilt hadde vi, og så parkerte vi dem inne :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Lagt lapp på ruta som forklarer at det er privat parkeringsplass med henvisning om hvor parkering kan foregå. Hvis det ikke hjelper hadde jeg ringt falken/politiet eller noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det skilt om at det er privat parkering? Jeg ville ringt Falken og spurt hvilke regler som gjelder. Regner med at det må stå et nummer på det skiltet også..

Neste gang ville jeg parkert bak bilen og skrevet en lapp som forklarte hvorfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynn med å sette opp et skilt med privat parkering?

...det var jo en snill måte for å markere at det faktisk dreier seg om privat eiendom. Jeg tror jammen at vi starter der - selv om det frister lite å ha skilt om dette midt i hagen mellom plommetrær og tulipaner.. (det som forbauser meg mest oppi det hele er at dette så tydelig er privat eiendom.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg hadde gjort der og da, hadde nok vært å parkere inne bilen, for så å ikke svare når de ringer på døra for å be deg flytte bilen,.....kanskje de tar hintet da?

Så hadde jeg nok skaffet skilt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt samme problemet - og hos oss er det skilt hvor det står "Privat eiendom". Skiltet bryr folk seg tydeligvis ikke så mye om, så vi har ved et par anledninger parkert folk inne. Det er selvfølgelig ikke populært, men jeg synes ikke det er mer enn hva en kan forvente når en parkerer på en annens eiendom. Folk parkerer ikke der igjen hvis de vet at de risikerer å bli parkert inne. Det har funger bra hos oss hvertfall, kjempelenge siden noen har dristet seg til å stå på plassen vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min temmelig hissige far hadde samme problem for noen år tilbake.

Han gikk til et trykkeri og fikk trykket opp svære orange neon-klistremerker som var nesten umulige å få av pga et veldig sterkt lim (måtte ha en eller annen spesialfjerner). På klistremerkene sto det ganske enkelt;

"De har parkert feil.

Det var dumt av Dem".

:hoho::hoho::hoho:

Etter en måneds tid sto parkeringsplassen hans urørt, gitt. Ryktene går fort på små steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"De har parkert feil.

Det var dumt av Dem".

:hoho::hoho::hoho:

.. jeg har en kompis som driver et trykkeri, så dette burde være en smal sak å fikse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett likevel opp et skilt før du begynner å klistre lapper på bilene. Kjedelig å få krav om erstatning fordi det har blitt skade på bilen når de ikke får av lappene og prøver med et eller middel som ødelegger lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke skilt og klistremerker (fanastisk god ide! :ler: ) så kan du kanskje sette opp to stolper på hver sin side av innkjørselen og feste en stor kjetting mellom dem når du reiser ut.

Det burde stoppe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I Spania er det ganske vanlig med stoper som låses fast. De kan legges ned mot bakken når man skal parkere og settes opp for å sperre plasses når man ikke bruker parkeringsplassen.

Du kan kanskje få tak i en sånn "bukk" som bl.a. veivesenet bruker. Skriv/mal PRIVAT PARKERING på den og sett den opp når du ikke står der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett likevel opp et skilt før du begynner å klistre lapper på bilene. Kjedelig å få krav om erstatning fordi det har blitt skade på bilen når de ikke får av lappene og prøver med et eller middel som ødelegger lakken.

Man klistrer dem selvsagt på ruten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jo ikke vere nødvendigt at noen må ha store skilt i gårsrommene sine bare fordi det finnes en del frekke bilister.

Skal en varsle de feilparkerte, får en legge en lapp på ruta om at de har parkert på privat gårsrom. Og så neste gang de står feilparkert kan man klistre et stort klister i bagruta. :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke umulig at vi ender opp med en gjerdeløsning! Det er ihvertfall penere enn det skiltet jeg ikke egentlig har lyst til å ha i hagen min. Og selv om mye kan være fristende å gjøre der og da.. så er jeg ikke direkte slem heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...