AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #1 Del Skrevet 25. januar 2016 Jeg har en venninne på samme alder (29), som jeg i bunn og grunn ser på som en god venninne. Jeg vet at hun bryr seg om meg, og jeg om henne. Men av en eller annen grunn så er jeg alltid nedstemt når jeg har vært sammen med henne. Det kan ta ca. én dag å "komme meg tilbake til normalen igjen". Jeg klarer ikke å sette fingeren på hva som gjør det. Ønsker ikke å kutte henne ut som venn, men jeg ønsker selvfølgelig ikke å ha det slik ofte heller. Hun kommer ikke med noen stikk (som jeg klarer å se), eneste er at hun snakker ganske mye om seg selv og sine problemer. Men dette gjør mange, uten at jeg merker det går ut over mitt humør. Vet egentlig ikke helt hva jeg lurer på, men kanskje noen har lignende erfaringer? Anonymkode: 3e17c...3bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #2 Del Skrevet 25. januar 2016 Det er vel rett og slett slik at noen mennesker trekker ut energi, og noen gir energi. Anonymkode: c2291...1db 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nancy Drew Skrevet 25. januar 2016 #3 Del Skrevet 25. januar 2016 Stakkars, kan det være hun er deprimert og ikke er klar over hvordan hun er rundt andre? Kanskje hun trenger hjelp? Hun ser på deg som en hun kan betro seg til? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #4 Del Skrevet 25. januar 2016 Jeg hadde en slik venninne en gang.. Hver gang vi traff hverandre brukte hun meg som en klagemur og snakket bare om seg selv og sine problemer. Uansett hvor mye trøst og hjelp jeg prøvde å bidra med så ble det ikke bedre og mitt liv var hun ikke interessert i i det hele tatt... Det ble etterhvert fryktelig psykisk krevende for meg å treffe henne på tomannshånd. Prøvde derfor en stund å bare treffe henne i settinger der hvor det var flere med og så flyttet hun til en annen by og etter det så dabbet kontakten bare mer og mer av siden det ikke lengre var naturlig for oss å treffes på samme måte.. Litt synd og litt greit på samme tid... Jeg har ingen råd å komme med TS, men det er nok som de sier over her, at noen gir og noen tar... Anonymkode: 2165d...fcc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 25. januar 2016 #5 Del Skrevet 25. januar 2016 Litt vanskelig å vite hvordan det er siden jeg nå ikke kjenner til venninna di, men jeg husker jeg hadde ei venninne en gang som var hele tiden veldig negativ. Jeg kunne prøve å oppmuntre henne og snakke om positive ting og ho ville føle seg litt bedre etterpå, men så neste dag igjen var ho igjen kjempenegativ og samme snakk kom opp igjen. Så gikk det flere dager der ho snakket i samme negative måte, jeg fortsatte å oppmuntre og snakke positivt, ho følte seg litt bedre igjen, og så startet ho igjen med samme negative snakk holdning neste dag igjen. Etter en tid begynte jeg å bli skikkelig sliten av dette, og når jeg nevnte dette til henne om at ho var så negativ så hadde ho ikke merket det sjølv. Ho trodde ikke at ho var så negativ. Da jeg fortalte henne om å begynne med å tenke mer positivt så innrømmet ho at det faktiskt hjalp mer på humøret hennes da ho begynte med å tenke positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 25. januar 2016 #6 Del Skrevet 25. januar 2016 (endret) ................................................!! Endret 11. februar 2016 av Sunflower-Delight Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurvetjofsa Skrevet 25. januar 2016 #7 Del Skrevet 25. januar 2016 Har en studievenninne som er sånn. Man legger gjerne ikke merke til det med en gang heller. Jeg har valgt å begrense kontakten veldig, til kun en kopp kaffe en gang i mnd ca. Hun har faktisk ingen positive ting å si, og jeg blir jo sur i mange dager etter å ha truffet henne hun er også en sånn som tar helt av i kommentarfelt på facebook om det er noe som irriterer henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå