AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Jeg har lappen men ikke bil. Noen ganger ber venner meg om å kjøre de til fest og jeg får låne bilen. Alle har selvfølgelig forsikring på bilen sin, men jeg lurer på om den dekker meg? Må man ha en spesiell type forsikring eller dekker alle forsikringer alle som kjører den enkelte bilen? Altså dekker forsikringen bilen eller følger den kun eieren? I tilfelle jeg skulle krasje i en elg eller noe. Anonymkode: 36c59...f97
Troll! Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Så lenge bilen er forsikret har det ikke noe å si hvem som kjører bilen, så fremt det ikke er satt alderssperre på forsikringen. Alderssperre: 23/24 år. Er du eldre, kan du se bort ifra dette.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 Om du er under 25 eller 23 (usikker på om det er forskjell og hva som er rett) så må bilforsikringen spesifikt dekke dette for at du skal være dekket. Det må du sjekke. Ellers skal forsikringen dekke deg også. I min forsikring har jeg huket av for "ingen førere under 25". Anonymkode: 1e887...f7b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lappen men ikke bil. Noen ganger ber venner meg om å kjøre de til fest og jeg får låne bilen. Alle har selvfølgelig forsikring på bilen sin, men jeg lurer på om den dekker meg? Må man ha en spesiell type forsikring eller dekker alle forsikringer alle som kjører den enkelte bilen? Altså dekker forsikringen bilen eller følger den kun eieren? I tilfelle jeg skulle krasje i en elg eller noe. Anonymkode: 36c59...f97 Hvor var du da teoridelen til førerkortet ble gjennomgått? Og hvordan har du fptt førerkort uten å kunne dette? Bilforsikring er nødvendig på bilen for at den skal kunne ferdes lovlig på veien. DU som sjåfør er ansvarlig for at bilen DU kjører er i forsvarlig stand og har nødvendig forsikring. Er ikke bilen i forsvarlig stand, eller mangler den i tillegg forsikring, så kan du bli økonomisk ansvarlig for skader du påfører andre uansett sum. Noe som kan beløpe seg til mange millioner kroner og gjøre deg til gjeldsslave for resten av livet. Anonymkode: 6beb2...dfd 1
Faria Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 Er nesten sant som de andre sier. Det eneste som skjer om en fører under 25 kjører en bil med forsikring med ingen førere under 25, er høyere egenandel om noe skjer. Bilforsikring er ikke personlig. 1
ajarRun Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lappen men ikke bil. Noen ganger ber venner meg om å kjøre de til fest og jeg får låne bilen. Alle har selvfølgelig forsikring på bilen sin, men jeg lurer på om den dekker meg? Må man ha en spesiell type forsikring eller dekker alle forsikringer alle som kjører den enkelte bilen? Altså dekker forsikringen bilen eller følger den kun eieren? I tilfelle jeg skulle krasje i en elg eller noe. Anonymkode: 36c59...f97 Dersom de kun har ansvarsforsikring må du dekke kostnadene til ny bil dersom du treffer en elg. Du må spørre dem om de har kasko, og hva egenandelen på denne er. Hvis du treffer en elg må du betale egenandelen. Ansvarsforsikring dekker kun tredjeparts eiendom, det vil si at hvis du krasjer din venns bil i et hus eller en annen bil betaler forsikringsselskapet for huset eller den andre personen sin bil.
geir27 Skrevet 25. januar 2016 #7 Skrevet 25. januar 2016 Jeg har synes forsikring i seg selv er veldig komplisert. Fant denne siden på nettet, http://byttsmart.no/om her kan du sende de en mail om du lurer på noe angående forsikring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå