Gå til innhold

Har ikke ført regnskap i min lille organisasjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde i grunn veldig liten lyst til å skrive her ang dette tema, da jeg vet at det er nok mange som kommer med litt kjeft og lite fine uttalelser. Men jeg prøver da i allefall.

Saken er at jeg har startet en lite frivillig interesse organisasjon for ca 2 år siden. Da jeg begynte denne organisasjonen hadde jeg lite økonomisk støte og la mye ut av egen lomme. Jeg brant så utrolig mye for det arbeidet jeg startet at jeg brukte mer enn gjerne penger på dette. Jeg la så mye ut av egen lomme at jeg nesten mistet min bolig. Det gikk ganske kraftig ut over min personlige økonomi. 

Når støttet begynte å komme betalte jeg litt tilbake til meg selv. Men siden dette var nytt, var jeg ikke veldig flink til å ta vare på alle kvitteringene. Mye ble desuten betalt kontant og kan ikke bevises på kontotrekken.

For å gjøre en historie kort her; Jeg vil gjerne sende alt av konto utskrifter og kvitteringene som jeg har til en regnskapsfører. Men hva om jeg har gjort noe kriminelt økonomisk. Foreningen er liten og omsettingen også liten. I løpet av de siste 2 årene så har vi ett budsjett som ikke overskrider 30 000. Men hva om jeg eks ikke har kvitteringer for alle utgiftene også ses det at det har blitt overført penger til egen konto uten at jeg kan dokumentere for hva pengene har gått til. 

Kommer jeg i fengsel? Går det ann at jeg evt betaler inn på foreningens konto det som jeg ikke har kvitteringer for? Og har noen tips ang regnskapsførere som driver med regnskap for frivillige organisasjoner.

Anonymkode: f90e1...30a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Du kommer til å få problemer når du mangler kvitteringer og skal rapportere tilbake til de som har gitt støtte.
2. Fordelingsutvalgets økonomihåndbok er en enkel og grei innføring i hvordan ha orden i foreningsøkonomi.
3. Det finnes flere regnskapsbyråer som spesialiserer seg på foreninger. Jeg har god erfaring med knif regnskap.

Anonymkode: 09935...0bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...