KajaKri Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Hei. Mamma kan min kode på bankortet og mitt kontonummer. Jeg fikk for en stund siden mobilbank og nettbank og kan derfor sjekke oversikten over pengene mine. Jeg jobber som sykepleier og tjener ganske greit og bor hjemme nå til jeg finner noe som jeg vil kjøpe. Problemet er bare at mamma overfører penger fra min konto til hennes. Det kommer opp: Telegiro i dag m/melding til .... - 500. Dette skjer veldig ofte. Hvordan får hun dette til? Jeg tør ikke å si noe til henne heller, men er bare utrolig skuffet
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Få deg et nytt kontonr, passord og nytt bankkort med en annen kode. Problem solved Anonymkode: 2e98e...093 21
isbiten. Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 Altså, hvis du har rukket å utdanne deg til sykepleier, så er du voksen, og bør kunne ta det opp med henne. Dette er ikke greit! Som et feigere alternativ kan du opprette en annen konto i nettbanken din som du setter over pengene dine på og får et nytt kort til. Også unngår du å gi andre folk koden din. 22
Juniper Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 Bestill ny kode fra banken! Bytt alle passord! Og lang en oversikt over hva hun har overført til seg selv. Spør hvordan hun har tenkt å betale deg tilbake. Ikke la henne tro at du ikke merker noe. 14
Miriam21 Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 Hjelp..For en forferdelig frekk mor du har da.. 4
Frøken.stille Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Få deg et nytt kontonr, passord og nytt bankkort med en annen kode. Problem solved Anonymkode: 2e98e...093 Dette, i tillegg må du si noe til mora di - ikke lat som ingenting! Jævlig frekt gjort. Og du er voksen så det burde ikke være noe du er "redd" for å ta opp med a! 4
Outlander Skrevet 24. januar 2016 #7 Skrevet 24. januar 2016 10 minutter siden, KajaKri skrev: Hei. Mamma kan min kode på bankortet og mitt kontonummer. Jeg fikk for en stund siden mobilbank og nettbank og kan derfor sjekke oversikten over pengene mine. Jeg jobber som sykepleier og tjener ganske greit og bor hjemme nå til jeg finner noe som jeg vil kjøpe. Problemet er bare at mamma overfører penger fra min konto til hennes. Det kommer opp: Telegiro i dag m/melding til .... - 500. Dette skjer veldig ofte. Hvordan får hun dette til? Jeg tør ikke å si noe til henne heller, men er bare utrolig skuffet Hmm...du er sykepleier, tjener godt og bor hjemme. Gratis? Det er ikke greit at hun tar penger fra kontoen din - dette er faktisk ulovlig. Men på andre side er det helt feil hvis du bor hjemme gratis og ikke bidra en eneste kroner. 13
KajaKri Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #8 Skrevet 24. januar 2016 (endret) 3 minutter siden, Frøken.stille skrev: Dette, i tillegg må du si noe til mora di - ikke lat som ingenting! Jævlig frekt gjort. Og du er voksen så det burde ikke være noe du er "redd" for å ta opp med a! Jeg er ikke ''redd'' for å ta dette opp med henne. Men jeg synes det er dumt at hun blir avslørt. Jeg får liksom dårlig samvittighet, selv om det er hun som burde hatt det. Er ikke så kjekt at hun stjeler 1500-2000 kr av meg hver måned.. Det blir jo litt etterhvert, Men istedenfor å avsløre henne, så kan jeg heller bare bytte kontonummer og kode. Men jeg lurer litt på hvordan hun får det til? Noen som vet? Endret 24. januar 2016 av KajaKri
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #9 Skrevet 24. januar 2016 Et øyeblikk siden, KajaKri skrev: Jeg er ikke ''redd'' for å ta dette opp med henne. Men jeg synes det er dumt at hun blir avslørt. Jeg får liksom dårlig samvittighet, selv om det er hun som burde hatt det. Er ikke så kjekt at hun stjeler 1500-2000 kr av meg hver måned.. Det blir jo litt etterhvert, Men istedenfor å avsløre henne, så kan jeg heller bare bytte kontonummer og kode. 1 minutt siden, IamGroot skrev: Hmm...du er sykepleier, tjener godt og bor hjemme. Gratis? Det er ikke greit at hun tar penger fra kontoen din - dette er faktisk ulovlig. Men på andre side er det helt feil hvis du bor hjemme gratis og ikke bidra en eneste kroner. Så derfor er det greit å STJELE fra datteren? Anonymkode: 2346c...032 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #10 Skrevet 24. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Så derfor er det greit å STJELE fra datteren? Anonymkode: 2346c...032 Sorry TS, vet ikke hvorfor posten din ble tagget her. Anonymkode: 2346c...032
Frøken.stille Skrevet 24. januar 2016 #11 Skrevet 24. januar 2016 2 minutter siden, KajaKri skrev: Jeg er ikke ''redd'' for å ta dette opp med henne. Men jeg synes det er dumt at hun blir avslørt. Jeg får liksom dårlig samvittighet, selv om det er hun som burde hatt det. Er ikke så kjekt at hun stjeler 1500-2000 kr av meg hver måned.. Det blir jo litt etterhvert, Men istedenfor å avsløre henne, så kan jeg heller bare bytte kontonummer og kode. Men jeg lurer litt på hvordan hun får det til? Noen som vet? Jeg tolket det som at du var redd for det, da du sier i HI at du ikke tør å si noe til henne. Hvorfor er det dumt at hun blir avslørt?! Hun tar jo penger fra deg uten å spørre... Hvordan hun får det til? Hun logger vel inn i din nettbank og overfører penger til seg selv? Skjønner ikke helt hva du mener med spørsmålet...
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #12 Skrevet 24. januar 2016 Men hvis hun trenger penger så kan hun jo be ts om å betale litt i leie f.eks. det er jo helt normalt! Det hun driver med må da være ulovlig!? Uansett ts, om du vil ha pengene tilbake eller ikke, kontakt banken å få de til å skifte koder osv for deg. Det er kun fu som skal ha tilgang til din bank, med mindre du gir andre tillatelse. Mest sannsynlig så står hun oppført som en person som har tilgang. Hvis hun f.eks har hjulpet deg med slike ting når du var yngre. Anonymkode: 3c4cf...ef8 2
KajaKri Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #13 Skrevet 24. januar 2016 2 minutter siden, Frøken.stille skrev: Jeg tolket det som at du var redd for det, da du sier i HI at du ikke tør å si noe til henne. Hvorfor er det dumt at hun blir avslørt?! Hun tar jo penger fra deg uten å spørre... Hvordan hun får det til? Hun logger vel inn i din nettbank og overfører penger til seg selv? Skjønner ikke helt hva du mener med spørsmålet... Nei, hun har ikke nettbank. Hun kan ikke med sånne ting. Selv betaler hun regninger via telefon, der hun bruker kodebrikke.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #14 Skrevet 24. januar 2016 nei det kan nok ikke være så vanskelig om hun har tilgang til kontoen din... Betaler du for deg hjemme? Hva er avtalen? Anonymkode: 10863...d45
KajaKri Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #15 Skrevet 24. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: nei det kan nok ikke være så vanskelig om hun har tilgang til kontoen din... Betaler du for deg hjemme? Hva er avtalen? Anonymkode: 10863...d45 Jeg kjøper all maten selv og har ikke noe avtale hjemme om å betale noe annet. Blir lei meg av å tenke på at hun kan gjøre dette mot meg.. Det hadde jeg aldri trodd:(
Chizue Skrevet 24. januar 2016 #16 Skrevet 24. januar 2016 (endret) 3 minutter siden, KajaKri skrev: Nei, hun har ikke nettbank. Hun kan ikke med sånne ting. Selv betaler hun regninger via telefon, der hun bruker kodebrikke. Ja, da må kodebrikken hennes være tilknyttet din konto.. ? Er du sikker på at ikke din konto er oppført i hennes navn? -Siden hun ikke har nettbank og bruker telegiro med kodebrikke, at hun overfører mellom sine kontoer?*Eller disponent av konto? Endret 24. januar 2016 av Chibi 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #17 Skrevet 24. januar 2016 Hun står ikke tilfeldigvis som disponent på kontoen din? Da kan hun fint overføre mellom din og hennes konto uten problem. Anonymkode: 0ba2b...c23 3
KajaKri Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #18 Skrevet 24. januar 2016 2 minutter siden, Chibi skrev: Ja, da må kodebrikken hennes være tilknyttet din konto.. ? Er du sikker på at ikke din konto er oppført i hennes navn? -Siden hun ikke har nettbank og bruker telegiro med kodebrikke, at hun overfører mellom sine kontoer?*Eller disponent av konto? Nei, jeg har min egen kodebrikke. Den pleier å ligge i pulten på rommet mitt. Kan jo være hun går på rommet mitt når jeg er på jobb, fordi jeg tror det er når jeg er på jobb det skjer. Kjenner bare at jeg hater livet mitt akkurat nå. Tror min far hadde blitt skikkelig sint hvis han fikk vite dette. Hadde vel endt opp med skilsmisse.
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 24. januar 2016 #19 Skrevet 24. januar 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Få deg et nytt kontonr, passord og nytt bankkort med en annen kode. Problem solved Anonymkode: 2e98e...093 Dette samt at du kutter ut all kontakt med din mor.
Chizue Skrevet 24. januar 2016 #20 Skrevet 24. januar 2016 Et øyeblikk siden, KajaKri skrev: Nei, jeg har min egen kodebrikke. Den pleier å ligge i pulten på rommet mitt. Kan jo være hun går på rommet mitt når jeg er på jobb, fordi jeg tror det er når jeg er på jobb det skjer. Kjenner bare at jeg hater livet mitt akkurat nå. Tror min far hadde blitt skikkelig sint hvis han fikk vite dette. Hadde vel endt opp med skilsmisse. Kan du gå inn på kontoen din å sjekke om hun står som disponent? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå