Gå til innhold

skadet og har begynt å spise så mye!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en skade i kneet som medfører at jeg ikke kan løpe eller sykle. Jeg har pleid å trene 6 ganger i uken tidligere, mellom 50-70km løping per uke, en styrkeøkt og en spinningsøkt. Jeg har vært opptatt av kropp,vekt og kosthold, men er ikke fanatisk heller. Spiser sjokolade og kaker etc, men er lettere for meg å unne meg dette fordi jeg er såpass aktiv og kan spise mer kalorier fordi jeg er aktiv. Etter at jeg fikk denne skaden, som tar langt tid å trene opp igjen (går til fysio) så har jeg mistet kontroll over mat. Jeg får en enorm indre uro når jeg ikke trener, og jeg spiser for å døyve denne uroen. Jeg er sulten hele tiden og spiser mer enn jeg har gjort tidligere. Sier til meg selv at idag skal jeg ikke spise for mye,men så skjærer det seg. Jeg spiser vanlige måltidet,men blir ikke "mett". Til frokost idag spiste jeg to grove brødskiver med røkelaks og eggerøre,ett glass biola og en smoothie, men etter dette var suget så stort etter sjokolade at jeg gikk og kjøpte smågodt sjokolade. Da hjalp det men fikk jo seff dårlig samvittighet etterpå. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Er redd for å bli tjukk. Har en BMI på ca 19, så er virkelig ingen krise enda men har gått opp 2kilo på to uker nå!  Var hos legen forrige uke og da nevnte jeg det, men da mente han bare at det ikke var så farlig. At jeg liksom ikke tok noe skade av det,men det er jo trenden som er farlig! Og vær så snill og ikke si "ta deg sammen" for det er ikke så lett å ha selvkontroll og jeg er også veldig deprimert fordi jeg ikke kan løpe.  Noen andre med lignende erfaring som kan komme med noen tips til å håndtere denne indre uroen. 

Anonymkode: b6aaf...55c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med dette, men det du gjør, er jo å døyve abstinensene etter trening med sjokolade. Har du mulighet/interesse av å trene mer overkropp, den andre foten? Slik at du får dempet abstinensen etter trening noe? Selv om det ikke er løping/sykling, så burde du klare å få produsert noe slike treningshormoner som jeg ikke husker hva heter akkurat nå. For jeg antar det er disse kroppen din higer etter. Hva med å snakke med fysioterapauten din, kanskje han har noen forslag? 

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Eg trur du burde satse på å trene alternativt, for elles mistar du jo formen totalt! Kan du gå? Svømme kan du heilt sikkert gjere i alle fall, og det er både vanskeleg og meditativt på same tid. Styrketrening er også knall, både kjernemuskulaturen din og overkroppen meir generelt har godt av å trene. Elles bør du vel også trene beina for å støtte opp om kneet ditt, eller? Spør legen din om styrketrening for kneet. Du må sjå på dette som eit høve til å gjere trening det ikkje har vore tid til før, trur eg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...