Gå til innhold

Nytt kjøkken!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale et bra kjøkken og god service fra leverandør. Syns det står så mye forskjellig der ute. De fleste sier IKEA, men de bytter jo ut produkter fort. Plutselig så finner du ikke deler/fronter til et kjøkken du har hatt i 2 år?! Aner ikke hvor lang tid det tar å bestille kjøkken heller. Vi trenger det på 4-5 uker🙈 Tips noen?? Bor i Oslo!

Skrevet

Tror ikke IKEA bytter skrog oftere enn andre, men de byttet for et par år siden, så da har du sikkert hørt mye om det. IKEA anbefales. Du får mye bra kjøkken for pengene. Men det er viktigst å finne et kjøkken dere liker. 

Anonymkode: 9484f...f5c

• Liker 6
Skrevet (endret)

Vi skal selv gå for IKEA. :) Er enn så lenge fornøyd med servicen, som foregår via mail da vi bor langt unna. 

Leveringstid er 2-6 uker. Avhengig av om de har på lager eller ikke. :) De har mange gode og smarte løsninger! 

Endret av Teriyaki
  • Liker 2
Gjest Canario
Skrevet

Vi har nettopp kjøpt Huseby kjøkken. Koster, men fy søren så fint det er og det lyser kvalitet i alt fra fôringslister til hyller.  De har 30års garanti på kjøkkenet og produserer "deler"  evig så hvis noe skulle trenges om 40år så får du det. :)   Koster en del mer enn et ikea kjøkken men er absolutt verdt det. 

Skrevet

Er svært fornøyd med Ikea, som jeg valgte til min forrige leilighet. Vi kommer til å velge dem igjen når vi pusser opp der vi bor nå.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Tusen takk for svar! Ser ut som de fleste går for IKEA. Hvis de ikke bytter ut stammene på noen år så er jo det ikke så dumt å velge de, da kan jo man bare fornye fronter. Hmm, tenke tenke🙈 Er såå vanskelig!

Forresten noen som har IKEAkjøkken men ikke hvitevarene derfra? Er det vanskelig å ordne? Bare tenker IKEA har sikkert spesielle mål?

Endret av SueOslo
Skrevet
5 minutter siden, SueOslo skrev:

Tusen takk for svar! Ser ut som de fleste går for IKEA. Hvis de ikke bytter ut stammene på noen år så er jo det ikke så dumt å velge de, da kan jo man bare fornye fronter. Hmm, tenke tenke🙈 Er såå vanskelig!

Forresten noen som har IKEAkjøkken men ikke hvitevarene derfra? Er det vanskelig å ordne? Bare tenker IKEA har sikkert spesielle mål?

Ikke noe problem å kjøpe hvitevarer fra andre steder. Ikea følger standard der.

Jeg har kun kjøleskap fra Ikea, men tenker å bytte det ut for å få et større og da er det ikke noe problem å gå på f eks Lefdal og kjøpe et der.

Men vær obs på at benkeplate fra Ikea ikke har standard bredde, så om du kjøper det fra et annet sted enn Ikea, så må du ha spesialmål. Vi holdt på å brenne oss der, men oppdaget det i siste liten.

Anonymkode: 60b94...94a

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri pusset opp kjøkken, men leiligheten vår har IKEA-kjøkken fra 2006. Min observasjon er at vårt 10 år gamle IKEA-kjøkken ser MYE mer slitt ut enn mine foreldres 30 år gamle HTH kjøkken...

Skrevet
2 minutter siden, kanelsnurr skrev:

Jeg har aldri pusset opp kjøkken, men leiligheten vår har IKEA-kjøkken fra 2006. Min observasjon er at vårt 10 år gamle IKEA-kjøkken ser MYE mer slitt ut enn mine foreldres 30 år gamle HTH kjøkken...

Men nå har det nok også skjedd en god del på 10 år også. Ikke for det, jeg kjenner noen med HTH-kjøkken og har motsatt opplevelse. ;) Pratet med en jeg kjenner som driver med kjøkken, og i dag er ikke forskjellene like store som de var før. Flatpakket er det så og si nesten ingen forskjeller. Kvaliteten er ikke lenger dårlig slik Ikea var beryktet for, og 1 av 3 kjøper tross alt Ikea-kjøkken. Nye moduler kom vel i 2013, og det kan jo hende de oppgraderte en del da (det kan ikke jeg si så mye om).

Skrevet

Ble ikke helt klok på dette🙈

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe problem å kjøpe hvitevarer fra andre steder. Ikea følger standard der.

Jeg har kun kjøleskap fra Ikea, men tenker å bytte det ut for å få et større og da er det ikke noe problem å gå på f eks Lefdal og kjøpe et der.

Men vær obs på at benkeplate fra Ikea ikke har standard bredde, så om du kjøper det fra et annet sted enn Ikea, så må du ha spesialmål. Vi holdt på å brenne oss der, men oppdaget det i siste liten.

Anonymkode: 60b94...94a

Takk for det tipset😳👍🏼

Skrevet
9 timer siden, kanelsnurr skrev:

Det kommer nok litt an på kvaliteten på det kjøkkenet de kjøpte den gang da. Vi solgte den leilighet med billig IKEA-kjøkken fra 2010 som så mye mer brukt ut enn det dyrere kjøkkenet som var i den leiligheten vi kjøpte fra samme år.

Anonymkode: 84b4c...472

Skrevet
22 timer siden, kanelsnurr skrev:

Noteres bak øret. (Jeg er på kjøkkenjakt i Trondheim SueOslo)

Er det noen her som ikke har Ikea-kjøkken og som anbefaler noe annet da? Hvor mye dyrere kan man regne med at andre leverandører er egentlig?

Skrevet

Huset jeg bodde  i ble pusset opp og vi bodde der i 6/7/8 år før det ble solgt, vi hadde SIGDAL kjøkken og jeg er sikker på at det så like pent ut når det ble solgt som den dagen det ble satt opp!
Kraftige benkeplater og slitesterkt materiale!

Annonse
Skrevet

Vi kjøpte leilighet med nyere HTH kjøkken. Fikk ikke noe kvalitetsfølelse av det. Frontene holdt seg, men innmat og hengsler løsnet, var slarkete og pinglete.

Anonymkode: 73dba...1c3

Skrevet

Jeg har et dyrere noremakjøkken dvs 19 mm finér og levert med monterte skrog, og synes det er helt fantastisk! Det er bunnsolid, ingen slingring og alt er perfekt satt sammen. Laminaten på benkeplaten er også meget god. Jeg synes kjøkken fra IKEA er langt mer vinglete enn mitt :) Har stort kjøkken og ga 70.000 for det. Montøren satte det opp på 4-5 timer, noe som for oss var langt bedre enn å ha en million pakker fra IKEA å montere. 

Kommer nok til å gå for det samme neste gang, altså ferdig montert kvalitetskjøkken. Det er dog viktig å huske  at alle leverandører har billigsortimenter for å vinne anbud på nybygg og de fleste har også flatpakket. Det er ofte av lavere kvalitet, mer som IKEA. Kan forklare hvorfor noen her synes HTH kjøkkenet ikke holder forventet kvalitet.

Anonymkode: 1b6eb...eff

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et dyrere noremakjøkken dvs 19 mm finér og levert med monterte skrog, og synes det er helt fantastisk! Det er bunnsolid, ingen slingring og alt er perfekt satt sammen. Laminaten på benkeplaten er også meget god. Jeg synes kjøkken fra IKEA er langt mer vinglete enn mitt :) Har stort kjøkken og ga 70.000 for det. Montøren satte det opp på 4-5 timer, noe som for oss var langt bedre enn å ha en million pakker fra IKEA å montere. 

Kommer nok til å gå for det samme neste gang, altså ferdig montert kvalitetskjøkken. Det er dog viktig å huske  at alle leverandører har billigsortimenter for å vinne anbud på nybygg og de fleste har også flatpakket. Det er ofte av lavere kvalitet, mer som IKEA. Kan forklare hvorfor noen her synes HTH kjøkkenet ikke holder forventet kvalitet.

Tja, jeg gav 80 000 kr for Ikea-kjøkkenet da jeg pusset opp og er alt annet enn vinglete. Man må jo ikke sette det opp selv, selv fikk jeg fagfolk til å sette det opp, og brukte vel rundt 10 000 kr på det. Ikea-kjøkken er ikke nødvendigvis "vinglete", det er jo hva man også gjør det til selv. Jeg valgte ikke de dyreste hvitevarene, ei heller de billigste, men jeg valgte f.eks en skikkelig benkeplate og en god del på fronter etc. Det var mange som kommenterte at de ble overrasket over at det var et Ikea-kjøkken. ;)

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, Yvonne skrev:

Tja, jeg gav 80 000 kr for Ikea-kjøkkenet da jeg pusset opp og er alt annet enn vinglete. Man må jo ikke sette det opp selv, selv fikk jeg fagfolk til å sette det opp, og brukte vel rundt 10 000 kr på det. Ikea-kjøkken er ikke nødvendigvis "vinglete", det er jo hva man også gjør det til selv. Jeg valgte ikke de dyreste hvitevarene, ei heller de billigste, men jeg valgte f.eks en skikkelig benkeplate og en god del på fronter etc. Det var mange som kommenterte at de ble overrasket over at det var et Ikea-kjøkken. ;)

Hehe. Jobber du for IKEA eller? Min pris var uten hvitevarene, de fikk jeg prutet godt ned i pris hos elkjøp og fikk 30% rabatt på kjøkkenet. 10.000 for å montere et IKEAkjøkken var billig. Jeg har aldri hørt noen få så billig montering før. Vinglete er vel en subjektiv vurdering, men siden alt er tynnere hos IKEA, får jeg den følelsen når jeg åpner og lukker skapene på utstillingene på Furuset, akkurat som jeg får av flatpakket HTH. 

Anbefaler uansett ts å gå innom noen av de dyrere å høre hva de tilbyr. De vennenne mine som har gjort det, ender som regel opp med et dyrere kjøkken :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Jobber du for IKEA eller? Min pris var uten hvitevarene, de fikk jeg prutet godt ned i pris hos elkjøp og fikk 30% rabatt på kjøkkenet. 10.000 for å montere et IKEAkjøkken var billig. Jeg har aldri hørt noen få så billig montering før. Vinglete er vel en subjektiv vurdering, men siden alt er tynnere hos IKEA, får jeg den følelsen når jeg åpner og lukker skapene på utstillingene på Furuset, akkurat som jeg får av flatpakket HTH. 

Anbefaler uansett ts å gå innom noen av de dyrere å høre hva de tilbyr. De vennenne mine som har gjort det, ender som regel opp med et dyrere kjøkken :) 

Nei, det gjør jeg overhodet ikke, jeg kommer med mine erfaringer akkurat slik som deg. ;) 

Nei, det er helt vanlige priser det, er jo bare å se her selv. Jeg pusset ikke opp et stort kjøkken (10 stammer).  

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...