Gå til innhold

Gjesteliste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hvor mange er vanlig å be i bryllup? Og hva syns dere om å be inn til kaffe og festen etterpå? Vi er så i tvil på hva vi skal gjøre og som første i vennekretsen har vi ikke noe å sammenligne med.. 

Er redd kanskje folk føler seg utenfor når de kun blir bedt til kaffe og festen etterpå? Er kun venner vi tenker å gjøre det med, men de nærmeste vennene blir bedt til middagen også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi inviterrer alle vi vil se i bryllupet. Gir dem dagens program med tidspunkter og lar dem velge og si ifra når de kommer. Noen blir da med fra starten av, noen kommer bare til middag. Alle samles da ved middag.

Vi sendte invitasjon til 50 stk.

Anonymkode: d648c...c9a

Skrevet

Vi ville unngå kaffegjester, og ville ha med både familie og venner. Vi inviterte litt over 100 stk. For å klare dette økonomisk, ble det budsjettbryllup der vi leide grendahus og pyntet selv, og handlet vin og slikt i Sverige, og hadde koldtbord der noen av rettene var bestilt, andre ting (salater, quicher, spekemat etc) hadde vi ordnet selv.

Anonymkode: f664c...29f

Skrevet

Vil helst prøve å unngå kaffegjester selv, men syns det blir litt dyrt vis vi skal velge alle. Vi blir ikke mer enn totalt 65 pers vis alle kommer. Vi har også leid lokale, ordner pynt selv og bestiller mat med to kokker og servitører. Med da alt fra lokale til brullupskjole havner vi på ca 140000. Syns det kanskje er litt dyrt, men nå vet ikke jeg hva som er vanlig å bruke på et bryllup. 

Skrevet

Du kommer til å få maaange kommentarer på dette her inne, og alle sier forskjellige ting. Det dere bør gjøre er å justere forventninger etter budsjett. 

Og forøvrig mener jeg at kaffegjester og betalbar er fy-fy. 

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor folk inviterer noen personer kun som kaffegjester til bryllupet sitt. I bryllupet til den ene tanta og onkelen min hadde de det slik, og det virka som et salig strev og mas å omrokkere på bordene etter middag. For ikke å snakke om kaffegjestene på sin side som sannsynligvis må vente i gangen hvis de kommer tidligere. Og hva skal kaffegjestene finne på i finklær dersom de vil overvære vielsen i kirka (som jo gjerne er naturlig å ønske å være med på dersom man blir bedt som gjest)? 

Dere må sette opp et budsjett, også ta det derfra. Hos meg kuttet vi mye på antall søskenbarn da jeg har svært mange av det. Der inviterte vi kun de jeg følte var nærmest. Så får dere vurdere pris på brudekjole, og type mat dere skal servere når dere har ordnet med budsjettet.

Jeg vil anbefale dere å kjøpe en stor notatbok der dere kan samle deres tanker og planer om bryllupet, som dere tar med dere i hele vurderingsprosessen. :) 

Lykke til med planleggingen! :strix: 

Skrevet

Jeg liker heller ikke kaffegjester. Har vært invitert på kaffe noen ganger selv, og synes heller de kunne spart seg for det. De nærmeste vil vi selvfølgelig ha med på alt. Jeg har også kun vært i vielsen, da på eget insj. Synes det er et stressmoment med disse kaffegjengerne. Men dere gjør som dere føler er riktig. :) Det er deres bryllup. Lykke til! Vi ber 50, og det er lite. Ingen tanter og onkler/søskenbarn på mannens side (voldsom stor slekt), jeg har liten og der ber vi alle :) Det var greit for svigers - var de som foreslo det. Fyller heller på med venner, de vi kommer til å ha noe med å gjøre ;)

Skrevet

Så fremt det ikke er betalbar til kaffegjestene så kan det nok bli en fin kveld.

Skrevet

Hei

Vi tenkte å ha de nærmeste til middag + forlovere på selve dagen. Så inviterer vi alle venner + søskenbarn på en vennebryllups fest:) der hvor vi har leid grendahus og lager gryte rett + kaker/kaffe. Hadde vi vært alle sammen hadde vi blitt over 100stk og det har vi ikke råd til.

Skrevet

Vi ønsket ikke å ha kaffegjester, men fordi vi har så innmari stor familie så ble det vanskelig å finne lokale som var stort nok til at alle kunne komme til middag. Så da ble det noen nære venner kun til kaffe alikevel. :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...