AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Jeg har en bror for som fremdeles er 11 år. Han er irriterende glad i mat. Han må tvinges til fysisk aktivitet hver dag, selv vil han helst sitte inne og se tv eller spille. Det eneste som får han til å reise seg er lukten av mat. Selv har heg veldig høy forbrenning, er aktiv av egen vilje fordi heg er rastløs og spiser ganske mye. For en stund siden ville jeg lage en lasagne med grønnsaker, i tillegg ville jeg bruke spinatplater istedenfor vanlig hvete. Så sa mamma at vi burde lage en del med kjøtt og vanlig hvete, for dette vil ikke "Anders" like. Jeg tenktebi mitt stille sinn at er Anders sulten nok spiser han, ellers får han klare seg med det andre vi har. Anders er motsetningen av meg, og legger på seg av ingenting. Han er ikke av de som kan skeie ut. Saken her er; er jeg nazi/urimelig fordi heg tenker at dersom han ikke vil ha maten jeg lager (med litt mer næringsrike ingredienser) så får han klare seg med brødskiver, nudler eller hva annet vi har. Eller er mamma rettferdig/eller for snill som vil lage det litt mer usunt fordi han skal like det? Anonymkode: 53dbd...dc8
Roseh Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Kanskje det var moren din som egentlig ville ha mye kjøtt og pasta i lasagnen, hehe. Vet om mange foreldre som gir etter for barna, da de synes så fryyktelig synd på de om de går sulten. Så da får de noe usunt før de engang har sultet i 5 minutter. Dessverre ikke noe særlig du kan gjøre med den saken. 1
Gjest Nanne70 Skrevet 25. januar 2016 #3 Skrevet 25. januar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en bror for som fremdeles er 11 år. Han er irriterende glad i mat. Han må tvinges til fysisk aktivitet hver dag, selv vil han helst sitte inne og se tv eller spille. Det eneste som får han til å reise seg er lukten av mat. Selv har heg veldig høy forbrenning, er aktiv av egen vilje fordi heg er rastløs og spiser ganske mye. For en stund siden ville jeg lage en lasagne med grønnsaker, i tillegg ville jeg bruke spinatplater istedenfor vanlig hvete. Så sa mamma at vi burde lage en del med kjøtt og vanlig hvete, for dette vil ikke "Anders" like. Jeg tenktebi mitt stille sinn at er Anders sulten nok spiser han, ellers får han klare seg med det andre vi har. Anders er motsetningen av meg, og legger på seg av ingenting. Han er ikke av de som kan skeie ut. Saken her er; er jeg nazi/urimelig fordi heg tenker at dersom han ikke vil ha maten jeg lager (med litt mer næringsrike ingredienser) så får han klare seg med brødskiver, nudler eller hva annet vi har. Eller er mamma rettferdig/eller for snill som vil lage det litt mer usunt fordi han skal like det? Anonymkode: 53dbd...dc8 Brødskiver og nudler er jo ikke noe bedre enn "vanlig" lasagne.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #4 Skrevet 25. januar 2016 Jeg tenker at dersom du er bekymret for din brors aktivitetsnivå og kosthold, er dette noe du må ta opp med din mor, som igjen kan ta det opp med lege, eller annet kvalifisert helsepersonell hvis hun finner det nødvendig. Ellers er jeg enig med deg i at han bør kunne spise det som blir servert, og vil han ikke spise det som er laget, får han heller spise noe annet. Samtidig prøver jeg så godt jeg kan å lage noe alle kan/vil spise, det er ofte bare små tilpasninger som skal til. Anonymkode: 3de62...5e0 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #5 Skrevet 25. januar 2016 Jeg lurer forresten på hvilken proteinkilde du bruker når du har grønnsakslasagne. Anonymkode: 3de62...5e0 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #6 Skrevet 27. januar 2016 Den 1/24/2016 at 23.00, AnonymBruker skrev: Jeg har en bror for som fremdeles er 11 år. Han er irriterende glad i mat. Han må tvinges til fysisk aktivitet hver dag, selv vil han helst sitte inne og se tv eller spille. Det eneste som får han til å reise seg er lukten av mat. Selv har heg veldig høy forbrenning, er aktiv av egen vilje fordi heg er rastløs og spiser ganske mye. For en stund siden ville jeg lage en lasagne med grønnsaker, i tillegg ville jeg bruke spinatplater istedenfor vanlig hvete. Så sa mamma at vi burde lage en del med kjøtt og vanlig hvete, for dette vil ikke "Anders" like. Jeg tenktebi mitt stille sinn at er Anders sulten nok spiser han, ellers får han klare seg med det andre vi har. Anders er motsetningen av meg, og legger på seg av ingenting. Han er ikke av de som kan skeie ut. Saken her er; er jeg nazi/urimelig fordi heg tenker at dersom han ikke vil ha maten jeg lager (med litt mer næringsrike ingredienser) så får han klare seg med brødskiver, nudler eller hva annet vi har. Eller er mamma rettferdig/eller for snill som vil lage det litt mer usunt fordi han skal like det? Anonymkode: 53dbd...dc8 Syns moren din er urimelig her! Anonymkode: 81ee7...ba0
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #7 Skrevet 27. januar 2016 Om han aldri må smake på ny mat, men alltid skal degges med i matveien gjør moren deres han en stor bjørnetjeneste. Men kanskje hun dytter han litt foran seg for selv å spise mer usunt? Det høres jo som om han også er en potensielt medlem av Vektklubb om noen år dersom det fortsetter med inaktivitet og usunn mat. Evt klar kandidat for "Hellstrøm Rydder Opp Hjemme" etterhvert..., Anonymkode: f7b76...614
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå