Dawn Skrevet 12. oktober 2004 #21 Skrevet 12. oktober 2004 Syns ikke du skal fokusere for mye på at det er til tvillinger' date=' men heller på å finne to fine jentenavn.[/quote']
mari Skrevet 12. oktober 2004 #22 Skrevet 12. oktober 2004 Ingen som har foreslått Siri og Line..? Jeg trodde "alle" tvillingjenter het det, jeg. Jeg kjenner hvertfall tre tvillingpar som heter det! Siri og Line Tonje og Therese Stine og Martine Jeg har aldri hørt disse navnene på tvillinger, men moren og søsteren min heter det, så det er vel ett eller annet som gjør at de passer pent sammen... De to fineste jente navnene jeg vet om må bli Anne og Nora, og syns jo de passer til tvillinger også!
Gjest Ikke innlogget: Fru Blå Skrevet 12. oktober 2004 #23 Skrevet 12. oktober 2004 Jeg liker navnene Marielle og Isabel el. Isabella.
Gjest gjest1 Skrevet 12. oktober 2004 #24 Skrevet 12. oktober 2004 Maia og Kaia Ille nok at foreldre kler opp tvillinger i samme drakt om de stakkars barna ikke skal ha nesten identiske navn. Gi nå dem en sjans til å utvikle to identiteter og ikke bare en tvilling-identitet.
Gjest Tex Skrevet 13. oktober 2004 #25 Skrevet 13. oktober 2004 Enig, husk at tvillinger må behandles som to individer, og ikke bare som en enhet... Jeg kjenner to gutter som er tvillinger, far er norsk og mor er fra Cuba. Den ene har et urnorsk navn, den andre et typisk Cubansk navn. Stilig, og umulig å ta feil..... Jeg drømte forresten at jeg fikk tvillinger natt til i går...... *har litt lyst på baby* :oops: Kjenner en søskentrio, alle jenter: Anine, Andrea og Andrine..... Ikke særlig oppfinnsomt..... Hva med for eksempel Sissel og Sonja? Sigrid og Susanne? Linn og Lotte? Litt likt og veldig ulikt..... Det er viktig tror jeg at du kan rope på dem og at de vet med en gang hvem av dem du roper på..... Det ordner du enkelt ved å ha ulike vokaler i navnene Lykke til, heldiggris.....
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #27 Skrevet 13. oktober 2004 Jeg kjenner to gutter som er tvillinger' date=' far er norsk og mor er fra Cuba. Den ene har et urnorsk navn, den andre et typisk Cubansk navn. Stilig, og umulig å ta feil..... [/quote'] Kom til å tenke på et annet tvillingpar jeg vet om. Gutter de også. De har også svært ulike fornavn, men det stopper ikke der. Den ene har etternavnet til mor, den andre etternavnet til far. Det er å dra det litt langt, spør du meg, men folk får gjøre sine egne valg. -I hvert fall så lenge de er valga sine bevisst.
diddi Skrevet 13. oktober 2004 #28 Skrevet 13. oktober 2004 Maren og Thale Marte og Thea Ragna og Bodil Heidi og Lena Trine og Hanna Siv og Ine (Oi oi, det var faktisk litt kreativt til å være meg!) Fride og Milla (Jeg slår til igjen!) Eller hva med: Britt og Karin? Kerstin og Synnøve Grete og Frøydis
Rakel Skrevet 13. oktober 2004 #29 Skrevet 13. oktober 2004 Noen av de flotteste menneskene jeg har kjent var tvillinger. (De er døde nå) De het Emma og Elise
Philosophia Skrevet 13. oktober 2004 #30 Skrevet 13. oktober 2004 Jeg synes også det er viktig at tvillinger ikke har helt like navn. Kaia og Maia blir for dumt synes jeg.
søndagsengel? Skrevet 13. oktober 2004 #31 Skrevet 13. oktober 2004 Jeg synes disse jentenavnene er fine (plukk og mix selv ): Amalie, Alma, Anja, Cornelia, Eline, Ella, Erika, Lea, Mina, Mathea, Oda, Rikke, Sara, Selma, Sanna, Tyra, Una, Vilma Når jeg får barn vil jeg finne navn som ikke alle andre har! :-)
Annie Skrevet 13. oktober 2004 #32 Skrevet 13. oktober 2004 Amalie' date=' Alma, Anja, Cornelia, Eline, Ella, Erika, Lea, Mina, Mathea, Oda, Rikke, Sara, Selma, Sanna, Tyra, Una, Vilma[/quote'] Her var det mange som slutta på a..
Gjest Sukkerert Skrevet 13. oktober 2004 #33 Skrevet 13. oktober 2004 Kanskje fordi de fleste jentenavn slutter på a eller e..
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #34 Skrevet 13. oktober 2004 Kathrine og Margrethe Ida og Sofie Elisabeth og Therese Aurora og Emilie Silje og Kristine Anna og Rikke
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #35 Skrevet 13. oktober 2004 Som andre her har skrevet, handler det jo ikke om å finne tvilling-navn, men om å finne to fine jentenavn. Og da er det jo veldig mange å velge mellom. Hva med: Ulrikke og Anniken Henriette og Katinka Oda og Lea Marie og Linnea Sofie og Linnea Lotte og Sofie Lotte og Guro Ylva og Guro Hva slags navn liker du da? Lykke til med svangerskapet og navnevalg!
kitty Skrevet 14. oktober 2004 #36 Skrevet 14. oktober 2004 Gratulerer med de ventenden tvillingene. Har en svakhet for S`navn: Silje, Siren, Synnøve, Siv Liker også: Maria, Emma, Tea, Monica. Hva med en kombinasjon: Siv og Monica eller Silje og Maria?
Annie Skrevet 14. oktober 2004 #37 Skrevet 14. oktober 2004 Siv og Monica eller Silje og Maria? Så rart, men jeg kjenner ei som heter Siv Monica og datteren min heter Silje og har en halvsøster som heter Maria. :-)
Gjest gjest vanligvis kitty Skrevet 14. oktober 2004 #38 Skrevet 14. oktober 2004 Så rart, men jeg kjenner ei som heter Siv Monica og datteren min heter Silje og har en halvsøster som heter Maria. :-) Ja, det var jo litt pussig :o , men det er mange tilfeldigheter rundt om i verden. Navnene er jo forsåvidt ganske mye brukt (tror jeg). Syns du navnene fungerer godt på de du kjenner da?
Annie Skrevet 14. oktober 2004 #39 Skrevet 14. oktober 2004 Siv Monica blir kaldt Siv av venner og mannen sin, mens Monica av foreldre og søsken. Silje og Maria har jeg aldri kjent som noe annet..
kkristin Skrevet 14. oktober 2004 #40 Skrevet 14. oktober 2004 Hulda og Vår Sigrid og Agnes Elle og Lova
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå