AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Vet ikke hvilket forum dette passer på, så jeg tar det her. Men jeg er den eldste av oss, han er 20. Han har en enorm interesse for data. Ikke noe galt i det, men han har noen unormale sider jeg ikke helt klarer å sette pris på. For det første, han finnes ikke engasjert i politikk og ting som skjer i verden, med mindre det er krig, men da er det mer underholdning. Han bekymrer seg heller ikke/tar ikke ansvar for å få seg jobb og inntekt. Han har levd på stipend, men det kan han ikke lenger fordi han er ferdig på vdg. Jeg kan ikke skrive hver detalj mi tilfelle noen kan kjenne igjen her. Han har noen enormt barnslige måter å si ting på også. Sånne helt merkelige ting, f.eks "se for deg en kriger treffe en mus" og le noe veldig. Han liker å være alene, selv om han har noen få venner. Han bryr seg ikke om kosthold og kan finne på og spise en pizza midt på natta. Han kan legge seg etter jobb for å sove, stå opp igjen på natta osv. I tillegg til å sove i klærne sine uten å dusje på et par dager. Han er ikke deprimert, han bare virker til å gi så faen i ting. Det eneste som står i hodet hans er data og pc spill. Jeg tenker bare på, det kommer en dag der han må klare å ta ansvar for seg fult ut, uten at mamma og heg skal måtte si hva han burde gjøre. Anonymkode: 232fc...43c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvilket forum dette passer på, så jeg tar det her. Men jeg er den eldste av oss, han er 20. Han har en enorm interesse for data. Ikke noe galt i det, men han har noen unormale sider jeg ikke helt klarer å sette pris på. For det første, han finnes ikke engasjert i politikk og ting som skjer i verden, med mindre det er krig, men da er det mer underholdning. Han bekymrer seg heller ikke/tar ikke ansvar for å få seg jobb og inntekt. Han har levd på stipend, men det kan han ikke lenger fordi han er ferdig på vdg. Jeg kan ikke skrive hver detalj mi tilfelle noen kan kjenne igjen her. Han har noen enormt barnslige måter å si ting på også. Sånne helt merkelige ting, f.eks "se for deg en kriger treffe en mus" og le noe veldig. Han liker å være alene, selv om han har noen få venner. Han bryr seg ikke om kosthold og kan finne på og spise en pizza midt på natta. Han kan legge seg etter jobb for å sove, stå opp igjen på natta osv. I tillegg til å sove i klærne sine uten å dusje på et par dager. Han er ikke deprimert, han bare virker til å gi så faen i ting. Det eneste som står i hodet hans er data og pc spill. Jeg tenker bare på, det kommer en dag der han må klare å ta ansvar for seg fult ut, uten at mamma og heg skal måtte si hva han burde gjøre. Anonymkode: 232fc...43c *sette ord på. Ikke pris. Anonymkode: 232fc...43c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 Skulle ønske jeg kunne gitt faen Anonymkode: 42bbf...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 Tiltaksløs og umoden tenker jeg. Anonymkode: 31eab...b4c 1
Gjest Fox Mulder Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har noen enormt barnslige måter å si ting på også. Sånne helt merkelige ting, f.eks "se for deg en kriger treffe en mus" og le noe veldig. Anonymkode: 232fc...43c Aspegers? Bare tipper helt ut av det blå her riktignok.
Maleficenta Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 Du sier først han ikke tar ansvar for å finne jobb. Men under der høres det jo ut som han har jobb 1
Maleficenta Skrevet 24. januar 2016 #7 Skrevet 24. januar 2016 8 minutter siden, Fox Mulder skrev: Aspegers? Bare tipper helt ut av det blå her riktignok. Må det alltid være en diagnose på alt? 3
Gjest Fox Mulder Skrevet 24. januar 2016 #8 Skrevet 24. januar 2016 (endret) 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Må det alltid være en diagnose på alt? Nei, men har en venn som har aspergers. Han sier også slike tulleting. Endret 24. januar 2016 av Fox Mulder
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #9 Skrevet 24. januar 2016 Minner både om en kompis av meg som har aspergers og min bror som bare er ung og lat Anonymkode: e3310...6af 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #10 Skrevet 24. januar 2016 28 minutter siden, Maleficenta skrev: Du sier først han ikke tar ansvar for å finne jobb. Men under der høres det jo ut som han har jobb Utplassering....NAV. Anonymkode: 232fc...43c
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #11 Skrevet 24. januar 2016 28 minutter siden, Maleficenta skrev: Må det alltid være en diagnose på alt? Irriterer meg over det samme. På samme tid er det nesten nødvendig å ha diagnoser, fordi enkelte skiller seg så ut. De med diagnose er ikke nødvendigvis syke, de har bare vært litt uheldige og blitt født inn i feil tid eller samfunn. Om noen år er kanskje de med AS vanlige, fordi dataen gjør folk mindre og mindre sosiale. Anonymkode: 232fc...43c 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #12 Skrevet 25. januar 2016 AKKURAT slik er broren min også, bortsett fra at han ikke sier rare ting, og han har ikke jobb. Får penger av mamma og pappa, bruker de opp på tull, stryker på skolen, spiller data hele natta, fester og er med forskjellige jenter. Grandis hver dag... Jeg som storesøster har gitt opp å prøve å hjelpe han 😩 Og mamma og pappa sier jeg ikke har noe med det å gjøre. Så fortsetter de å gi han penger og gi faen...:( Anonymkode: 402ab...827 1
Maleficenta Skrevet 25. januar 2016 #13 Skrevet 25. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: AKKURAT slik er broren min også, bortsett fra at han ikke sier rare ting, og han har ikke jobb. Får penger av mamma og pappa, bruker de opp på tull, stryker på skolen, spiller data hele natta, fester og er med forskjellige jenter. Grandis hver dag... Jeg som storesøster har gitt opp å prøve å hjelpe han 😩 Og mamma og pappa sier jeg ikke har noe med det å gjøre. Så fortsetter de å gi han penger og gi faen...:( Anonymkode: 402ab...827 Merkelig hvordan de oppdro dere så ulikt...
Maleficenta Skrevet 25. januar 2016 #14 Skrevet 25. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Utplassering....NAV. Anonymkode: 232fc...43c Han gjør iallefall noe...
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #15 Skrevet 25. januar 2016 Utrolig vanskelig å skrive et svar på dette. Å oppføre seg slik når man er 20 er ikke helt normalt. Få litt skikk på ham, slik jeg tolker det er han veldig umoden for alderen. Jeg kjenner flere som er 20 år som studerer og de er mange nivå over broren din slik jeg ser det. Anonymkode: 21647...bce
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #16 Skrevet 25. januar 2016 Synes han høres ganske normal ut jeg. Er da massevis av unggutter som spiller dataspill, har snudd døgnet, er late og har rar humor. Anonymkode: f1bd0...4bd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå