AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #1 Skrevet 25. januar 2016 Eller er det ikke lov? Anonymkode: 8f2c9...b30 1
EvaLena Skrevet 25. januar 2016 #2 Skrevet 25. januar 2016 Hvis naboen gir ut brukernavn og passord, så finner da ingen ut av det 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #3 Skrevet 25. januar 2016 1 minutt siden, EvaLena skrev: Hvis naboen gir ut brukernavn og passord, så finner da ingen ut av det Takk for svar! Vet du om det er lov til å gjøre det slik? Anonymkode: 8f2c9...b30
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #5 Skrevet 25. januar 2016 2 minutter siden, EvaLena skrev: Aner ikke. Mest sannsynlig ikke 😊 Ok., Takk for svar! Anonymkode: 8f2c9...b30
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #6 Skrevet 25. januar 2016 Det er ikke forbudt ved lov nei. Men det kan stå i avtalen man "signerer" på at dette abonnementet er personlig og ikke kan overdras av andre, for eksempel. Anonymkode: 2cfa2...d56 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #7 Skrevet 25. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke forbudt ved lov nei. Men det kan stå i avtalen man "signerer" på at dette abonnementet er personlig og ikke kan overdras av andre, for eksempel. Anonymkode: 2cfa2...d56 Ok. Takk for svar! Jeg tenker på å kjøpe tilgang hos en eller flere nettaviser, men det hadde jo vært greit å fått tilgang gratis via nabo dersom det var lov Anonymkode: 8f2c9...b30
Sofia123 Skrevet 25. januar 2016 #8 Skrevet 25. januar 2016 Med Aftenposten kan man i hvert fall dele ens digitale abonnement med ett medlem av husstanden. Vil tro å låne brukere bort ikke er lov nei. De er jo avhengig av inntekter. 1
rockybalboa Skrevet 25. januar 2016 #9 Skrevet 25. januar 2016 Eller hva med å betale selv, slik at avisene får inntekter og dermed kan opprettholde et tilbud.... Hvis mange nok er gratispassasjerer blir det dårlig med aviser etterhvert. Eller mye mer å betale for de som ønsker full tilgang. 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #10 Skrevet 25. januar 2016 15 minutter siden, Sofia123 skrev: Med Aftenposten kan man i hvert fall dele ens digitale abonnement med ett medlem av husstanden. Vil tro å låne brukere bort ikke er lov nei. De er jo avhengig av inntekter. 14 minutter siden, rockybalboa skrev: Eller hva med å betale selv, slik at avisene får inntekter og dermed kan opprettholde et tilbud.... Hvis mange nok er gratispassasjerer blir det dårlig med aviser etterhvert. Eller mye mer å betale for de som ønsker full tilgang. Takk for svar! Jeg er enig i at jeg bør kjøpe tilgang. Anonymkode: 8f2c9...b30
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #11 Skrevet 25. januar 2016 Har de bibliotekene som har pc-er med internett stående for bruk for publikum, kjøpt tilgang til disse artiklene som har tilgang kun for betalende lesere hos de største avisene? Anonymkode: 8f2c9...b30 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #12 Skrevet 25. januar 2016 Så hvis naboen abonnerer på VG+, så skal du ha rett i å bruke deres brukernavn og passord for å lese sakene gratis? Er det fair synes du? Uansett om du hadde betalt de noen hundrelapper, er det likevel riktig å gjøre? Hvis du synes avisene skriver så gode artikler at du vurderer å betale for å lese de, så synes jeg du skal gjøre det. God journalistikk koster penger, og uten penger blir det dårlig journalistikk. Jeg synes du skal kjøpe. Anonymkode: 97489...0d7 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #13 Skrevet 25. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så hvis naboen abonnerer på VG+, så skal du ha rett i å bruke deres brukernavn og passord for å lese sakene gratis? Er det fair synes du? Uansett om du hadde betalt de noen hundrelapper, er det likevel riktig å gjøre? Hvis du synes avisene skriver så gode artikler at du vurderer å betale for å lese de, så synes jeg du skal gjøre det. God journalistikk koster penger, og uten penger blir det dårlig journalistikk. Jeg synes du skal kjøpe. Anonymkode: 97489...0d7 Nei, jeg synes ikke det. Noen aviser har det slik at ved abbonement på papirutgaven, så får man gratis tilgang på de artiklene i nettavisen som krever innlogging og/ eller betaling. Mange abbonenter av avisenes papirutgaver bruker heller ikke internett. Jeg tenkte ikke på å betale nabo for å få lese. Jeg skaffer meg tilgang til +-artiklene ved å betale til nettavisene, når jeg får råd til det. Takk for ditt svar! Anonymkode: 8f2c9...b30 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #14 Skrevet 25. januar 2016 Hvorfor er det egentlig noe anderledes enn å låne bort papiravisen sin til naboen? Anonymkode: 982ff...7e8 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #15 Skrevet 25. januar 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det egentlig noe anderledes enn å låne bort papiravisen sin til naboen? Anonymkode: 982ff...7e8 Takk for innspill! Det hadde vært interessant med svar på dette, om noen kan svare Anonymkode: 8f2c9...b30 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå