Gå til innhold

Da blir det enda en liten på oss!

Anbefalte innlegg

Skrevet
27 minutter siden, A4-livet skrev:

:klemmer: Skjønner godt det er veldig veldig tungt. Håper det er noe de kan gjøre og at hun er med dere mange år til. 

:klemmer:

Hun skal inn for å ta ct bilder på mandag, så da får de oversikt i forhold til om det er spredning evt. Hun har fått beskjed at det blir operasjon rett over påske, så det går ihvertfall fort når det først starter. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Småkjekset skrev:

:klemmer:

Hun skal inn for å ta ct bilder på mandag, så da får de oversikt i forhold til om det er spredning evt. Hun har fått beskjed at det blir operasjon rett over påske, så det går ihvertfall fort når det først starter. 

Ja, gikk veldig fort med farmor når de satte igang også. Dessverre for sent for hennes del, men så hadde hun vært dårlig lenge før de klarte å finne ut av det så det var egentlig ikke noen stor overraskelse. Tror dessverre ikke hun opplever Ms første bursdag.

Skrevet
36 minutter siden, A4-livet skrev:

Ja, gikk veldig fort med farmor når de satte igang også. Dessverre for sent for hennes del, men så hadde hun vært dårlig lenge før de klarte å finne ut av det så det var egentlig ikke noen stor overraskelse. Tror dessverre ikke hun opplever Ms første bursdag.

Man må virkelig ta vare på hverandre og den tiden man har sammen, for man vet ikke hvordan fremtiden blir og hva den bringer. 

Farmor har gått rundt med diverse plager over en lengre tid, men hun har sett det opp mot Crohns og andre ting. Men i vinter ble hun satt opp til time på sykehuset for å sjekke ut hva det evt kunne være. Hun skulle egentlig ikke inn før i slutten av april, men heldigvis ble det en avbestilling slik at hun fikk komme inn nå. Så er ikke godt å vite hvor lenge hun har gått rundt med dette.

Skrevet

I dag er en slapp lørdag. Går rundt i tights og oversized hettegenser, og maten jeg får i meg har vært ananas, jordbær og sjokolademelk. Skal avgårde og hente pizza hos Pizzabakeren nå snart da, så satser på at jeg får i meg noe mer da.

Jeg har nettshoppet på HM, så det dukker opp enda noen søte babyklær neste uke og litt forskjellig til storesøster. 

Lillesøster er aktiv som bare det, så jeg nyter å kjenne bevegelsene hennes. Det skal bli så godt å få henne på utsiden, hun må bare få godgjøre seg noen uker enda :hjerte:

Skrevet
På 1.4.2017 den 20.38, Nori skrev:

Alle gode tanker til farmoren din og deg. :klem:

Takk :klemmer:

Skrevet

Mamma og pappa var på besøk hos farmor i går, og hun var med godt mot. Før man har fått svar på CT bildene hun skal ta i dag vet man ikke noe om hvor langt det er gått eller evt spredning, så hun holder seg positiv frem til hun evt får vite noe annet.

Over til noe svangerskapsrelatert.

Var hos jordmor i formiddag, og fikk påvist sukker i urinen for første gang. Får helt hetta over om det evt skulle være en indikasjon på svangerskapsdiabetes. Så nå venter jeg på at legekontoret åpner slik at jeg kan forhøre meg om jeg må ha glukosebelastningstest eller om langtidsblodsukkermåling er nok.

Skrevet

Håper på gode nyheter for farmoren din. :hjerte:
Hva sa de hos legen da? Blir det ny glukosebelastningstest? 

Skrevet

Hmm, er det grader av sukker i urinen? Kan jo kanskje være tilfeldig?

Skrevet
2 timer siden, Beccy87 skrev:

Håper på gode nyheter for farmoren din. :hjerte:
Hva sa de hos legen da? Blir det ny glukosebelastningstest? 

Jeg skal komme inn med ny urinprøve hos legen på onsdag, og er det utslag på dukker da blir det ny glukosebelastningstest. Så må vente i spenning til da.

2 timer siden, Nori skrev:

Hmm, er det grader av sukker i urinen? Kan jo kanskje være tilfeldig?

Håper det er tilfeldig! Jeg får være påpasselig med hva jeg spiser frem til onsdag, og så blir det spennende å se hva de sier. 

Skrevet

Uff, så trist å høre om farmoren din! Håper på gode nyheter der altså! Og så virker det som dere er gode til å ta vare på hverandre, og det er en god start!

Også krysser vi fingrene for negativ urin på onsdag! 

Skrevet

Dagene flyr! Jeg har et ledig øyeblikk nå så da var det greit å få skviset inn en oppdatering her.

Møtte opp på legekontoret på onsdagen, og fikk den gledelige beskjeden om at det ikke var utslag på noe som helst i urinen. Så da slapp jeg glukosebelastningstest! Har aldri vært så glad som da, for var så sinnsykt sulten! Så da var det rett på butikken og hamster til en ekstra god frokost, og en sjokolade til bilturen hjem ;)

Farmor var hele torsdagen på sykehuset, så da hadde hun fått beskjed om at det er kreft og at hun får time til operasjon rett over påske. Om det er spredning evt de ikke får de får åpnet henne, så håper at det ikke dukker opp noe uforutsett da!

Ellers er E blitt 5 år! Gårsdagen ble feiret med bestevennene fra barnehagen og hun var ikke nedpå fra hun våknet til langt ver vanlig leggetid :hjerte: Hun så flere ganger at hun gleder seg nå som hun er 5 år, for da får hun snart lillesøster som hm kan kose med :rodmer: Nå går hun rundt og er så tålmodig som hun bare klarer, mens hun venter på at klokken skal bli 15 og familiebesøket skal starte. 

Skrevet

Vi kom oss igjennom familiebesøket på søndag! E var helt i himmelen etterhvert som gjestene kom, men det er tydelig at det var litt mye for henne. Hun har vært sliten hver dag siden :fnise: Men nå er det endelig påskeferie for henne, så satser på at hun får hvilt seg nok ut i løpet av den kommende uken,

Niesen min som har termin to uker før meg har vært inn og ut av fødeavdelingen siden søndag med rier. Hun har 3-4 cm åpning og intense rier, men det skjer ikke noe mer. Så det er veldig spennende hver gang telefonen lager lyd om dagen, for vi håper sånn at hun snart får født! Hvis lillesøster hos oss bestemmer seg for å komme før termin håper jeg at hun kommer med en gang, og ikke drar det ut slik som niesen min sin frøken.

Jeg har mange håndarbeidsprosjekter jeg skulle fått ferdigstilt om dagen, men kom over en oppskrift på vognpynt så da måtte jeg bare prøve det :fnise: Storesøster har valgt ut fargene, så blir spennende å se sluttresultatet :)

God påske til de som er innom! :klem:

Skrevet (endret)

Deler du oppskrift på vognpynt? :)

God påske til deg og :kaklehone:

Endret av _marielle_
Skrevet

Gratulerer så mye med 5-åringen! Håper dere får en strålende påske. 

Skrevet
11 timer siden, _marielle_ skrev:

Den var jo supersøt! Tusen takk :)

Bare hyggelig :nigo:

Skrevet

Da er det endelig kommet en baby i familien :rodmer: Niesen min har hatt rier og 3-4 cm siden søndag, men først sent i går kom den lille frøkna :hjerte:

Det går virkelig opp for meg nå at det ikke er lenge igjen til det er min tur nå! Og jeg gleder meg sånn :jepp: Og E klarer heller nesten ikke å vente, for hun har så lyst å være storessøter!

Så nå gleder vi oss til forhåpentligvis babybesøk i påsken, niesen min må bare få slappet av og hentet seg godt inn før vi tar turen :hjerte:

Skrevet

Så hyggelig med nytt tilskudd i familien! :rodmer: Og så godt for niesen din å bli ferdig etter så mange dager med rier! Du er heldig som får en liten nyfødt å "låne" nå i mellomtiden, jeg skulle trengt en lånebaby jeg også før jeg blir gal her :plystre::fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...