Gå til innhold

Jeg overanalyserer alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som overskriften sier.. jeg overanalyserer alt og det begynner å bli slitsomt. Har et ganske nytt avstandsforhold med en fyr og siden vi ikke kan treffes jevnlig så prøver jeg å ha så mye kontakt med han som mulig på diverse sosiale medier og sms. Problemet er at han er så opp og ned.. en dag kan vi tekste kjempemye og alt er perfekt, men så kommer det plutselig en dag hvor han ikke virker så veldig pratsom og da blir jeg usikker med en gang og tenker umiddelbart det verste som at han sikkert er lei meg eller har funnet en annen.

Kan forresten også nevne at selv om jeg sier jeg prøver å ha så mye kontakt med han som mulig så føler jeg meg ikke masete. Dersom jeg sender han en melding eller en snap og han ikke svarer så lar jeg det gå. Men det er nettopp da kværna oppe i huet begynner å gå. "Hvorfor svarer han ikke?" "Skrev jeg noe feil?" "Ignorerer han meg?" osv. Jeg kan seriøst sitte å tenke sånn i timesvis og bare føle meg dritt.

Dere trenger ikke si at jeg har et problem for det vet jeg at jeg har, men dersom det er noen som har slitt med det samme så vil jeg gjerne høre tips til hvordan dere taklet dette. Jeg ser jo selv at jeg bare skaper problemer for meg selv ved å holde på sånn, men jeg greier allikevel ikke å slutte :(

Anonymkode: f25a8...a77

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet hvordan du har det og er helt på samme måte med meg. Jeg takler det ved å bli bevisst på tankene og tenke de bort. Velge å tenke på noe annet. Puste med magen. 

Det er ikke alltid det hjelper, men som regel gjør det det. Og så føler jeg etter om det er en magefølelse eller frykt, og hvis jeg skjønner at jeg ikke har noe å være redd for så puster jeg frykten bort. 

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt å overanalysere litt i en tidlig fase der man er litt betatt ;).

Men bruker han litt tid, eller svarer han ikke i det hele tatt?

Anonymkode: 8dafb...228

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt å overanalysere litt i en tidlig fase der man er litt betatt ;).

Men bruker han litt tid, eller svarer han ikke i det hele tatt?

Anonymkode: 8dafb...228

Han svarer alltid når jeg først sender en, men hvis jeg litt ut i samtalen sender noe som ikke nødvendigvis krever et svar så kan det hende at ikke svarer. Hvor lang tid han bruker er litt forskjellig, men det kan jeg forstå. Han har jo et liv og sitter ikke med mobilen klar i hånda 24/7 for meg liksom :P

Anonymkode: f25a8...a77

Skrevet

Har det likt som deg ts, og det er så sliiiiiiitsomt 😳 Alt er supert, vi snakker i telefonen, koselig stemning og masse følelser, så kommer en dag med litt mindre kontakt og jeg går RETT i katastrofemodus: han er lei, synes jeg er teit/stygg/feil.... Og jeg er voksen... Sier ikke noe til han om hva jeg tenker, bare prøver å fokusere på noe annet 😏 

Det verste er at jeg tenker: NÅ er dette fine eventyret over.... Betyr vel bare at jeg bryr meg litt for mye 😁

Anonymkode: 7172f...e48

Skrevet

Jeg har det også på samme måte som deg, TS.
Det er ikke enkelt :unsure:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...