Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg vurderer å reise på et cruise med Cruisespesialisten og Costa cruises til sommeren. I prisen er transport og mat inkl kaffe,te og vann . Jeg drikker ikke alkohol, og svært lite brus. Men jeg antar at jeg ikke kan vandre inn og ut av restaurantene/buffeen hver gang jeg ønsker et glass vann. Og så vidt jeg kan se, er drikkepakkene veldig dyre, nettopp fordi de inneholder alkohol.

Så spørsmålet blir : kan jeg ta med flaskevann ombord og oppbevare i lugaren min ? Det står at "gjester kan ikke ta noen form for drikke med ombord". Blir baggasjen undersøkt ? Jeg syns jo dette er veldig, veldig strengt, Bor en på hotell kan en jo ta med seg drikke på rommet.

Noen som har erfaring med hvordan dette håndteres i praksis ? 

Anonymkode: 5a7e4...31a

Gjest Kattifnatten
Skrevet

Har ikke hatt noe problemer med å ta med vannflasker inn på skipet. At man ikke kan ta med seg drikke ombord har på de cruisene jeg har vært på, betydd ingen alkohol. Dessuten selger de også vannflasker ombord. 

Skrevet

Da vi var på cruise så kjøpte vi drikkepakke uten alkohol, har du sjekket ut om det er et alternativ? Litt rart om drikkepakkene bare skal være med alkohol mtp at det også er barn på cruise. 

Vi hadde iallefall vannflaske med oss (mtp utflukter), men flaskevann var jo også inkludert i den drikkepakken. 

Skrevet

Takk for svar. Dette er med Costa Cruises. Noen erfaringer med de spesielt ?

Skrevet

Var nylig på cruise med costa. De selger flere typer drikkepakker, noen bare med kaffe og andre kun vann. Hvis jeg husker riktig så kostet glass vann 0,75 euro, og flaske3 euro, og de plusset på 15% service fee på alt av drikke. Dette var et NEO skip, tror de er litt dyrere enn andre, drikkepakkene var iallfall dyrere. All inklusive drikkepakken er IKKE verdt det hvis du ikke drikker alkohol! Vi betalte 28,75 euro per dag tror jeg, og jeg angret på at jeg hadde bestilt den :-( på andre cruise får en mye mer inkludert i drikkepakken enn hos Costa, de har feks ikke fersk juice og is inkl.

hvor skal du?

bare spør om du lurer på noe :-) 

Anonymkode: 832bc...5fc

Skrevet

Og vi hadde med vann inn flere ganger uten at de kommenterte det, i sekk og veske, de tok de ikke engang ut for å se om det var alkohol! 

Skrevet

Oppe i  buffet restauranten,  pizzeria  er det tilgang til kaffe, te og vann døgnet rundt så der kan du alltid få det om du ønsker. Der oppe er det åpent fra tidlig morgen til 2 på natten.  Har  vært oppom for en sen pizza av og til. I tillegg så er det vann i  kjøleskapet  på lugaren  og selv om det koster litt så er jeg avhengig  av vann på grunn av medisiner så jeg tar det jeg trenger og  ser på det som en nødvendig utgift.  Du kan også kjøpe hele litersflasker  med vann i  alle barene som du kan ha på lugaren.   Selv har jeg aldri tatt med flasker med drikke av noen slag ombord så det har jeg ikke erfaring  med.  Dette gjelder Costa Luminosa. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var nylig på cruise med costa. De selger flere typer drikkepakker, noen bare med kaffe og andre kun vann. Hvis jeg husker riktig så kostet glass vann 0,75 euro, og flaske3 euro, og de plusset på 15% service fee på alt av drikke. Dette var et NEO skip, tror de er litt dyrere enn andre, drikkepakkene var iallfall dyrere. All inklusive drikkepakken er IKKE verdt det hvis du ikke drikker alkohol! Vi betalte 28,75 euro per dag tror jeg, og jeg angret på at jeg hadde bestilt den :-( på andre cruise får en mye mer inkludert i drikkepakken enn hos Costa, de har feks ikke fersk juice og is inkl.

hvor skal du?

bare spør om du lurer på noe :-) 

Jeg vurderte et cruise fra Hamburg opp til Honningsvåg og ned langs norskekysten. Sikkert flott, men fant ut at det kanskje ikke var midt i blinken for min sønn på 18 år..... Så nå lurer jeg på cruise i Middelhavet, men er usikker på varmen og hvilket rederi jeg skal velge. Ønsker primært å bestille gjennom et byrå, f eks Cruisespesialisten, da jeg ikke ønsker å måtte bruke tid på å bestille fly, evnt hotell osv i forbindelse med cruiset. Tror egentlig ikke pakkeløsningene til byråene er så mye dyrere enn om en setter sammen selv. 

Kom gjerne med forslag.

Skrevet
15 timer siden, LouiseD skrev:

Jeg vurderte et cruise fra Hamburg opp til Honningsvåg og ned langs norskekysten. Sikkert flott, men fant ut at det kanskje ikke var midt i blinken for min sønn på 18 år..... Så nå lurer jeg på cruise i Middelhavet, men er usikker på varmen og hvilket rederi jeg skal velge. Ønsker primært å bestille gjennom et byrå, f eks Cruisespesialisten, da jeg ikke ønsker å måtte bruke tid på å bestille fly, evnt hotell osv i forbindelse med cruiset. Tror egentlig ikke pakkeløsningene til byråene er så mye dyrere enn om en setter sammen selv. 

Kom gjerne med forslag.

Hvis du vurderer cruise i  middelhavet  som også 18 åringen vil elske så ta du denne turen.

http://www.apollo.no/reiser/europa/spania/cruise/cruise-fra-barcelona-med-harmony-of-the-seas

Her er også fly  tur retur Oslo inkludert  pluss tips ombord er inkludert.  Så bestiller du buss med Apollo fra flyplassen  til havnen og tilbake. Det er enkelt og greit.  

Skrevet

Her er litt om denne båten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...