Gå til innhold

Kvinner er dere "ærligst" med menn eller kvinner?

Summers

Anbefalte innlegg

Jeg er mann og synes jeg kan være ærligere om hva jeg mener om ting med menn enn kvinner. Det kan jo kanskje være fordi jeg oftere er enige med menn og deler oftere humor med menn enn kvinner. Med ærlig mener jeg ikke bare at man snakker sant, men kan si hva man mener og fortelle vitser man synes er morsomme.  Derfor lurer jeg på om kvinner føler noe av det samme. Synes dere det er lettest å si hva dere mener til menn, kvinner eller er det ingen trend?

Eksempel:

Var en tråd på singleforumet som kan illustrere det litt. En fyr forteller daten  på spøk at de to asiatiske leietakerne han har betaler leia med sex. Mange av jentene som svarer i tråden legger ganske mye i den ene spøken. "Det sier noe om kvinnesynet hans", "Han drømmer om å ha sex med jentene", osv Sånn synes jeg det ofte er med kvinner, de legger mye mer i hva som blir sagt enn menn.

Endret av Summers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns begge kjønn er like enkle å prate med. Det finnes kvinner og menn jeg kan diskutere alvorlige tema med, og det finnes kvinner og menn med så mye luft mellom øra at vi bare kan snakke om trivielle ting. Det har ikke med kjønn å gjøre. 

Jeg deler nok mer private ting med kvinner enn med menn derimot. Jeg er mor, og når jeg har blitt godt kjent med en venninne/dame i nabolaget/kollega kan det være vi snakker om barn/graviditet/fødsel f.eks om temaet skulle dukke opp. Det hadde jeg hatt høyere terskel for å snakke med en mann om. 

Anonymkode: 1757b...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like ærlige med begge kjønn, men opplever i stor grad at kvinner er jevnt over er mer politisk korrekte enn menn. For en person som vil dele ting som er "på kanten", er nok ofte menn en enklere gruppe å dele det med. Men, tror ikke kvinner er slik bare fordi de ikke vil støte noen eller skape reaksjoner, flere er ganske enkelt strengere når det kommer til hva de godtar og hva de finner morsomt. Menn derimot, er ofte ikke like strenge når det kommer til slike ting, men har et mer avslappet forhold til hva de deler osv. Kanskje fordi de ikke frykter baksnakking og sosial død på lik linje med kvinner. Jeg tror egentlig ikke at en kvinne i samtale med andre kvinner kunne snakket slik som mange menn snakker, uten at det hadde blitt sett rart på. Det er liksom slik at man kan godta at menn buser ut med litt ekstreme meninger, men som kvinne passer det seg ikke helt, og man blir mer obs på at man må snakke på en bestemt måte for å bli tatt seriøst. For å si det slik; det skal mer til å gi en gruppe med menn bakoversveis, enn en gruppe bestående av kun kvinner.      

Anonymkode: 2ce07...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er like ærlige med begge kjønn, men opplever i stor grad at kvinner er jevnt over er mer politisk korrekte enn menn. For en person som vil dele ting som er "på kanten", er nok ofte menn en enklere gruppe å dele det med. Men, tror ikke kvinner er slik bare fordi de ikke vil støte noen eller skape reaksjoner, flere er ganske enkelt strengere når det kommer til hva de godtar og hva de finner morsomt. Menn derimot, er ofte ikke like strenge når det kommer til slike ting, men har et mer avslappet forhold til hva de deler osv. Kanskje fordi de ikke frykter baksnakking og sosial død på lik linje med kvinner. Jeg tror egentlig ikke at en kvinne i samtale med andre kvinner kunne snakket slik som mange menn snakker, uten at det hadde blitt sett rart på. Det er liksom slik at man kan godta at menn buser ut med litt ekstreme meninger, men som kvinne passer det seg ikke helt, og man blir mer obs på at man må snakke på en bestemt måte for å bli tatt seriøst. For å si det slik; det skal mer til å gi en gruppe med menn bakoversveis, enn en gruppe bestående av kun kvinner.      

Dette er jeg enig i. Jeg opplever også at andre gjerne kommer med sterkere reaksjoner om en kvinne sier noe som er litt utenfor det politisk korrekte, eller om hun sier noe som er "grovt" eller ufint. De sterkere reaksjonene kan kanskje igjen føre til at kvinner generelt blir mer oppmerksomme på hva de sier? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pakker nok ting noe mer inn overfor kvinner enn menn. Men de fleste menn i mitt liv er enten der via familie eller så er det en mann jeg dater. Jeg har alltid vært mest tiltrukket av menn som er veldig lette å prate med, har bena på jorda og er rett frem og ærlige. Og da sier det seg selv at jeg faktisk kan være ærlige med dem. Det betyr ikke at menn flest er slik - menn kan være like defensive og lese mellom linjene som kvinner. Bare at jeg som kvinne har et spesifikt (mindre) utvalg menn i livet mitt. 

Av jentevenner føler jeg ofte at jeg må være forsiktig med hvordan jeg ordlegger meg. Jeg kan selvsagt prate med dem om flere ting generelt, men om det først er en konflikt har den jo ofte bakgrunn i misunnelse, konkurranse el.l. og slikt er alltid vanskelig å diskutere. Det er nok slik med kvinnerelasjoner at den enten er veldig sterke med bunnsolid tillit, eller så er de alltid på vaklende grunn. Mens mange relasjoner menn har med hverandre ofte ligger et sted imellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det overhodet ikke kjønnsrelatert.

Dersom jeg ikke er helt ærlig mot noen, så er gjerne årsaken den at jeg føler skam over det, at jeg ikke nødvendigvis synes de har noe med det og ønsker å dele det med dem, at jeg er redd for å såre dem, eller har sett eksempler på hvor raskt de blir fornærmet eller misforstår og derfor vil unngå at det skjer igjen.

Anonymkode: 14dba...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jeg enig i. Jeg opplever også at andre gjerne kommer med sterkere reaksjoner om en kvinne sier noe som er litt utenfor det politisk korrekte, eller om hun sier noe som er "grovt" eller ufint. De sterkere reaksjonene kan kanskje igjen føre til at kvinner generelt blir mer oppmerksomme på hva de sier? 

Kvinner har mindre spillerom, og er i større grad enn menn utsatt for fordømmelse og sosial kontroll når de uttaler seg ja.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del er det overhodet ikke kjønnsrelatert.

Dersom jeg ikke er helt ærlig mot noen, så er gjerne årsaken den at jeg føler skam over det, at jeg ikke nødvendigvis synes de har noe med det og ønsker å dele det med dem, at jeg er redd for å såre dem, eller har sett eksempler på hvor raskt de blir fornærmet eller misforstår og derfor vil unngå at det skjer igjen.

Også er det selvfølgelig relasjonsavhengig, noen kjenner jeg bedre, og har større tillit til og god kommunikasjon med enn andre. Dersom man tenker at personen kjenner en godt og viser evne og vilje til å forstå deg, så vil man ofte være mer åpen, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er like ærlig med alle. Kommer egentlig an på situasjonen! Er det noen jeg føler ikke kommer til å tåle å få kritikk f.eks. så sier jeg det på en annen måte som gjør at de kanskje ikke blir fornærmet. Liker uansett å være saklig og hyggelig, men på samme tid være ærlig. Har alltid vært sånn. 

Men hvis det er noe utrolig idiotisk det handler om, svarer jeg rett fra levra. Noen ganger kan man bare ikke holde det inni seg. :fnise:

Endret av lillekattepus
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er liksom slik at man kan godta at menn buser ut med litt ekstreme meninger, men som kvinne passer det seg ikke helt, og man blir mer obs på at man må snakke på en bestemt måte for å bli tatt seriøst. For å si det slik; det skal mer til å gi en gruppe med menn bakoversveis, enn en gruppe bestående av kun kvinner.      

Det kan jeg være med på, men synes kvinner er de verste til å dømme kvinner i det tilfellet så det støtter jo litt min tråd. 

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg velger å fortelle mine mørkeste og dypeste hemmeligheter så går jeg ut til menn.
Er også lettere å holde litt-på-kanten diskusjoner og snakke om komiske radikale meninger med gutter enn med jenter, i alle fall for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på personene, har flere venninner jeg kan prate med dype personlige ting om, som det ikke passer seg å prate med kompiser om. Men har funnet ut at politikk kan jeg bare prate med menn om, da mine venninner ofte tenker med hjertet i stedet for hodet. Humoren min er også veldig drøy, så sparer mine heftigste spøker til guttekompiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
19 timer siden, Summers skrev:

Jeg er mann og synes jeg kan være ærligere om hva jeg mener om ting med menn enn kvinner. Det kan jo kanskje være fordi jeg oftere er enige med menn og deler oftere humor med menn enn kvinner. Med ærlig mener jeg ikke bare at man snakker sant, men kan si hva man mener og fortelle vitser man synes er morsomme.  Derfor lurer jeg på om kvinner føler noe av det samme. Synes dere det er lettest å si hva dere mener til menn, kvinner eller er det ingen trend?

Eksempel:

Var en tråd på singleforumet som kan illustrere det litt. En fyr forteller daten  på spøk at de to asiatiske leietakerne han har betaler leia med sex. Mange av jentene som svarer i tråden legger ganske mye i den ene spøken. "Det sier noe om kvinnesynet hans", "Han drømmer om å ha sex med jentene", osv Sånn synes jeg det ofte er med kvinner, de legger mye mer i hva som blir sagt enn menn.

Nå ville jeg sar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del er jeg like ærlig eller uærlig mot begge kjønn. Ingen forskjell der gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart menn. Føler jeg prater bedre og kan slappe av mer sammen med menn. I bedriften er vi veldig få kvinner og det passer meg utmerket. 

Jeg er ganske direkte og sliter med å pakke inn budskap ovenfor kvinner. Det fører lett til misforståelser og at enkelte har følt at jeg er litt for rett frem. 

Anonymkode: 3c4fd...fdd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn. Andre kvinner er stort sett hysteriske, pripne eller alt for politisk korrekte til at jeg klarer å ha en lengre samtale med dem.

Anonymkode: 18bca...409

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...