Bergen1989 Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 (endret) Hei! Er en 27 år gammel mann som lurer på hvor man kan møte likesinnede av motsatt kjønn. Jeg føler man må møtes på byn eller via en datingside på nettet eller en app. Er samfunnet virkelig blitt slik? Jeg elsker å gå på fjellet, men hva ville dere jenter sagt om en gutt kom bort å spurte om dere skulle finne på noe en dag? Svaret er selvforklarende. Det samme om man ser en pen jente bak disken i en butikk. Man blir jo satt i bås som en "tulling" med én gang. Føler tiden med flørtende blikk og smil er over. Jeg har ingen interesse av å møte noen 02:20 på byn. Eller prøve å sjekke opp en jente på et treningssenter. Jeg føler det er respektløst. Er i full jobb og er dermed ikke student. Føler det er litt enklere for studenter som omgås hverandre. Man kan selvsagt møte venners venner men er det noen her som har et forslag? Håper på svar fra jenter slik at jeg kanskje lærer noe.. På forhånd takk Endret 24. januar 2016 av Bergen1989 Skrivefeil 1
annebanane Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 (endret) . Endret 15. oktober 2022 av annebanane
Bergen1989 Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2016 Hei og takk for svar! For å ta det siste først. Nei er ikke med i noen grupper eller slikt. Har dessverre en jobb samt andre verv som krever en del tid, og har enkelt og greit ikke tatt meg den tiden til å innvolvere meg i noe slikt. Men det virker som et godt tips, og det setter jeg pris på. Jeg leser at du sier at du ikke hadde hatt noe i mot at noen tok kontakt, men helt ærlig. Hadde du noen gang blitt med en fyr som ba deg med på Egon f.eks? Helt ærlig? Jeg vil jo tro på det du sier, men jeg føler det da kanskje gjelder 1/10 jenter. Er ofte jeg går på fjellet og møter på noen på turen som jeg kunne tenkt meg å kanskje gå tur sammen med eller eventuelt møte igjen. Men føler man ville blitt sett dumt på samt at de gjerne ville satt opp farten. Tror nok det var litt enklere før i tiden. Men takk for svar!
Summers Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 (endret) 1 time siden, Bergen1989 skrev: Jeg har ingen interesse av å møte noen 02:20 på byn. Snakk med jentene tidligere på kvelden. 40 minutter siden, Bergen1989 skrev: Jeg leser at du sier at du ikke hadde hatt noe i mot at noen tok kontakt, men helt ærlig. Hadde du noen gang blitt med en fyr som ba deg med på Egon f.eks? Helt ærlig? Jeg vil jo tro på det du sier, men jeg føler det da kanskje gjelder 1/10 jenter. Da får du spørre flere enn 10 jenter da:-) Endret 24. januar 2016 av Summers 2
Bergen1989 Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2016 Du skjønte åpenbart ingenting. Har ingen interesse av å møte jenter på byn. Hvor de flestes dømmekraft er påvirket av slkohol. Enten klokken er 19 eller 02. Rådet om å spørre mer enn 10 jenter vil heller ikke virke. 1 av 10 er det samme som 3 av 30. Tror du tok poenget. Sånn egentlig.
Silfen Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 41 minutter siden, Bergen1989 skrev: Er ofte jeg går på fjellet og møter på noen på turen som jeg kunne tenkt meg å kanskje gå tur sammen med eller eventuelt møte igjen. Men føler man ville blitt sett dumt på samt at de gjerne ville satt opp farten. Tror nok det var litt enklere før i tiden. Her tror jeg du tar feil. Her kan du jo vinkle det rundt noe dere allerede har til felles: gå tur. Kommer man i snakk med noen, så er det jo bare å ta type går du her ofte, skal vi gå sammen en dag? Jeg ville ikke syns det var creepy i en slik setting. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #7 Skrevet 24. januar 2016 Jeg går mye fjellturer selv i Bergen og har ofte tenkt at det hadde vært kjekt å komme i kontakt med noen på den måten. Men tror det er greit å gå forsiktig frem, at du kommenterer været den dagen eller at "i dag var det ekstra tungt" eller lignende. Så kommer dere i snakk og så utvikler samtalen seg naturlig. Du kan si at du liker å legge ut bilder på Instagram (hvis du gjør det) og spør om hun liker også å poste på Instagram osv. Bare ikke spør med en gang om du skal finne på noe med en du har møtt en gang på fjellet. Blir dere venner på Insta eller andre sosiale medier er det lettere å få mer og mer kontakt på en naturlig måte:) Anonymkode: 84988...1a1
Summers Skrevet 24. januar 2016 #8 Skrevet 24. januar 2016 3 minutter siden, Bergen1989 skrev: Du skjønte åpenbart ingenting. Har ingen interesse av å møte jenter på byn. Hvor de flestes dømmekraft er påvirket av slkohol. Enten klokken er 19 eller 02. Jeg skjønte, men det er nok av jenter som er tilnærmet edru på byen. 5 minutter siden, Bergen1989 skrev: Rådet om å spørre mer enn 10 jenter vil heller ikke virke. 1 av 10 er det samme som 3 av 30. Tror du tok poenget. Sånn egentlig. Ønsker ikke å være kjip, men virker som om du ikke ønsker å legge inn arbeid for å treffe jentene. 2
Bergen1989 Skrevet 24. januar 2016 Forfatter #9 Skrevet 24. januar 2016 Da er du kjip. Som sagt, kan spørre 100. Lurer på hvordan det er normalt å gå frem, utenom sosiale medier og byturer..
Thorn Skrevet 24. januar 2016 #10 Skrevet 24. januar 2016 Det er jo kjempelett å komme i prat med folk på fjellet! Eneste stedet jeg selv klarer å snakke med fremmede, og til og med ta initativ til en prat, om det faller seg slik. Kanskje litt lettere her på bygda eller lenger ute på landet enn på byfjellene da, jeg ser den, men det bør da være muligheter likevel. Særlig hvis du husker den grønne lua 1
annebanane Skrevet 24. januar 2016 #11 Skrevet 24. januar 2016 (endret) Bergen1989 skrev (På 24.1.2016 den 17.56): Jeg leser at du sier at du ikke hadde hatt noe i mot at noen tok kontakt, men helt ærlig. Hadde du noen gang blitt med en fyr som ba deg med på Egon f.eks? Helt ærlig? Jeg vil jo tro på det du sier, men jeg føler det da kanskje gjelder 1/10 jenter. Er ofte jeg går på fjellet og møter på noen på turen som jeg kunne tenkt meg å kanskje gå tur sammen med eller eventuelt møte igjen. Men føler man ville blitt sett dumt på samt at de gjerne ville satt opp farten. Tror nok det var litt enklere før i tiden. Men takk for svar! Jeg hadde ikke blitt med han der og da. Men hadde vi slått av en lenger prat, og han deretter hadde spurt om en måte å holde kontakt med meg på - så hadde jeg oppgitt det ved interesse. DERETTER når en har pratet litt kan en spørre om en mer skikkelig date. En kan jo spørre om å møtes og finne på noe uhøytidelig rett uten å ha prates mer enn det første møtet også, men personlig er det mer om en merker en god kjemi fra "første stund". Finner en noen attraktiv, så er sjansene for å stoppe opp og prate større. Det er ikke sikkert at de du har møtt har vært interessert. Du må jo bare prøve. Gå inn vennskapelig, så ser du det an etter hvor komfortabel hun er. Endret 15. oktober 2022 av annebanane 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #12 Skrevet 25. januar 2016 13 timer siden, Summers skrev: Jeg skjønte, men det er nok av jenter som er tilnærmet edru på byen. Ønsker ikke å være kjip, men virker som om du ikke ønsker å legge inn arbeid for å treffe jentene. Kjip er du ikke. Man kan ikke forvente mye av TS når han vil ha jenter bankende på døra, uten noe strev. Han er redd for å bli avvist, han syntes det er respektløst å sjekke opp jenter, sannsynligheten for at han finner noen med den holdningen er svært lav. Anonymkode: 019c1...d78
Zouk Skrevet 25. januar 2016 #13 Skrevet 25. januar 2016 Hva med å finne en med felles interesser på en datingside, møtes, bli litt kjent, hvis kjemien er god ta en fjelltur sammen? Turer i naturen varer gjerne en stund, så det er kjekt å vite at man kan snakke greit sammen. Slippe å gå i pinlig stillhet (trenger selvsagt ikke prate non stop). Hvis en tilfeldig ukjent mann kom bort til meg etter en sykkeltime på sats og spurte om vi skulle gå en tur i skogen hadde jeg sagt blankt nei selvom han virket sympatisk. Riktignok er jeg snart 40, men jeg blir ikke med fremmede menn til øde steder.
Bergen1989 Skrevet 25. januar 2016 Forfatter #14 Skrevet 25. januar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjip er du ikke. Man kan ikke forvente mye av TS når han vil ha jenter bankende på døra, uten noe strev. Han er redd for å bli avvist, han syntes det er respektløst å sjekke opp jenter, sannsynligheten for at han finner noen med den holdningen er svært lav. Anonymkode: 019c1...d78 Du er ikke mye opplyst min venn.. Har hatt flere forhold og forventer på ingen måte at jenter kommer bankende på døren. Synes synd på en som ikke klarer å bidra med en mer seriøs kommentar enn dette. Mitt spørsmål til jenter, er om man ikke ønsker å finne jenter på byn eller Tinder, HVOR er det da vanlig å møtes? Jeg føler at samfunnet i dag ikke er likt slik det var før. Sender du en jente en sms i dag og hun ikke kjenner deg, så er du creepy. Før i tiden ville gjerne jenter og gutter svart på en slik sms. I dag står du i fare for å bli anmeldt. Dagens samfunn er blitt et prestasjonssamfunn. Jeg ser jo det når jeg er på trening at enkelte ikke gjør annet enn å prøve å sjekke opp jenter mens jentene trener. Det mener jeg er respektløst. Derfor ønsker ikke jeg å prøve på dette. Jeg ser mange flotte jenter når jeg er å går på fjellet, men hva vil de si om jeg går bort å sier hei? Å bli avvist er ikke noe problem, men jeg gidder ikke å bli stemplet som en idiot. Så hadde satt pris på litt mer relevante svar, ikke om hva dere tror jeg er og tror jeg ikke er. Enkelt og greit forslag til hvor man treffer jenter om man IKKE vil bruke Tinder eller nattklubb som sjekkested. Tenner et lys for enkelte som kommenterer her. Ha en fin kveld.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #15 Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, Bergen1989 skrev: Du er ikke mye opplyst min venn.. Har hatt flere forhold og forventer på ingen måte at jenter kommer bankende på døren. Synes synd på en som ikke klarer å bidra med en mer seriøs kommentar enn dette. Mitt spørsmål til jenter, er om man ikke ønsker å finne jenter på byn eller Tinder, HVOR er det da vanlig å møtes? Jeg føler at samfunnet i dag ikke er likt slik det var før. Sender du en jente en sms i dag og hun ikke kjenner deg, så er du creepy. Før i tiden ville gjerne jenter og gutter svart på en slik sms. I dag står du i fare for å bli anmeldt. Dagens samfunn er blitt et prestasjonssamfunn. Jeg ser jo det når jeg er på trening at enkelte ikke gjør annet enn å prøve å sjekke opp jenter mens jentene trener. Det mener jeg er respektløst. Derfor ønsker ikke jeg å prøve på dette. Jeg ser mange flotte jenter når jeg er å går på fjellet, men hva vil de si om jeg går bort å sier hei? Å bli avvist er ikke noe problem, men jeg gidder ikke å bli stemplet som en idiot. Så hadde satt pris på litt mer relevante svar, ikke om hva dere tror jeg er og tror jeg ikke er. Enkelt og greit forslag til hvor man treffer jenter om man IKKE vil bruke Tinder eller nattklubb som sjekkested. Tenner et lys for enkelte som kommenterer her. Ha en fin kveld. Det er noe med måten du svarer på som er veldig lite sjarmerende. Som om du konkluderer med at ingenting nytter likevel, og at folk som kommenterer her ikke er smarte nok til å skjønne hva du mener. Ja, det er en utfordring å sjekke opp noen uten å "sjekke dem opp". Men om du ikke vil nærme deg jenter der du faktisk treffer dem så er jo det et valg DU tar, ikke verden som motarbeider deg. jeg hadde aldri anmeldt eller uglesett noen som sendte meg ei hyggelig melding etter at vi hadde møttes et sted.Hvorfor tror du automatisk at det er slik? Anonymkode: a6da8...040 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå