Gå til innhold

Flyktningkrisen - Kan noen forklare?

Anbefalte innlegg

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet (endret)

Det er så utrolig mange land som sliter med så mye dritt. Ikke mange vil bry seg om å hjelpe disse landa, og når folka fra landa ikke ser annen utvei enn å flykte for å skaffe seg et liv de ønsker, så begynner alle folk i alle andre land å klage. De vil kaste dem ut og ''hjelpe dem der de egentlig kommer fra'', men ingen gjør jo det, og det er nettopp derfor folk flykter!

Ta Syria som eksempel, som er under kontroll av en idiot som sulter en hel by og som har fått flere tusener til å flykte. Noe som mildt sagt går utover mange land i Europa. 

Eller Kurdistan (Nord-Irak), hvor ansatte ikke får lønn på flere måneder av gangen. Hvor de som demonstrerer blir trua og kidnappa av myndighetene, og hvor innbyggere ikke blir hørt under valg om bytte av hvilket parti som skal lede ''landet'' pga. juks og svineri. I Nord-Irak er situasjonen begynt å gå ut av kontroll. Skoler og barnehager er stengt fordi lærere ikke får lønn og streiker, og det er like før helsepersonell (sykepleiere og leger), begynner å streike også, fordi de er uten lønn (noe de selvsagt ikke kan gjøre). Om jeg ikke tar helt feil, så har Hovedstaden i Nord-Irak, Erbil/Hawler mistet Facebook og div. andre sosiale medier (i alle fall før jul), fordi lederne i ''landet'' ikke ville at folk skulle dele situasjonen med omverdenen. 

Det er helt sikkert flere land også som har det kjempe trist og som fortjener hjelp, men disse landa er de jeg personlig kan en del om. Jeg fatter ikke hvordan ingen land/organisasjoner kan ta tak og hjelpe!? Det er så mange land som klager på alle flyktningene, og vil kaste dem ut. Det skjønner jeg, jeg gjør det virkelig. Europa kan ikke ta imot alle disse flyktningene, det er ikke mulig å tømme et helt land for innbyggere og fordele alle sammen utover andre land, for ikke å snakke om at forskjellige livssyn og religioner kommer til å kræsje helt! Men da skjønner jeg heller ikke hvordan ingen klarer å gripe inn å hjelpe! Hvem er det som egentlig kan hjelpe til med dette, og hvorfor klarer de ikke sette en stopper for dette? FN, NATO, noen??? Jeg blir så frustrert og trist når jeg tenker på hvordan noen folk i noen land har det! Vi i Norge og mange andre land i Europa klager på at vi ikke kan overleve med alle disse flyktningene og at livet vi har nå, kommer til å bli ødelagt i framtida, pga. arbeidsledighet, og skatt etc. At den yngre generasjonen kommer til å slite veldig, men det er jo nettopp det flyktningene selv også har flyktet fra. Landet deres sliter fordi de ikke blir hørt, og de har ikke demokrati! Jeg vedder på at alle flyktninger heller hadde blitt i sitt eget land om de hadde hatt demokrati og div. men det har de ikke, og av redsel flykter de. De ønsker et like godt liv som oss. Jeg vet at min familie hadde reist tilbake til Kurdistan om vi hadde vist at vi får et bra liv der. Herregud hele slekta vår er jo der. Det er ikke noe galt i å bo i Norge, det er et flott land, men det er faktisk ensomt for oss utlendinger, og det blir ikke bedre av å få stygge blikk når vi er ute, og føle at vi ikke er velkommen. Så klart vil vi da tilbake tilbake til vårt hjemland, men det er ikke greit å o under forhold som noen land er nødt til å holde ut med. 

Så, det jeg ikke fatter er hvordan ingen klarer å hjelpe? Hvordan kan det å hjelpe land med null demokrati, være vanskeligere enn å ta imot alle flyktningene? Hvordan kan det være vanskeligere å stoppe urettferdige, grådige og onde ledere, enn å la alle flyktningene komme til Europeiske land, og la disse landa gå under i stedet?

Endret av The Lost Dreamer
Videoannonse
Annonse
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Vil bare legge til at min far har prolaps og er derfor ikke i jobb, men hos behandling etter operasjon og ikke får mye penger, at mor er vaskedame og heller ikke tjener særlig mye. Pengene i familien min strekker så vidt til slutten av måneden, for vi er 5 stk. i familien, men likevel er vi blitt nødt til å sende penger til onkler og tanter (i Kurdistan) som trenger dette fordi de ikke har fått lønn. Onkelen min hadde ikke penger til å dra til legen i forrige uke, og pappa måtte sende penger. 

Skrevet

Det der er for mye å lese:fnise:

Anonymkode: 1cc60...f0c

• Liker 1
Skrevet
Den 24.1.2016 at 16.20, The Lost Dreamer skrev:

Men da skjønner jeg heller ikke hvordan ingen klarer å gripe inn å hjelpe! Hvem er det som egentlig kan hjelpe til med dette, og hvorfor klarer de ikke sette en stopper for dette? FN, NATO, noen??? 

Det er flere land som involverer seg i borgerkrigen i Syria. Problemet er at noen (Iran og Russland) hjelper Bashar al-Assads regime mens andre (USA og Frankrike) hjelper noen av opprørsgruppenene. På denne måten holder de krigen i live. Årsaken er at de har forskjellige interesser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...