AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Føler du deg trygg ute alene? Føler du deg mindre trygg enn før? Tar du noen forholdsregler når du er ute for å øke din følelse av trygghet? Jeg skulle ønske jeg ikke tenkte i slike baner, men jeg er en av dem som blir veldig nervøs av disse endringene i verdensbildet. At traumatiserte mennesker med dårlig kvinnesyn strømmer inn i landet er noe som gjør meg direkte utrygg. Jeg personlig har begynt å ta bilen oftere, prøver å gå bakerst på gaten hvis det bare er meg og én mann som går der (vil ikke ha noen bak meg), har mobilen klar/snakker i telefonen, og unngår å bruke sko som vil gjøre det vanskeligere å løpe i raskt tempo. Skulle ønske jeg ikke tenkte sånn og klarte å ikke stresse så mye med frykt for overfallsvoldtekt og lignende, men jeg er nok dessverre mer nervøs enn før og skulle ønske jeg klarte å la være.. Noen andre? Anonymkode: 279b7...e58 2
Silfen Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Aldri følt meg annet enn trygg. Vært dritings i mørke gater i millionby i min ungdom og aldri følt meg annet enn trygg da heller. 1
annebanane Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 3 minutter siden, Silfen skrev: Aldri følt meg annet enn trygg. Vært dritings i mørke gater i millionby i min ungdom og aldri følt meg annet enn trygg da heller. Samme.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 Jeg føler meg trygg på egne vegne, men er litt mer urolig for mine barn og deres venner, selv om de tar sine forholdsregler når de er ute. (Både gutter og jenter tidlig i 20-årene) Utryggheten kommer av en del uheldige episoder i lokalmiljøet de senere årene. På grunn av dette hender ofte at vi henter dem, og kjører dem hjem fra senvakt, fest, eller lignende når de er alene. Anonymkode: ab5fb...e39
Teriyaki Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 Føler meg stort sett trygg. Men hadde sikkert blitt nervøs dersom jeg gikk i en mørk og lang gate alene, eller med en mann gående bak meg. Men det har jeg ikke for vane å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #6 Skrevet 14. februar 2016 Aldri vært redd for å gå alene i mørket. Anonymkode: e57a0...475
Gjest Blomsterert Skrevet 14. februar 2016 #7 Skrevet 14. februar 2016 Den Sunday, January 24, 2016 at 21.49, AnonymBruker skrev: Føler du deg trygg ute alene? Føler du deg mindre trygg enn før? Tar du noen forholdsregler når du er ute for å øke din følelse av trygghet? Jeg skulle ønske jeg ikke tenkte i slike baner, men jeg er en av dem som blir veldig nervøs av disse endringene i verdensbildet. At traumatiserte mennesker med dårlig kvinnesyn strømmer inn i landet er noe som gjør meg direkte utrygg. Jeg personlig har begynt å ta bilen oftere, prøver å gå bakerst på gaten hvis det bare er meg og én mann som går der (vil ikke ha noen bak meg), har mobilen klar/snakker i telefonen, og unngår å bruke sko som vil gjøre det vanskeligere å løpe i raskt tempo. Skulle ønske jeg ikke tenkte sånn og klarte å ikke stresse så mye med frykt for overfallsvoldtekt og lignende, men jeg er nok dessverre mer nervøs enn før og skulle ønske jeg klarte å la være.. Noen andre? Anonymkode: 279b7...e58 Føler meg ikke trygg ute etter 22 om kveldene nei. Men det har ingenting med utlendinger å gjøre. Jeg har sett og opplevd mange hvite nordmenn som opptrer truende,mens kun et par tilfeller av mørkhudede. Jeg går langs veier hvor det er bebyggelse. Både i større og mindre byer. Jeg går sjelden alene. Jeg kan bli irritert på meg selv pga dette,men så har jeg vørt vitne til ting,jeg har fått meg noen uhyggelige overraskelser når jeg treffer andre. For å si det sånn,så er jeg veldig glad jeg ikke møtte en av disse alene på en mørk ubebodd vei. Jeg vet det fins utilregnelige mennesker. Sånn er det bare,og da har jeg det i bakhodet.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #8 Skrevet 14. februar 2016 Føler meg vel aldri helt trygg når jeg går alene i mørket, men føler meg ikke noe mindre trygg nå enn for ti år siden. Anonymkode: 8d6cf...a1a
nordlending Skrevet 14. februar 2016 #9 Skrevet 14. februar 2016 Føler meg trygg, i allefall generelt sett. Har vært i situasjoner hvor jeg plutselig fikk en dårlig følelse, men... Jobben har for så vidt gjort at jeg ofte "merker" når det kan være noe. Når det er sagtså hadde jeg kanskje ikke gått igjennom en skummel gate alene.
Cambria Skrevet 14. februar 2016 #10 Skrevet 14. februar 2016 Jeg føler meg ikke mindre trygg ute i mørket alene nå, enn jeg gjorde før. Men for egen del kommer dette av at jeg er mørkeredd. Den redselen har verken blitt større eller mindre etter det kom flere flyktninger inn i landet.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #11 Skrevet 14. februar 2016 Aldri følt meg helt trygg, nei, det syns jeg er naivt med mindre man er en veldig sterk kvinne som kan forsvare seg. Helt siden jeg har vært tenåring har jeg vært påpasselig med å ikke bestille taxi alene, ikke gå alene på steder med få personer osv. Men det har ingenting med det nye verdensbilde å gjøre, det er bare en viten om at det eksisterer onde mennesker der ute. Jeg er også skeptisk til bekjente og besøker ikke hvem som helst alene. Jeg tar alltid forhåndsregler hvor enn jeg går og hva enn jeg gjør Anonymkode: 2fa9a...f35
Fiberhusk Skrevet 14. februar 2016 #12 Skrevet 14. februar 2016 27 minutter siden, Blomsterert skrev: Føler meg ikke trygg ute etter 22 om kveldene nei. Men det har ingenting med utlendinger å gjøre. Jeg har sett og opplevd mange hvite nordmenn som opptrer truende,mens kun et par tilfeller av mørkhudede. Jeg går langs veier hvor det er bebyggelse. Både i større og mindre byer. Jeg går sjelden alene. Jeg kan bli irritert på meg selv pga dette,men så har jeg vørt vitne til ting,jeg har fått meg noen uhyggelige overraskelser når jeg treffer andre. For å si det sånn,så er jeg veldig glad jeg ikke møtte en av disse alene på en mørk ubebodd vei. Jeg vet det fins utilregnelige mennesker. Sånn er det bare,og da har jeg det i bakhodet. Signerer dette. Har egentlig aldri følt meg "trygg". Har opplevd å bli forfulgt hele veien hjem fra toget (15 min. tur) og en annen gang, et helt annet sted, ble jeg forfulgt fra A til B og tilbake av to menn. Det var helt klart ikke folk som bare skulle gå samme vei, for jeg tok omveier og gjorde knep for å se om det var tilfeldig eller ikke. Det var helt tydelig ikke tilfeldig... Fant etterpå ut at i sistnevnte område hadde det vert flere overfallsvoldtekter i dette tidsrommet. Tilfeldig? Tviler.. Men føler meg ikke paranoid eller noe slikt, er bare veldig våken på folk og situasjoner rundt meg.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #13 Skrevet 14. februar 2016 Er fortsatt mørkredd, så ville vært mye mer redd for å gå alene i skogen om natta enn på Grønland i Oslo. Altså, nei, aldri redd. Har ikke opplevd skumle menn som følger etter meg på natta. Kan kanskje ha noe å si at jeg er 180 og ganske stor også? Anonymkode: 62756...e86
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #14 Skrevet 14. februar 2016 Føler meg trygg overfor fremmede. Blir lett mannevond dersom behovet melder seg. Er verre med de som overrasker i nære relasjoner - blir mere perpleks da... Anonymkode: 3bf26...a81
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #15 Skrevet 14. februar 2016 Føler meg trygg idag, men hvis det blir asylmottak i nabolaget så gjør jeg ikke det. Da blir det ingen flere joggeturer i skogen på meg, og ungene får ikke gå ute alene slik de får nå. Dessverre tror jeg at det blir asylmottak her... Anonymkode: c6059...128
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå