AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #1 Skrevet 25. januar 2016 Har 5356,31 kr på konto, og da har jeg ikke betalt for månedskort (over en tusenlapp, som må betales i dag) eller husleie (4500 kr, som helst skal betales innen 1. feb.). Husleie må utsettes noe, og jeg har ingen mulighet til å betale NRK-lisensen. Jeg jobber, men har en inntekt som er langt lavere enn minstepensjonen (jeg er i 30-årene). Tjener ikke nok rundt jul og nyttår fordi vi stenger "butikken", så januar og februar er et mareritt økonomisk. Har tidligere bare fått hjelp av NAV én gang, så jeg lider litt i det stille. Jeg trenger ingen kommentarer om at jeg snylter på fellesskapet. Den gangen jeg fikk hjelp av NAV var hun som jeg snakket med ganske sjokkert over hvor liten inntekt jeg har. Men hva slags dokumentasjon trenger jeg? Kontoutskrifter, lønnsslipper...? Anonymkode: 6bba1...f2f
*Mocca* Skrevet 25. januar 2016 #2 Skrevet 25. januar 2016 Lønnslipp, kontoutskrift(evt fra minibank, de har kun krav om å vite saldo på konto og ikke forbruket de siste 3mndr. Husleiekontrakt. https://www.nav.no/no/Person/Flere+tema/Sosiale+tjenester/%C3%B8konomisk-sosialhjelp "Du må dokumentere opplysningene i saken din. NAV avgjør hva som er tilstrekkelig dokumentasjon. Eksempler er ligningsattest, lønnslipp, saldoutskrift, husleiekontrakt, kopi av faktura som viser utgifter til for eksempel strøm, forsikring, barnehage, skolefritidsordning (SFO), fritidsaktiviteter, lege, fysioterapi og tannlege. " 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #3 Skrevet 25. januar 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har 5356,31 kr på konto, og da har jeg ikke betalt for månedskort (over en tusenlapp, som må betales i dag) eller husleie (4500 kr, som helst skal betales innen 1. feb.). Husleie må utsettes noe, og jeg har ingen mulighet til å betale NRK-lisensen. Jeg jobber, men har en inntekt som er langt lavere enn minstepensjonen (jeg er i 30-årene). Tjener ikke nok rundt jul og nyttår fordi vi stenger "butikken", så januar og februar er et mareritt økonomisk. Har tidligere bare fått hjelp av NAV én gang, så jeg lider litt i det stille. Jeg trenger ingen kommentarer om at jeg snylter på fellesskapet. Den gangen jeg fikk hjelp av NAV var hun som jeg snakket med ganske sjokkert over hvor liten inntekt jeg har. Men hva slags dokumentasjon trenger jeg? Kontoutskrifter, lønnsslipper...? Anonymkode: 6bba1...f2f Beklager, men dersom du vet at januar og februar blir et økonomiske mareritt, hvorfor setter du ikke av noe resten av året? Eller skaffer deg en til eller en annen jobb? Og; hvilken dokumentasjon de krever står veldig klart på NAV sine sider. Anonymkode: 0c7ab...29e 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #4 Skrevet 25. januar 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager, men dersom du vet at januar og februar blir et økonomiske mareritt, hvorfor setter du ikke av noe resten av året? Eller skaffer deg en til eller en annen jobb? Og; hvilken dokumentasjon de krever står veldig klart på NAV sine sider. Anonymkode: 0c7ab...29e Setter av? Er du helt tullete? Jeg skrev at min inntekt er under minstepensjon. Les før du svarer. Anonymkode: 6bba1...f2f 10
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #5 Skrevet 25. januar 2016 Hva du får er individuelt, så gå på nav og snakk med dem. Men hvorfor har du så lav inntekt? Har du sjekket at lønna di følger tariff dersom det er aktuelt? Får du de tilleggene du eventuelt har krav på? Anonymkode: e6d03...394
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #6 Skrevet 25. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva du får er individuelt, så gå på nav og snakk med dem. Men hvorfor har du så lav inntekt? Har du sjekket at lønna di følger tariff dersom det er aktuelt? Får du de tilleggene du eventuelt har krav på? Anonymkode: e6d03...394 Jeg har bare deltidsjobb med lav timelønn, og det er ikke så lett å få en annen jobb. Stor, seriøs bedrift, så alt er nok i henhold. Anonymkode: 6bba1...f2f
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #7 Skrevet 25. januar 2016 Jeg skulle sende inn papirer til sosialen, hadde en bunke med minst 50 ark i. Og enda da så manglet NAV dukumentasjon som tilsvarte 50 nye ark. 100 totalt A4 papirark. Tro det eller ei... da gadd jeg ikke mer.. for ei byråkratisk papirmølle det der er. Du kan sikkert klare deg med mindre ark hvis du ikke har noe av verdi eller særlig å dokumentere bortsett fra 3 mnd spesifikk kontoutskrift fra kun 1 konto. Anonymkode: 8288a...5b1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #8 Skrevet 25. januar 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Setter av? Er du helt tullete? Jeg skrev at min inntekt er under minstepensjon. Les før du svarer. Anonymkode: 6bba1...f2f Slapp av. Det kalles PLANLEGGING og å tenke fremover. "Under minstepensjon" bety fint lite da du ikke har skrevet noe om konteksten, bortsett fra at du har lave boutgifter og bør derfor ha en god slant igjen. Har du så forbasket dårlig råd får du skaffe deg en annen jobb, det er primært ditt ansvar å forsørge deg. At du jobber deltid er ditt eget valg, og ikke noe NAV skal ta ansvar for. Anonymkode: 0c7ab...29e 3
Safiye Skrevet 25. januar 2016 #9 Skrevet 25. januar 2016 (endret) Tråden er ryddet for brukerdebatt og personangrep. - Pavilion,mod Edit. Tråden er også ryddet for oppfordring til lovbrudd og spekulasjoner. Endret 25. januar 2016 av Pavilion 1
Safiye Skrevet 26. januar 2016 #10 Skrevet 26. januar 2016 Tråden er ryddet for kommentarer til modereringen, og brukerdebatt. - Pavilion, mod
Tvist Skrevet 26. januar 2016 #11 Skrevet 26. januar 2016 Den 25.1.2016 at 13.36, AnonymBruker skrev: Slapp av. Det kalles PLANLEGGING og å tenke fremover. "Under minstepensjon" bety fint lite da du ikke har skrevet noe om konteksten, bortsett fra at du har lave boutgifter og bør derfor ha en god slant igjen. Har du så forbasket dårlig råd får du skaffe deg en annen jobb, det er primært ditt ansvar å forsørge deg. At du jobber deltid er ditt eget valg, og ikke noe NAV skal ta ansvar for. Anonymkode: 0c7ab...29e Tviler på at det er hennes valg å jobbe deltid, mange jobber ufrivillig deltid. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #12 Skrevet 27. januar 2016 13 timer siden, Tvist skrev: Tviler på at det er hennes valg å jobbe deltid, mange jobber ufrivillig deltid. Da finner man en bedre jobb et annet sted og flytter dit. Anonymkode: d09a2...7be 1
The Kitten Skrevet 27. januar 2016 #13 Skrevet 27. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da finner man en bedre jobb et annet sted og flytter dit. Anonymkode: d09a2...7be Ja for det er jo bare bare for alle å flytte... 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #14 Skrevet 27. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da finner man en bedre jobb et annet sted og flytter dit. Anonymkode: d09a2...7be For så lett er det i dagens arbeidsmarked. Anonymkode: 67973...eb6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå