AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #1 Skrevet 25. januar 2016 2 voksne og 2 barn under 4 år (1baby)... Halvannen ukes ferie, hvor mye lommepenger er lurt å ha med? Mat & opphold er gratis. Anonymkode: 536a5...33b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #2 Skrevet 25. januar 2016 Har dere ikke kort? Trenger vel ikke å ha med så mye da. Veksle og ta med et par-tre tusen norske og bruk kort hvis dere trenger mer. Anonymkode: ceb16...b8b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #3 Skrevet 25. januar 2016 Ta med kort ja, ikke fyll opp kofferten med kontanter! Ettersom maten er inkludert er det jo bare annen shopping som kommer i tillegg. Jeg hadde nok brukt minimalt, mens andre som liker å shoppe/har mye penger ville brukt mer. Jeg hadde nok tatt ut litt penger på flyplassen dere reiser fra (hvis der er automat) slik at man har til drikke når man kommer frem/taxi/buss etc. Så hadde jeg brukt kort ved behov. Anonymkode: debf0...599
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #4 Skrevet 25. januar 2016 Spørsmålet er vel hvor mye lommepenger TS mener hun trenger?? Altså budsjett? Det kommer helt an på shopping. Jeg vil vel si 15000 til 20000 og at dette inkluderer flyplasshopping, parkering, taxi, leie av solsenger.... PS: Jeg har alltid raust budsjett på ferie. Der er man forskjellig... Anonymkode: 7f703...27d 6
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #5 Skrevet 25. januar 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere ikke kort? Trenger vel ikke å ha med så mye da. Veksle og ta med et par-tre tusen norske og bruk kort hvis dere trenger mer. Anonymkode: ceb16...b8b Jeg snakker om hvor mye som må være disponibelt på kontoen! Anonymkode: 536a5...33b 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #6 Skrevet 25. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet er vel hvor mye lommepenger TS mener hun trenger?? Altså budsjett? Det kommer helt an på shopping. Jeg vil vel si 15000 til 20000 og at dette inkluderer flyplasshopping, parkering, taxi, leie av solsenger.... PS: Jeg har alltid raust budsjett på ferie. Der er man forskjellig... Anonymkode: 7f703...27d Nettopp. Skal ikke shoppe noe, ikke parkere, taxi/buss er gratis, solsenger skal ikke leies. Det er en familieferie, vi trenger sikkert pengertil bleier eller uforutsette ting og godteri etc. Men ikke så lett.. Tenkte kanskje 5000kr? Anonymkode: 536a5...33b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #7 Skrevet 25. januar 2016 Jeg bruker kun kredittkort i utlandet, og regner ca 1000 kr dagen når jeg er i lavkostland. Da er shopping og mat inkludert. Syden kan jo være alt fra den franske riviera til Tyrkia, og dertil ulikt prisnivå. Anonymkode: d10a7...bf0 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #8 Skrevet 25. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker kun kredittkort i utlandet, og regner ca 1000 kr dagen når jeg er i lavkostland. Da er shopping og mat inkludert. Syden kan jo være alt fra den franske riviera til Tyrkia, og dertil ulikt prisnivå. Anonymkode: d10a7...bf0 Tenker du at du bruker 1000kr/dagen inkl mat? Vi får jo gratis mat, ikke så lett å vite hva vi bruker penger på, men vil heller ha med for mye enn for lite da Anonymkode: 536a5...33b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #9 Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet er vel hvor mye lommepenger TS mener hun trenger?? Altså budsjett? Det kommer helt an på shopping. Jeg vil vel si 15000 til 20000 og at dette inkluderer flyplasshopping, parkering, taxi, leie av solsenger.... PS: Jeg har alltid raust budsjett på ferie. Der er man forskjellig... Anonymkode: 7f703...27d Jeg skjønner hvorfor jeg ikke er i syden så ofte.... Langt over mitt budsjett iallefall! Når mat er inkludert trenger man ikke mer enn noen hundrelapper pr. dag. TS har med seg unger så jeg regner ikke med at det er snakk om mye alkohol. Om de er på et all inclusive hotell er stort sett solsenger inkludert. Og ligger man på stranda/ved bassengkanten store deler av dagen så går det ikke mye penger. Men selvsagt, noen elsker jo å bruke penger da, det gjør ikke jeg! Anonymkode: debf0...599
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #10 Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker om hvor mye som må være disponibelt på kontoen! Anonymkode: 536a5...33b Da er det jo veldig fint om du skriver det du mener og ikke noe helt annet! Anonymkode: ceb16...b8b 3
skruf Skrevet 25. januar 2016 #11 Skrevet 25. januar 2016 Vi regner i snitt 1000kr dagen når vi er på reise til varmere strøk. Da er vi to voksne og to barn, og maten er ikke inkludert. Og ikke medregnet det vi kjøper på taxfree hjem. 1
mulberrygal Skrevet 25. januar 2016 #12 Skrevet 25. januar 2016 Hvilket land skal dere til? Skal dere på noen aktiviteter som badeland eller aktivitetsparker?
peppermyntete Skrevet 25. januar 2016 #13 Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet er vel hvor mye lommepenger TS mener hun trenger?? Altså budsjett? Det kommer helt an på shopping. Jeg vil vel si 15000 til 20000 og at dette inkluderer flyplasshopping, parkering, taxi, leie av solsenger.... PS: Jeg har alltid raust budsjett på ferie. Der er man forskjellig... Anonymkode: 7f703...27d I bare lommepenger? Wow 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #14 Skrevet 25. januar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det jo veldig fint om du skriver det du mener og ikke noe helt annet! Anonymkode: ceb16...b8b Alt man kan henge seg opp i....finn på noe annet da. Anonymkode: 536a5...33b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #15 Skrevet 25. januar 2016 10 minutter siden, skruf skrev: Vi regner i snitt 1000kr dagen når vi er på reise til varmere strøk. Da er vi to voksne og to barn, og maten er ikke inkludert. Og ikke medregnet det vi kjøper på taxfree hjem. Ok. Da tror jeg at jeg har oversikt over hva vi må spare. Anonymkode: 536a5...33b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #16 Skrevet 25. januar 2016 9 minutter siden, mulberrygal skrev: Hvilket land skal dere til? Skal dere på noen aktiviteter som badeland eller aktivitetsparker? Nei, og i så fall er det inkludert i prisen Anonymkode: 536a5...33b
mulberrygal Skrevet 25. januar 2016 #17 Skrevet 25. januar 2016 Da er 1 euro til is om dagen nok til 4 åringen Neida. Hvis dere ikke skal noe annet enn å bare være på hotellet og alt er inkludert så trenger dere strengt tatt ikke penger 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #18 Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tenker du at du bruker 1000kr/dagen inkl mat? Vi får jo gratis mat, ikke så lett å vite hva vi bruker penger på, men vil heller ha med for mye enn for lite da Anonymkode: 536a5...33b Ja, da tenker jeg inkludert alle måltider og i snitt. Kanskje spiser vi dyrere en dag og nøyer oss med en pizza på hjørnet en annen dag. Anonymkode: d10a7...bf0
NumberSix Skrevet 25. januar 2016 #19 Skrevet 25. januar 2016 Det kommer an på hva dere skal gjøre. Selv bruker jeg veldig lite penger på sydenferie, da jeg aldri gidder å shoppe slike tacky falske merkevarer som stort sett er det som selges i typiske "sydenland". Det man stort sett kjøper er jo drikke og snop til å ha på hotellrommet, leie av solsenger, og kanskje inngang på museer hvis dette finnes. Eller om man skal på utflukt, men dette bruker vel å planlegges god tid i forveien slik at man setter av penger til det.
skruf Skrevet 25. januar 2016 #20 Skrevet 25. januar 2016 Et lite tips er å unngå de typiske turistfellene, der er det ofte stive priser. Se hvor de lokale handler og hvilke restaurnter de går på, kan være mye å spare der. Nå ser jeg du skriver at maten er inkludert, men hvis den ikke hadde vært det så ville jeg anbefalt små lokale tavernaer. Billigere og oftest bedre mat enn de store plassene med menyer lange som en telefonkatalog Vi bruker så og si ingen penger på typiske souvernier. Barna bruker å få kjøpe seg noe. Ikke handler jeg "jalla-varer" heller, som falske merkevarer. Hvis dere skal på utflukt så kan jeg anbefale å dra på egenhånd, ikke på disse oppsatte turene som reiseoperatørene arrangerer. De koster skjorta og man føler seg som en saueflokk på tur. Lei en bil, evt ta buss og dra på egenhånd. Be om kart og tips i resepsjonen der dere bor. Vi bruker å ta med gps´en vår når vi er på ferie i Europa. På stranden må man ofte betale for solsenger, vil du spare penger på det hvis dere går ofte på stranden så kan dere kjøpe noen rimelige strandparasoller (vi velger å betale for solsenger på stranden, greit å komme litt opp fra sanden som klistrer seg overalt). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå