AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #1 Skrevet 25. januar 2016 Hei! Jeg driver for tiden å slanker meg. Jeg teller kalorier og trener styrke. Har drevet på i ca 3 uker. Spiser under 1400 kalorier dagen. Jeg så Igår at jeg hadde lagt på meg 0,3 kg? Hvorfor skjer dette? Jeg sliter nok med å få i meg nok mat, men legger vel ikke på meg av den grunn?? Anonymkode: 1449d...efe
fullkornspasta Skrevet 25. januar 2016 #2 Skrevet 25. januar 2016 Hei! Jeg har selv gått ned 13.5 kilo, men de siste ukene har vekta stått stille fordi jeg er begynt med styrketrening. Bruk heller målebånd for å sjekke fremgang. Vekten varierer alt etter om du har mensen, har spist noe veldig salt i det siste, vannvekt, om har begynt å trene osv, uavhengig av om du har lagt på deg fett! Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #3 Skrevet 25. januar 2016 0,3 kg er 3 dl vann. Kanskje du har drukket et glass vann. Anonymkode: 803b5...d6d 3
Sharon90 Skrevet 25. januar 2016 #4 Skrevet 25. januar 2016 Styrke betyr muskler, muskler veier mer enn fett osv ... Ikke heng deg opp i så små tall, bruk målebånd som nevnt over =) Og pass på å spise nok...spesielt siden du trener styrke
Taklampe Skrevet 25. januar 2016 #5 Skrevet 25. januar 2016 Er du nøye med kaloriene? Tar du sånn ca, eller teller du ordentlig? Ofte får man i seg mer enn man tror. Hvis du faktisk har klart å holde deg under 1400 kalorier om dagen, skal du gå ned i vekt. Men samtidig svinger vekten mye med tanke på vann og hva man har spist osv. Om du veier deg i morgen, eller om noen dager, kan det hende du veier mindre
Million Skrevet 25. januar 2016 #6 Skrevet 25. januar 2016 (endret) 0,3 kg er dagsformen og det faktum at du kanskje ikke hadde bæsjet den dagen før du veide deg. Tro det eller ei, men en gang sjekket jeg dette. Jeg kjente jeg måtte på do og gjøre begge deler. Veide meg før jeg gikk på do. Så når jeg var ferdig og hadde tømt meg, veide jeg meg på nytt. Da hadde jeg gått ned hele 1,1 kg! En halvliter urin veier jo en halv kilo og må man veldig tisse, så har man kanskje en liter urin på lur, dette blir jo da en hel kg, så det er kanskje ikke så rart. Du kan derfor droppe å henge deg opp i disse 300 grammene du så på vekta. Det kan være vann i kroppen i forbindelse med mensen f.eks, eller rett og slett avføring og urin. Endret 25. januar 2016 av Million
Gjest Runforit Skrevet 25. januar 2016 #8 Skrevet 25. januar 2016 Seriøst? "Lagt på deg" 0.3 kg....? Det er sikkert en fis Ta frem målebåndet og ikke heng deg opp i gram. Om du er ærlig med deg selv og er i moderat underskudd og trener jevnt så er det imot fysikkens lover at du legger på deg fett. Fortsett som du gjør så vil resultatene komme.
listefyll Skrevet 25. januar 2016 #9 Skrevet 25. januar 2016 Kan ikke annet enn å linke til denne artikkelen http://fitnessbloggen.no/hjelp-jeg-spiser-1500-kcal-og-trener-tungt-men-gar-ikke-ned-vekt-hores-det-kjent-ut/ Og generelt anbefale deg å ligge på mer enn 1400 kcal, særlig siden du trener styrke ved siden av. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå